news-background
news-background

بی‌بی‌سی سریال English Patient را می‌سازد

شبکه بی‌بی‌سی اقتباس تلویزیونی از رمان «بیمار انگلیسی» (The English Patient) نوشته «مایکل اونداتیه» را در دست ساخت دارد. این شبکه بریتانیایی سریال «بیمار انگلیسی» را با نویسندگی «امیلی بالو» و با همکاری استودیوهای میرامکس و پارامونت تولید می‌کند.

سریال درام «بیمار انگلیسی» برداشتی تازه از کتاب اونداتیه خواهد بود. داستان رمان در مورد چهار غریبه غیرهمسان است که در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم در روستایی ایتالایی پناه گرفته‌اند. این سریال بازسازی فیلمی که در سال ۱۹۹۶ به کارگردانی «آنتونی مینگلا» ساخته شد و ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم را کسب کرد نخواهد بود.

کتاب «بیمار انگلیسی» در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و داستانی در مورد مردی که سوختگی چهره او را غیرقابل‌تشخیص کرده، پرستار کانادایی او، یک ستوان سیک هندی تبار و یک سارق کانادایی روایت کرد. داستان این رمان در مناطق شمال آفریقا و ایتالیا روی می‌داد و میان خاطرات بیماری که هواپیمایش دچار سانحه شده بود رفت و آمد داشت.

میرامکس با مدیریت جدیدش اقتباس تلویزیونی از «اعترافات یک ذهن خطرناک» (Confessions of a Dangerous Mind) «چاک بریس» را برای اپل تی‌وی+ و بازسازی تریلر علمی-تخیلی «میمیک» (Mimic) را نیز در دست ساخت دارد. این استودیوی مستقل علاوه بر یک سریال تلویزیونی بر اساس سریال اکشن و کمدی «جنتلمن‌ها» (The Gentleman) «گای ریچی» به تولید می‌رساند.

بالو یک شاعر، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس استرالیایی آمریکایی ساکن بریتانیا است. او یکی از تهیه‌کنندگان سریال «سفر» (Run) اچ‌بی‌او و مشاور هنری سریال «تابو» (Taboo) «استیون نایت» با بازی «تام هاردی» بوده و سابقه نویسندگی برای سریال «الیزابت شدن» (Becoming Elizabeth) استارز و «انسان‌ها» (Humans) ای‌ام‌سی و چنل ۴ را دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید