news-background
news-background

مدیر بی‌بی‌سی: شخصیت Luther واقعی نیست چون هیچ دوست سیاه‌پوستی ندارد

 

«میراندا وی‌لند» مدیر تنوع نژادی و جنسیتی بی‌بی‌سی برای اظهار نظر در مورد سریال کارآگاهی البا با انتقادات زیادی مواجه شده است.

 

«میراندا وی‌لند» مدیر تنوع نژادی و جنسیتی شبکه‌ی بی‌بی‌سی در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد که سریال جنایی و محبوب «لوتر» (Luther) با بازی «ادریس البا» در بحث داستان‌سرایی برای یک شخصیت آفریقایی تبار «قابل‌استناد» و واقعی عمل نکرده است. او با این اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی با انتقادات بسیار زیادی مواجه شد.

وی‌لند توضیح می‌دهد: «وقتی که [سریال «لوتر»] اولین بار بیرون آمد همه از اینکه ادریس البا در آن بازی می‌کند استقبال کردند – یک شخصیت اول قدرتمند و سیاه‌پوست. همگی ما عاشقش شدیم. چه کسی عاشق نشد؟ اما پس از ورود به فصل دوم این احساس به شما دست می‌داد که «او هیچ دوست سیاه‌پوستی ندارد، هیچ نوع خوراک کارائیبی نمی‌خورد، این به نظر قابل‌استناد نمی‌رسد.»»

وی‌لند ادامه می‌دهد: «داشتن چنین سریال‌های قابل‌توجهی با آن شخصیت‌های کلیدی عالی است، اما مسئله این است که باید اطمینان حاصل کرد هر چیزی که در ارتباط با آنان است، محیط پیرامون‌شان، فرهنگ‌شان، و محل وقوع داستان کاملاً منعکس‌کننده‌ی [واقعیت] باشد. مهم‌ترین مسئله این است که کاری کنیم این برنامه از لحاظ قصه‌گویی قابل‌استناد باشد.»

بسیاری از هواداران «لوتر» به این اظهارات وی‌لند در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند. «کالوین رابینسون» منتقد «تلگراف» و «دیلی میل» می‌نویسد: «دیروز، تأکید کردند که من به قدر کافی سیاه‌پوست نیستم چون هیچ دوست سیاه‌پوستی در تصاویرم ندارم. امروز، مدیر تنوع [نژادی و جنسیتی] بی‌بی‌سی می‌گوید «لوتر» به این علت که «هیچ دوست سیاه‌پوستی ندارد» به اندازه‌ی کافی سیاه‌پوست نیست. این کلیشه‌های احمقانه نژادستیزانه است!»

رابینسون ادامه می‌دهد: «ویژگی عالی «لوتر» این است که رنگ پوستش اساس هویتش را تشکیل نمی‌دهد. او در میادین زیادی نبرد می‌کند. مثالی است برای اینکه همه‌ی ما انسانیم و در تنازع، اما نژاد ما همیشه نقشی در آن ایفا نمی‌کند. این یعنی تنوع نژادی «میراندا وی‌لند». برابری!»

تاکنون ۲۰ اپیزود از سریال «لوتر» در قالب پنج فصل از بی‌بی‌سی روی ایر رفته. البا و نویسندگان سریال قصد دارند این سریال را با یک فیلم ادامه دهند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱

هرجا دیدید در موضوعات نژادی جنسیتی مذهبی و .... طرف حرفی زده و کلی بهش اعتراض شده بدونید حرف حق زده

نمایش اسپویل