news-background
news-background

[ویدیو:] حضور غیرمنتظره «تام کروز» در لندن برای دیدن TENET به همراه مخاطبین

هرچند فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) دست کم تا چند ماه دیگر با کیفیت‌های مطلوب به دست مخاطبینی که در مرز و بوم ایران زیست می‌کنند نمی‌رسد، اما احتمال درز نسخه‌های ضبط شده از روی پرده‌ها به محض اکران جهانی آن از امروز (۲۶ آگست) - علی‌رغم تمامی ساز و کارهای امنیتی در نظر گرفته‌ شده از سوی برادران وارنر در کشورهای مختلف - بسیار بالاست و عطش شیفتگان «کریستفر نولان» را فرومی‌نشاند. حتی «تام کروز» که اغلب در شبکه‌های اجتماعی اثری از او نیست، روز گذشته از عشق خود برای «تنت» گفته است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

کروز با ارسال یک ویدیو در صفحه‌ی توئیترش نشان داد که برای دیدن فیلم جدید نولان بر روی پرده‌های بزرگ، با ماسکی بر چهره به یکی از سینماهای لندن رفته است. او حتی در شش کلمه این تجربه را توصیف کرده: «فیلم بزرگ. پرده بزرگ. بسیار لذت بردم.» با این حال، سؤال این است که چرا «تام کروز» به صورت فعال از «تنت» حمایت کرده؟ هرچند که او از دیدن فیلم لذت برده اما به نظر می‌رسد که این کارش هیچ ارتباطی به خود فیلم «تنت» ندارد.

همان‌گونه که بارها در ۳۰نما توضیح داده شده، سرنوشت صنعت فیلمسازی به نحوی به فروش «تنت» بستگی دارد و فیلمسازان چشم به عملکرد این فیلم در سراسر دنیا دوخته‌اند. کروز نیز مانند «کریستفر نولان» که چندین بار از تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن‌های سینما و روی پرده‌های بزرگ پشتیبانی کرده، و سخت می‌کوشد مردم فیلمش را حتی در درایو-این‌ها هم نبینند و به سینما بروند، از شیفتگان فیلم‌های اکشن و بزرگ است و مشخصاً هیچ نمی‌خواهد برند بلاک‌باسترهایش مغلوب پاندمی و یک ویروس مزاحم شود و از بین برود.

البته هیچ‌کس انتظار ندارد که «تنت» ناجی صنعت فیلمسازی باشد، اما بازیگران و تهیه‌کنندگان و مدیران استودیوها تمایل دارند فرجام نیکی آن را ببینند. چرا که صادقانه باید اعتراف کرد که اگر «تنت» موفقیت چشمگیری – یا حتی متوسطی – نداشته باشد، آنگاه پلتفرم‌های استریمینگ و منتقدین اکران فیلم‌ها شهامت این ادعا را به دست می‌آورند که بگویند دوران دیدن فیلم در سالن‌های سینما به سر آمده. پیش‌تر نظرسنجی‌ها و مطالعات مختلف نشان داده بود که هواداران فیلم و سینما به راحتی حاضرند نحوه‌ی فیلم دیدن‌شان را تغییر دهند. از سوی دیگر استودیوهایی چون یونیورسال و دیزنی هم تجربه‌ی موفقی از عرضه‌ی مستقیم عناوین پرخرج‌شان در پلتفرم‌های دیجیتال داشته‌اند.

بنابراین حضور «تام کروز» در میان سینماروهای معمولی برای دیدن «تنت»، اهمیت آن برای صنعت فیلمسازی و هالیوود را ثابت می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید