news-background
news-background

تارانتینو: یکی از صحنه‌های «روزی روزگاری در هالیوود» از پایان «سکوت بره‌ها» وحشت‌انگیزتر است

«کوئنتین تارانتینو» صحنه‌ی مزرعه در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را یکی از بهترین دستاوردهای خود و همکارانش می‌خواند.

 

«کوئنتین تارانتینو» در اپیزود اخیر پادکست مجله‌ی «امپایر»، سکانس «مزرعه اسپان» در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) را «یکی از بهترین دستاوردهای» خود و گروهش تا امروز خوانده است. این فیلمسازی که با این فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردانی شده، می‌گوید این صحنه حتی از نقطه‌ی اوج فیلم «سکوت بره‌ها» (The Silence of the Lambs) «جاناتان دمی» که کابوس شخصیت «کلاریس استرلنیگ» با بازی «جودی فاستر» را نشان می‌داد وحشت‌انگیزتر است.

تارانتینو می‌گوید: «میان تعلیق و وحشت تفاوتی وجود دارد. تعلیق چیزی است که اتفاق خواهد افتاد. وحشت یعنی شما دقیقاً می‌دانید که اتفاقی خواهد افتاد و نمی‌خواهید آن را ببینید. بدترین حالت را در ذهن می‌آورید.»

هرچند تارانتینو معتقد است که سکانس فیلم «سکوت بره‌ها» ستودنی است اما می‌گوید نقطه‌ی اوج آن فیلم را ترور و وحشت نمی‌داند. به باور تارانتینو، این سکانس در دسته‌ی «تعلیق» جای می‌گیرد چرا که مخاطب همواره می‌داند که چه پیش خواهد آمد.

تارانتینو می‌گوید: «من فکر نکردم که شخصیت جودی فاستر قرار است بمیرد. در آن مقطع از فیلم، غافلگیر می‌شدم اگر «بوفالو بیل» شخصیت فاستر را می‌کشت. آن‌قدر فیلم دیده‌ام که بدانم او نمی‌میرد.»

این کارگردان اما سکانس مزرعه در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را «وحشت» به شمار می‌آورد زیرا مخاطب از آنچه در پیش است اطمینان کمتری دارد. تارانتینو توضیح می‌دهد:‌ «یکی از دلایلی که این صحنه جواب می‌دهد این است که شخصیت کلیف می‌تواند جانش را از دست بدهد. از منظر روایی، از نظر سینمایی، به هر شکل و فرمی، او نه فقط ممکن است در آن سکانس بمیرد، بلکه حتی ممکن است مرگش منطقی به نظر می‌رسد.»

تارانتیو اضافه می‌کند:‌ «وقتی فیلم را برای اولین بار با مخاطب می‌بینید، حاصلش چیزی است که به نظر من دستیابی به آن در سینما بسیار دشوار است. دستاوردش وحشت است؛ مخاطب به خاطر کلیف به وحشت افتاده. فضای سالن سینما تغییر می‌کند. همه میخکوب می‌شوند و واقعاً می‌ترسند.»

«فرد راسکین» تدوین‌گر «روزی روزگاری در هالیوود» در سال ۲۰۱۹ گفته بود که تارانتینو با این سکانس «کشتار با اره برقی در تگزاس» خودش را خلق کرده: «احساس وحشتی در سراسر این سکانس موج می‌زند.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸

سکانس مزرعه قظعا از بهترین صحنه های تاریخ سینما رو برام رقم زد ولی این احساس وحشت رو من حس نکردم ولی برای بارهای چندم که میبینم روزی روزگاری در هالیوود رو ببینم این احساس بهم دست میده

نمایش اسپویل