news-background
news-background

تدوین‌گر Hereditary از چگونگی غلبه بر ارعاب سکانس‌های اکشن Tenet می‌گوید

نولان به «جنیفر لیم» هشدار داده‌ بود که «تنت» شاید دشوارترین فیلم تاریخ سینما برای تدوین باشد.

 

فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان»، عوامل درخشانی را در کنار هم جمع کرده، از «هوته ون هویتما» فیلمبردار گرفته تا «لودویگ گورانسن» آهنگساز برنده‌ی اسکار «پلنگ سیاه» (دانلود فیلم Black Panther با لینک مستقیم)، اما یکی از بااستعدادترین عوامل «جنیفر لیم» تدوین‌گر فیلم است. او که سابقه‌ی تدوین فیلم‌های «نوآح بامبک» از جمله «فرانسیس ها» (دانلود فیلم Frances Ha با لینک مستقیم)، «داستان‌های مایروویتز» (دانلود فیلم The Meyerowitz Stories با لینک مستقیم) و «داستان زناشویی» (دانلود فیلم The Marriage Story با لینک مستقیم) را دارد، با تدوین «منچستر کنار دریا» (دانلود فیلم Manchester by the Sea با لینک مستقیم) و «موروثی» (دانلود فیلم Hereditary با لینک مستقیم) به شهرت رسید. لیم با «تنت» اولین فیلم استودیویی خود را تدوین کرده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

نولان اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی ICG در مورد اولین همکاری خود با لیم گفته بود: «به نظر من استخدام یک نفر یعنی نگاه کردن به آثار گذشته‌ی او نه لزوماً ارتباطش به فیلمی که قرار است بسازید. هنگام ملاقات، مهم‌تر این است که ببینید آیا زبان هنری مشترکی وجود دارد یا نه، و در این مورد این‌گونه بود.»

نولان در ادامه می‌گوید: «کار کردن با جن لیم برای اولین بار بسیار لذت‌بخش بود. وقتی او را ملاقات کردم به شوخی گفتم «تنت» شاید دشوارترین فیلمی باشد که در تاریخ تدوین می‌شود – و حالا نمی‌دانم که او مخالفتی با این ادعا دارد یا نه [می‌خندد]. نمایش موفقیت‌آمیز تمامی جنبه‌های گذر زمان در مسیرهای مختلف یعنی فراتر رفتن از آنچه روی کاغذ آمده، چرا که اجرا به ترجمه‌ی موفقیت‌آمیز [جلوه‌های] بصری بستگی دارد.»

لیم با «منچستر کنار دریا» نامزد جایزه‌ی بفتا شده اما هیچ پروژه‌ای نمی‌توانست او را آماده‌ی تدوین فیلم عظیم نولان کند. او می‌گوید با توجه به سابقه‌ی کار در فیلم‌های درام مستقل، بیشتر مجذوب لحظات آرام‌تر «تنت» شده، با این حال، نولان برای به دست آوردن اعتماد به نفس لازم به او یاری رسانده است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

لیم می‌گوید:‌ «فیلم‌هایی که پیش از «تنت» تدوین کرده بودم بیشتر شخصیت‌-محور بودند، بنابراین بیشتر از تدوین صحنه‌های صمیمانه لذت بردم. متوجه شدم که وقت بیشتری بر روی لحظات آرام‌تر صرف می‌کنم و شاید کمی مرعوب اکشن فیلم می‌شدم. برای غلبه بر این وضعیت، اکشن را به عنوان عامل پیش‌برنده‌ی داستان و چیزی که سیر شخصیت‌ها را با تمامی جزئیاتش توضیح می‌دهد در نظر آوردم. وقتی کریس دید که با سکانس‌های اکشن مرعوب شده‌ام، این نکته را تکرار کرد؛ اکشن همیشه عامل پیش‌برنده‌ی قصه است.»

برادران وارنر فیلم «تنت» را ۲۶ آگست (۵ شهریور ماه ۱۳۹۹) در بازارهای جهانی و ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید