news-background
news-background

تاریخ پخش فیلم تحسین‌شده First Cow در پلتفرم‌های دیجیتال اعلام شد

استودیوی A24 در نظر دارد فیلم «اولین گاو» را از هفته‌ی آینده در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه کند.

«کلی رایکارد» در جشنواره‌ی فیلم برلین متوجه شد که ممکن است عرضه‌ی فیلم «اولین گاو» (دانلود فیلم First Cow با لینک مستقیم) مطابق برنامه پیش نرود. فیلم لطیف او در مورد آشپزی به نام کوکی با بازی «جان ماگارو» و یک مهاجر چینی به نام کینگ با بازی «اریون لی» در سال ۱۸۲۰ اریگن استایل کمترشناخته‌شده‌ی او را شکوفا کرد. این فیلم اولین همکاری فیلمساز با استودیوی A24 نیز بود و همین مسئله سبب شد فیلم بیشتر دیده شود. این فیلم پاییز گذشته در جشنواره‌ی تلیوراید و نیویورک هوادارانش را جست. برلین آخرین فستیوالی بود که «اولین گاو» در آن به نمایش در آمد و قرار بود از ۶ مارس در سالن‌های سینما به شکل عمومی اکران شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

همزمان با اکران فیلم در بخش مسابقه فستیوال برلین، ویروس کرونا در اروپا شیوع پیدا کرد. استودیو «اولین گاو» را ۶ مارس به صورت محدود در چهار سالن نیویورک و لس‌آنجلس اکران کرد، در حالی که اولین موارد ابتلا به ویروس در این شهرها گزارش شده بود. دو روز بعد، شمار مبتلایان نیویورک به ۷۶ تن رسید و فرماندار اعلام وضعیت اضطراری کرد و یک هفته بعد، وقتی فیلم باید در دیگر شهرها اکران می‌شد سالن‌های سینما در آمریکا به مرور بسته شدند. ۱۵ مارس استودیو اکران «اولین گاو» را لغو کرد و گفت پس از پاندمی فیلم را روی پرده می‌برد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این اتفاق روی نداد و سرنوشت «اولین گاو» تغییر کرد. در حالی که تاریخ بازگشایی سالن‌های سینما هنوز نامشخص است و سالن‌های زنجیره‌ای ای‌ام‌سی بار دیگر آغاز فعالیت‌هایش را عقب انداخت، استودیو دوشنبه شب اعلام کرد که فیلم را از ۱۰ ژوئیه در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر خواهد کرد. منابع نزدیک به استودیو می‌گویند امیدوارند که تا پایان سال شرایط برای اکران گسترده‌ی فیلم مهیا شود.

رایکارد تمایل زیادی به اکران فیلم‌هایش در سالن‌های نمایش دارد اما چاره‌ای با کنار آمدن با شرایط جدید ندارد: «وقتی ساکن نیویورک هستم، مخالفت با وی‌اودی‌ها راحت‌تر است زیرا سالن‌های سینمای آرت هوس زیادی وجود دارند. در یک دنیای رؤیایی همه‌ی ما حاضریم به سینما برویم، اما از آنجا که نخواهیم رفت، اکران فیلم ممکن نیست.»

چند روز پیش از اکران محدود فیلم، رایکارد در یک مصاحبه از تمایل خود برای بررسی هویت آمریکایی با افشاسازی کاستی‌های آن گفته بود: «ایده‌های ما در چند فیلم تکرار شده. ایده‌ی مضامین آمریکایی، و اینکه نقش کاپیتالیسم در دنیای طبیعی چیست، و اینکه اگر تشکیلات و قدرتی دارید می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید. به گمان من، آمریکا این ایده را ارائه می‌دهد.»

«اولین گاو» علاوه بر این به مسائل نژادی و مهاجرت نیز می‌پردازد و از این جهت با بحران کنونی آمریکا مرتبط است. «اولین گاو» ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹) در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید