news-background
news-background

«تام هالند»: صحنه مرگ [اسپویلر] در Avengers: Endgame به شکل بداهه فیلمبرداری شد

هالند به همراه «رابرت داونی جونیور»، «گوئینت پالترو»، و «دان چیدل» صحنه‌ی مرگ غم‌انگیز «انتقام‌جویان: آخر بازی» را بدون فیلمنامه فیلمبرداری کردند.

[حاوی اسپویلر از «انتقام‌جویان:‌ آخر بازی»]

«رابرت داونی جونیور» همانطور که انتظار می‌رفت در داستان فیلم «انتقام‌جویان:‌ آخر بازی» (Avengers: Endgame) نقشی کلیدی ایفا کرد و اثر خود را به جا گذاشت، از بداهه‌گویی با جمله‌ی «۳۰۰۰ تا دوستت دارم» که از زندگی واقعی‌اش الهام گرفته شده بود تا «دروغگو» خواندن «استیو راجرز» (کریس اوانز) در اوایل «آخر بازی». اما لحظه‌ی بداهه‌ی مهمتر صحنه‌ی مرگ «تونی استارک» است. «تام هالند»‌ به‌تازگی در مصاحبه با «اسکرین‌رنت» فاش کرده است که برای صحنه‌ی مرگ «مرد آهنی» فیلمنامه‌ای وجود نداشته و تنها با حضور بازیگران، کارگردانان و «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول فیلمبرداری شده است.

هالند می‌گوید: «خیلی جالب بود برای اینکه وقتی آن صحنه را با رابرت فیلمبرداری کردیم اصلاً فیلمنامه‌ای در کار نبود. فقط «کوین فایگی»، برادران روسو، من، رابرت داونی جونیور، «گوئینت پالترو» و «دان چیدل» بودند. ما را به نحوی به محل فیلمبرداری کشاندند و گفتند قرار است چه اتفاقی روی دهد و تا آنجا که خاطرم هست به شکل بداهه فیلمبرداری کردند.»

این لحظه زمانی به وقوع می‌پیوندد که «تونی استارک» دستکش بی‌نهایت را به دست کرده و بشکن می‌زند تا «تانوس» (جاش برولین) و ارتش او را نابود کند. اما نیروی شدید دستکش تونی را از پا درمی‌آورد. بعد از آن «پپر پاتس» همسر او، «پیتر پارکر» و بهترین دوستش «جیمز رودز» گردش حلقه می‌زنند. در این صحنه تقریباً دیالوگی وجود ندارد و تنها شاهد فروپاشی پارکر هستیم و پپر که به تونی می‌گوید حالش خوب خواهد شد.

هالند می‌گوید: «روش بسیار بسیار جالبی برای فیلمبرداری صحنه‌ی محوری فیلم بود، اما در آن روز به شدت احساساتی شدیم و وقتی آن را به یاد می‌آورم می‌بینم که شاید دیوانه‌وارترین روز فیلمبرداری بود.»

هالند ماه آینده با «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) به «دنیای سینمایی مارول» باز می‌گردد، فیلمی که داستانش به حوادث «انتقام‌جویان:‌ آخر بازی» متصل می‌شود. مرگ تونی در آن فیلم هم نقشی کلیدی ایفا می‌کند چرا که پیتر و سایر اعضا باید با فقدان «مرد آهنی»‌ کنار بیایند. «دور از خانه» ۲ جولای در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید