news-background
news-background

آمار بینندگان Fox News برای اولین بار در قرن ۲۱ نسبت به دیگر شبکه‌های خبری کاهش پیدا کرد

شبکه‌ی فاکس نیوز (Fox News) متعلق به «روپرت مرداک» از آغاز قرن بیست و یکم تاکنون پربیننده‌ترین شبکه‌ی خبری آمریکا بود، اما در طول دو هفته‌ی اول سال ۲۰۲۱، میانگین آمار بینندگان این شبکه در طول روز از رقبای اصلی‌اش سی‌ان‌ان (CNN) و ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC) کاهش پیدا کرده است. این آمار به ویژه با یورش حامیان «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره‌ی ایالات متحده در تاریخ ۶ ژانویه رو به کاهش گذاشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فاکس نیوز در دو دهه‌ی اخیر پیشتاز شبکه‌های کابلی خبری بود و در پنج سال گذشته پربیننده‌ترین شبکه‌ی کابلی خبری نامیده شد. با این حال، آمار بینندگان آن پس از «روز انتخابات» ریاست جمهوری نسبت به ماه‌های پیش از نوامبر تا ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

«فوربز» گزارش می‌دهد که در اولین هفته‌ی سال ۲۰۲۱ (از ۴ تا ۱۰ ژانویه) شبکه‌ی سی‌ان‌ان پربیننده‌ترین شبکه‌ی کابلی (۲.۸ میلیون بیننده‌ی روزانه ۴.۲ میلیون بیننده در ساعات پربیننده) بوده است و به دنبال آن ام‌اس‌ان‌بی‌سی با ۲.۳ میلیون بیننده روزانه و ۳.۸ میلیون بیننده در ساعات پربیننده) در رتبه‌ی دوم قرار دارد. فاکس نیوز نیز با ۱.۷ میلیون بیننده روزانه و ۳.۲ میلیون بیننده در ساعات پربیننده جایگاه سوم را اشغال کرده است.

در دو هفته‌ی اول سال ۲۰۲۱ شبکه‌ی فاکس نیوز به صورت میانگین ۸۰۰ هزار بیننده کمتر از ام‌اس‌ان‌بی‌سی و حدود ۱ میلیون بیننده کمتر از سی‌ان‌ان داشته و در رقابت برای جذب مخاطبین ۲۴ تا ۵۴ ساله از این دو شبکه عقب مانده است.

در تاریخ ششم ژانویه که یورش به کنگره پوشش زنده داده می‌شد، سی‌ان‌ان پربیننده‌ترین روز تاریخش را تجربه کرد و به ۸.۲ میلیون بیننده میانگین رسید و آماری نزدیک به دو برابر فاکس نیوز (۴.۶ میلیون) را ثبت کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید