news-background
news-background

«تام کروز» در اعتراض به تبعیض نژادی و فساد گلدن گلوب‌هایش را پس داد؛ NBC از پخش مراسم گلدن گلوب کناره‌گیری کرد

«تام کروز» برای فیلم‌های «متولد چهارم ژوئیه»، «مگنولیا» و «جری مگوایر» برنده گلدن گلوب شده است.

 

«تام کروز» در اعتراض به تبعیض نژادی و فساد اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که مراسم گلدن گلوب را برگزار می‌کند، سه جایزه گلدن گلوب خود را پس داد. «ددلاین» گزارش داده است که کروز این سه جایزه را در تاریخ ۱۰ می به دفتر اتحادیه ارسال کرده است. همزمان با افزایش انتقادات از این اتحادیه شبکه ان‌بی‌سی نیز اعلام کرده است که مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۰ را پخش نخواهد کرد. در طول ماه‌های اخیر این اتحادیه به فسادهای مختلف و تبعیض نژادی متهم شده و اعتراض بازیگرانی چون «اسکارلت جوهانسن» و «مارک رافلو» و استودیوهایی مانند نت‌فلیکس، آمازون و وارنرمیدیا را در پی داشته است.

کروز برای سه فیلم «جری مگوایر» (Jerry Maguire)، «مگنولیا» (Magnolia) و «متولد چهارم ژوئیه» (Born on the Fourth of July) برنده گلدن گلوب بازیگری شده است. او برای فیلم‌های «آخرین سامورائی» (The Last Samurai)، «تندر استوایی» (Tropic Thunder)، «چند مرد خوب» (A Few Good Men) و «کسب‌وکار پرخطر» (Risky Business) نیز چهار نامزدی دیگر به دست آورده است.

در بیانیه ان‌بی‌سی آمده است: «ما همچنان معتقدیم که در HFPA باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد. با این حال، تغییر در این سطح نیازمند زمان و کار است، و ما احساس می‌کنیم که باید به اتحادیه فرصت داده شود تا کار را درست انجام دهد. به همین منظور، ان‌بی‌سی مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۰ را روی ایر نخواهد برد. با فرض برنامه‌های مدیران این سازمان، امیدواریم که بتوانیم ژانویه دو سال بعد این مراسم را پخش کنیم.»

جوهانسن با انتشار بیانیه‌ای گفته بود: «از یک بازیگر انتظار می‌رود برای تبلیغ فیلم در فصل اهدای جوایز مشارکت کند و در کنفرانس‌های مطبوعاتی و نیز مراسم اهدای جوایز حضور پیدا کند. در گذشته، این کار به معنای مواجه شدن با سؤالات و اظهار نظرات ضد-جنسیتی برخی از اعضای مشخص اتحادیه بوده که از مرز آزار جنسی عبور کرده‌اند. دقیقاً به همین دلیل است که من، حضور در کنفرانس‌های آن‌ها را نمی‌پذیرم.»

جوهانسن در ادامه می‌گوید: «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود سازمانی است که توسط افرادی مانند هاروی واینستین مشروعیت پیدا کرد تا [جایزه گلدن گلوب در فصل اهدای جوایز] توجه آکادمی را به خود جلب کند و صنعت خواسته آن‌ها را اجابت کرد. تا وقتی که اصلاحات بنیادین در این سازمان ایجاد نشود، به اعتقاد من زمان آن رسیده که از اتحادیه فاصله بگیریم و بر روی اهمیت و قدرت اتحاد درون اتحادیه‌ها و در حالت کلی صنعت [فیلمسازی] تمرکز کنیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید