news-background
news-background

تاریخ‌سازی سریال «سرگذشت ندیمه» در جوایز امی

سریال «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid's Tale) شبکه Hulu با بردن جایزه بهترین سریال درام از شصت‌ونهمین دوره جوایز امی تاریخ‌ساز شد و نام خود را به عنوان اولین سریال برنده امی ساخته شده توسط یک سرویس استریمینگ ثبت کرد. سرویس Hulu گرچه در ورود به عرصه تولید سریال‌های اوریجینال قدری از آمازون و نتفلیکس عقب مانده بود، اما در کسب جایزه از رقبای خود پیشی گرفت و علاوه بر کسب عنوان بهترین سریال درام، جایزه بهترین نویسندگی‌ سریال‌های دارم، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، و بهترین کارگردانی سریال‌های دارم را تصاحب کرد.

اما وقتی «الیزابت ماس» پس از 9 بار نامزدی سرانجام موفق شد اولین امی خودش (بهترین بازیگر زن نقش اصلی - سریال‌های درام) را کسب کند، بر همه روشن گشت که شانس پیروزی سریال «سرگذشت ندیمه» در مهم‌ترین شاخه مراسم بسیار از دیگران بیشتر است. این سریال برای رسیدن به این جایزه باید رقبای سرسختی چون «خانه پوشالی»، «تاج»، و «چیزهای عجیب» شبکه نتفلیکس و مهم‌تر از همه «وست‌ورلد» شبکه HBO را کنار می‌زد، که در 22 شاخه نامزد دریافت جایزه بود.

سریال «سرگذشت ندیمه» که از رمان «مارگارت اتوود» اقتباس شده، در پایان شب گذشته با کسب پنج جایزه، با سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) شبکه HBO برابری کرد. «بروس میلر» نویسنده سریال هنگام دریافت جایزه از «اپرا وینفری» به همراه بازیگران و عوامل سریال، از اتوود به خاطر «خلق این دنیا برای همه ما» قدردانی کرد. دنیایی که با تغییر و تحولات سیاسی زمانه ما که چندین بار در طول مراسم به آن اشاره شد (از ارجاعات مختلف به ترامپ گرفته تا ورود غیرمنتظره «شان اسپیسر» روی صحنه) همخوانی دارد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید