news-background
news-background

«بونگ جون هو» در جشنواره کن: «همه ما از فقر می‌ترسیم»

 

اولین فیلم انیمیشن بونگ از یک کتاب علمی فرانسوی در مورد مخلوقات دریایی الهام گرفته شده است.

 

«بونگ جون هو» برای برگزاری یک مسترکلاس، دو سال پس از نمایش فیلم برنده نخل طلای «انگل» (Parasite) به جشنواره کن بازگشته است. این کارگردان در روزهای قرنطینه در حال کار بر روی نسخه تلویزیونی «انگل» با همکاری «آدام مک‌کی» بوده است. مک‌کی در ماه آوریل تأیید کرد که این سریال نه یک بازسازی بلکه داستانی اریجینال در همان دنیای فیلم است.

بونگ در جشنواره کن می‌گوید: ««انگل» فیلمی در مورد خانواده‌های فقیر و غنی است، و این موضوع در هرجایی یک مشکل به شمار می‌آید. سریال «انگل» اثری بسیار نبوغ‌آمیز است، امیدوارم که باشد. با «آدام مک‌کی» کار کرده‌ام و او سناریو را می‌نویسد. در ایالات متحده آن را می‌سازیم.»

بونگ ادامه می‌دهد: «موضوع فیلم همچنان در فرانسه و هر جای دیگر قابل درک است. بسیاری از [ما] تمایل داریم که ثروتمند باشیم، اما فکر می‌کنم در همه ما ترسی از فقیر شدن وجود دارد. در اقتباس اچ‌بی‌او از «انگل» مشارکت می‌کنم. یک کمدی تلخ خواهد بود. با مک‌کی نویسنده فیلمنامه همکاری نزدیکی داریم. این بار به عنوان تهیه‌کننده مشارکت خواهم کرد.»

این کارگردان اضافه می‌کند که انتظار نداشته «انگل» به چنین فیلم پرنفوذی در سراسر دنیا تبدیل شود. این فیلم پس از کسب نخل طلای تاریخی در کن به تاریخ‌سازی در اسکار ادامه داد و به اولین فیلم غیر-انگلیسی تاریخ تبدیل شد که در بخش بهترین فیلم برنده جایزه می‌شد.

بونگ می‌گوید: «هیچ تصور نمی‌کردم که «انگل» به فیلمی چنین پربیننده در دنیا تبدیل شود. موفقیتش بسیار فراتر از انتظاراتم بود. هرچند آن را دقیقاً‌ به شکل همیشگی ساختم. و پس از ساختنش هم تغییری نکردم. منظورم این است که نگاهی به من بیندازید، من همان آدم قبلی‌ام.»

بونگ وعده تولید انیمیشن بلندی را می‌دهد که در ماه می گذشته تأیید شده بود. در آن زمان گزارش شد که بونگ ژانویه سال ۲۰۲۱ نگارش فیلمنامه این پروژه را به اتمام رسانده است. این فیلمساز در جن فاش می‌کند که این فیلم «از یک کتاب علمی فرانسوی که همسرم خرید و به خانه آورد الهام گرفته شده. تصاویر مخلوقات دریایی فوق‌العاده بودند. پس از آن قوه تخیلم آزاد شد.»

بونگ در مورد این کتاب (The Deep: The Extraordinary Creatures of the Abyss) نوشته «کلر نوویان» اضافه می‌کند: «رنگ‌های زیر آب چشم‌نوازند. نقطه شروع این کتاب بود. داستان و انیمیشن در پی آن آمد... انیمیشن چیزی است که واقعاً می‌خواهم امتحانش کنم. فکر می‌کنم این پروژه را پس از فیلم بعدی‌ام بسازم. گروهی برای جلوه‌های ویژه دارم. شاید در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ بیرون آید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید