news-background
news-background

تحقیر دنباله‌دار و بی‌معنی سوفیا ورگارا بدست گردانندگان مراسم اهدای جوایز

 

اسلیت: در حین مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۷ سوفیا ورگارا بازیگر سریال «خانواده‌ی مدرن» را به روی صحنه کشاندند تا بانوان شایسته گلدن گلوب را که دختران سیلوستر استالونه بودند معرفی کند. ورگارا نتوانست کلمه‌ی سالیانه (انیوول) را به درستی تلفظ کند و در عوض واژه‌ی مقعد (اینول) را به کار برد. بالأخره تلفظ واژه‌های سه هجایی سخت‌اند، بخصوص وقتی مثل ورگارا، انگلیسی زبان مادری‌ات نباشد. اما هرچه باشد مگر غیر از این است که همگی توانستیم از این سوء تفاهم جنسی حاصله لذت ببریم؟

واداشتن سوفیا ورگارا به خوار کردن خودش از طریق جادوی توهین‌های جنسیتی و نژادی در مراسم اهدای جوایز چند سال اخیر به یک سنت سرگرم‌کننده بدل شده. سرگرم‌کننده به اندازه‌ی عینک دودی زدن‌های مدام جک نیکلسون و خبیثانه نشستنش در میان جمعیت. معروف‌ترین نمونه‌ی آن تحقیرها در مراسم امی ۲۰۱۴ اتفاق افتاد که ورگارا را روی یک سکوی چرخنده ایستاندند همچنان‌که رئیس آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی (مرد سفیدپوست) در کنار او از تعهد سازمان به تنوع نژادی دم می‌زد و ورگارا در حالی که همان‌طور روی سکو می‌چرخید واکنش نشان داد که «اگر توی آمریکا روال کار چنین است، باشد!» سال گذشته نیز در مراسم امی، مجری مراسم جیمی کیمل با یادآوری این صحنه گفت «رئیس آکادمی آخرین تلاش خودش برای جلب رضایت ورگارا را انجام داد.» و دوربین به چهرۀ مشمعز شده‌ی ورگارا کات کرد. پس دور از انتظار نیست اگر مجله‌ی رولینگ استون پیشنهاد یک بازی را ارائه دهد که طبق آن هر بار که جیمی کیمل با بالاتنه‌ی ورگارا شوخی می‌کند خوانندگان مشروبی بنوشد.

شوخی‌ها همیشه در مورد این است که ورگارا نمی‌تواند انگلیسی حرف بزند و لهجه‌ی مضحکی دارد، ولی هالیوود که خط قرمز سرش نمی‌شود، چون مگر نمی‌دانید که این زن چقدر جذاب است! این مضحکه در شرایط فعلی ایالات متحده که بیگانه‌ستیزی در آن در حال رواج است مثل سم عمل می‌کند. در این مقطع زمانی کهنه هم هست. بنابراین نویسندگان مراسم باید برای همیشه این عمل را کنار گذارند، یا دست کم از ورگارا نخواهند که در آن سهیم باشد. جک نیکلسون دیگر با آن عینک دودیش در مراسم ظاهر نمی‌شود و آسمان به زمین نمی‌رسد، پس مطمئناً بدون دستمایه قرار دادن جذابیت و خارجی بودن ورگارا می‌شود مراسم را سپری کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید