news-background
news-background

«بونگ جون هو» فاش کرد Parasite را از Mad Max الهام گرفته است: «با «جاده خشم» گریه کردم»

 

«بونگ جون هو» از زمان اکران «انگل» در نزدیک به ۶۰۰ مصاحبه حاضر شده اما با انتشار نسخه‌های «کرایتریون» فیلم روشن شد که هنوز ناگفته‌های بسیاری باقی است.

 

«بونگ جون هو» نویسنده و کارگردان «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) از زمان اکران فیلم پرافتخارش در بهار سال ۲۰۱۹ در کن، تا حدود ۹ ماه بعد وقتی اسکار بهترین فیلم را کسب کرد، بیش از ۶۰۰ مصاحبه انجام داده و در بیش از ۱۰۰ جلسه‌ی پرسش و پاسخ پس از اکران حاضر شده. او به صورت میانگین در هر روز بیش از دو مصاحبه داشته است. با این حال، او در پایان این مسیر دراز مثل روز اول مشتاق گفتگو در مورد فیلم است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بونگ برای نسخه‌های «کرایتریون» فیلم «انگل»، از طریق «زوم» با «تونی رینز» نویسنده‌ی بریتانیایی گفتگو کرده و چالش غیرمعمول افکندن نور بر اثری را پذیرفته که نزدیک به یک سال در مقابل آفتاب گرفته‌اند و زوایای مختلفش را وارسی کرده‌اند. در مقطع فعلی، اغلب دوستداران «انگل» آن را به شکل بلو-ری یا دیجیتال خریداری کرده و آگاه شده‌اند از جزئیاتی چون ابداع نودل جاپاگوری که بونگ تأکید می‌کند هیچ‌گاه لب به آن نزده، تأثیر «بالا و پایین» (High and Low) «آکیرا کوروساوا» بر او و این حقیقت که کی-وو برای خرید خانه‌ای بالاتر از زیرزمین جایی که در پایان فیلم پدرش در آن ساکن شده، باید ۵۴۷ سال کار می‌کرده.

بونگ و رینز بحث‌شان را بیشتر بر نحوه‌ی تولید «انگل» متمرکز می‌سازند به این امید که نگاه اکستریم کلوز-آپ به آن جزئیات جدید یا روشن‌تری برملا کند. نتیجه‌ی گفتگو یک تفسیر صوتی سرگرم‌کننده و روشن‌گرانه شده که به ندرت به مخاطب یادآور می‌شود بونگ در سئول و رینز در لندن در حال گفتگو با یکدیگرند و هزاران کیلومتر از هم فاصله دارند.

در بخشی از این تفسیر بونگ از تأثیر فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» (دانلود فیلم Mad Max: Fury Road با لینک مستقیم) به کارگردانی «جورج میلر» می‌گوید. او که هرگز عشق و علاقه‌ی خود برای این فیلم را مخفی نکرده فاش می‌کند: «شگفت‌انگیز است. با دیدن این فیلم اشک ریختم. وقتی که ماشین‌ها وارد طوفان شن می‌شوند و موسیقی اوج می‌گیرد، احساس کردم که روح من نیز در حال اوج گرفتن است و بی‌اختیار اشک از چشمانم جاری شد.»

با این حال، غافلگیرکننده این است که بونگ به رینز می‌گوید «انگل» را مستقیماً از «جاده خشم» الهام گرفته. یک کمدی سیاه چه ربطی دارد به اکشن‌ترین فیلم قرن بیست و یکم؟ در یک کلام: روند.

بونگ می‌گوید: «آن فیلم هرگز از حرکت بازنمی‌ایستد. تمام اطلاعات در مورد پیشنه‌ها در «جاده خشم» به شکلی کاملاً طبیعی خودنمایی می‌کنند. دوربین همیشه در حال حرکت است، اما اطلاعات از طریق اکشن توضیح داده می‌شوند. این برای من الهام‌بخش بود.»

بونگ در بخشی دیگر تأیید می‌کند که نام کمپانی «آجری دیگر» (Another Brick) آقای پارک، ارجاعی است به اشعار ضد-تشکیلاتی گروه «پینک فلوید». بونگ اضافه می‌کند که «پینک فلوید» در دوران دانشجویی گروه محبوبش بوده است، وقتی که باورهای سیاسی او در حال شکل‌گیری بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید