news-background
news-background

به مناسبت بیستمین سالگرد اکران In the Mood for Love تمامی فیلم‌های «وونگ کار-وای» به صورت 4K عرضه می‌شوند

کار-وای در حال توسعه‌ی فیلم بعدی خود بر اساس رمانی نوشته‌ی «جین یوچنگ» است.

«وونگ کار-وای» اعلام کرده است که ۱۰ فیلم بلند خود را به صورت 4K منتشر خواهد کرد. این فیلمساز اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی «فیلم‌میکر» از ترمیم آثار خود به مناسبت بیستمین سالگرد اکران «در حال‌وهوای عشق» (In the Mood for Love) گفته است. این فیلم‌ها شامل «وقتی اشک جاری می‌شود» (As Tears Go By)، «روزهای وحشی‌گری» (Days of Being Wild)، «چانگ‌کینگ اکسپرس» (Chungking Express)، «خاکسترهای زمان» (Ashes of Time)، «فرشتگان سقوط کرده» (Fallen Angels)، «شاد در کنار هم» (Happy Together)، «در حال‌وهوای عشق» (In the Mood for Love)، «۲۰۴۶» (2046)، «شب‌های بلوبری من» (My Blueberry Nights)، و «استاد بزرگ» (The Grandmaster) می‌شوند.

فیلمساز می‌گوید: «مدت‌هاست که بر روی ترمیم فیلم‌ها کار می‌کنیم. چند سال قبل فیلمم را جایی تماشا کردم، به مانیتور نگاه کردم و گفتم: «چرا اینقدر بی‌کیفیت است؟» گفتند: «ما از این به بعد از پروژکتورهای 4K استفاده می‌کنیم، بنابراین شما باید فیلم‌ها را به روز رسانی کنید وگرنه کاری نمی‌شود کرد.» کار را شروع کردیم.  سال گذشته در شهر لیون نسخه‌ی ترمیم شده‌ی فیلم‌ها را به ۵۰۰۰ مخاطب نشان دادیم و نتیجه بسیار بسیار خوب بود. مشکل این است که انگار خود را در دام بلا می‌اندازید، زیرا هرگز احساس نخواهید کرد که به کیفیت مطلوب دست یافته‌اید. با خود می‌گویی: «قبلاً بهتر به نظر می‌رسید.» یا «رنگ آبی به تصحیح نیاز دارد.» و غیره. دردسرهای زیادی به همراه می‌آورد.»

فیلم بعدی «وونگ کار-وای» اثری اقتباس شده از رمان «جین یونچن» تحت عنوان «شکوفه‌ها» (Blossoms) است که روایت‌گر زندگی سه فرد است که در دهه‌ی ۱۹۶۰ در شانگهای سکونت دارند و در دهه‌ی ۱۹۹۰ به آمریکا می‌روند. کارگردان پیش از این گفته بود که «شکوفه‌ها» مانند «۲۰۴۶» دنباله‌ای برای «در حال‌وهوای عشق» خواهد بود. این فیلم اولین اثر بلند وونگ پس از «استاد بزرگ» در سال ۲۰۱۳ است. او از آن زمان تاکنون در تولید پروژه‌های زیادی نقش داشته که شامل سریال «جنگ‌های تونگ» (Tong Wars) برای آمازون می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۱۹

"شکوفه ها دنباله ای برای در حال و هوای عشق خواهد بود" عالیه. خیلی حال کردم. مرسی سینما♥

نمایش اسپویل