news-background
news-background

تارانتینو: کارگردانی بازی جوان‌ها است

«روزی روزگاری در هالیوود» فیلم ماقبل پایانی «کوئنتین تارانتینو» امسال نامزد ۱۰ جایزه‌ی اسکار است.

پایان برای «کوئنتین تارانتینو» نزدیک است. فیلمساز برنده‌ی اسکار از زمان اکران «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time In Hollywood) تأکید کرده است که طبق اعلام قبلی با دهمین فیلمش بازنشسته خواهد شد و این بدان معناست که او تنها یک فیلم بلند دیگر خواهد ساخت. تارانتینو هنر را با نوشتن کتاب، پروژه‌های نمایشی و احتمالاً سریال‌های تلویزیونی ادامه می‌دهد، اما دوران فیلمسازی او در آینده‌ای نزدیک به آخر می‌رسد. او در مصاحبه‌ای ویدیویی با مجله‌ی «رولینگ استون» در مورد دلایل شخصی‌ کناره‌گیری خود از فیلمسازی گفته است.

تارانتینو می‌گوید: «به نوعی احساس می‌کنم که زمان آن رسیده که به پرده‌ی سوم [زندگی‌ام] وارد شود و کمی بیشتر بر روی ادبیات تکیه کنم، کاری که برای من به عنوان یک پدر و همسر بهتر خواهد بود. قرار نیست خانواده‌ام را بردارم و آن‌ها را به آلمان یا سری لانکا یا هر جای دیگری که داستان فیلم روی می‌دهد ببرم. می‌توانم کمی بیشتر در خانه بمانم و تبدیل به یک نویسنده شوم.»

تارانتینو اضافه می‌کند: «احساس می‌کنم که کارگردانی بازی جوان‌هاست. احساس می‌کنم که سینما در حال تغییر است، و من کم و بیش به پیشکسوت آن تبدیل شده‌ام.»

«دنیلا پیک» همسر تارانتینو به زودی اولین فرزندشان را به دنیا می‌آورد. اگرچه تارانتینو مدت‌ها پیش از پدر شدنش برای بازنشستگی برنامه‌ریزی کرده بود، اما به نظر می‌آید که این اتفاق او را برای کناره‌گیری از کارگردانی فیلم‌های بلند به یقین رسانده است. تارانتینو امسال به لطف «روزی روزگاری در هالیوود» نامزد سه جایزه‌ی اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال و بهترین کارگردانی است. فیلم در مجموع با ۱۰ نامزدی اسکار با «ایرلندی» ساخته‌ی «مارتین اسکورسیزی» برابری کرد و به همراه آن فیلم پس از «جوکر» با ۱۱ نامزدی در رده‌ی دوم ایستاد. تارانتینو در سال‌های گذشته با «قصه‌ی عامه‌پسند» و «جانگوی آزاد» جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال را کسب کرده اما تاکنون اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را تصاحب نکرده است.

او اخیراً فاش کرد که فیلم «پیشتازان فضا» (Star Trek) را به عنوان آخرین فیلمش کارگردانی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۲۸

کارگردان خوب.نویسنده ی خوب.هنرمند پر لایه.این مرد هنر رو خیلی خوب پردازش میکنه.

نمایش اسپویل