news-background
news-background

«بونگ جون-هو» رئیس هیأت داوران ونیز ۲۰۲۱: کووید می‌گذرد و سینما به حیات ادامه می‌دهد

«بونگ جون-هو» رئیس هیأت داوران جشنواره به همراه دیگر اعضا از جمله «کلوئی ژائو» در با لحنی خوش‌بینانه و دوراندیشانه در مراسم فتوکال و کنفرانس مطبوعاتی اولین روز برگزاری جشنواره فیلم ونیز هفتاد و هشتم حاضر شد.

کارگردان کره‌ای برنده اسکار «انگل» (Parasite) می‌گوید: «به دلیل کووید در کره و سایر نقاط دنیا، فیلمسازان دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. اما حالا که به عقب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که نوعی آزمون بوده و قدرت سینما را نشان داده است.»

این کارگردان تاریخ‌ساز اضافه می‌کند: «به عنوان یک فیلمساز، فکر نمی‌کنم به این راحتی بتوان تاریخ سینما را متوقف کرد، بنابراین کووید می‌گذرد و سینما [به حیات] ادامه می‌دهد.»

اعضای هیأت داوران با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی در ردیف اول نشسته بودند. بونگ در مورد آن‌ها می‌گوید: «همگی آن‌ها عوالم هنری خودشان را دارند و همگی در روش خود بی‌نقص عمل می‌کنند، بنابراین امیدوارم که در کنار آن‌ها نوعی انفجار به پا کنیم.»

ژائو که سال گذشته با «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) شیر طلای ونیز را به خانه برد می‌گوید:‌ «خیلی ناراحت بودم که سال گذشته نمی‌توانستم اینجا باشم. بازگشت به جشنواره – اولین بار است که به ایتالیا سفر می‌کنم – و به ویژه همکاری با بونگ و دیگر اعضای هیأت داوران باعث افتخار است.»

«هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که در دقایق پایانی نشست، بونگ به این پرسش پاسخ داد که چه حسی نسبت به فیلمسازان بزرگ ایتالیایی دارد. بونگ می‌گوید اثری از «جانی موراندی» را در فیلم «انگل» گنجانده به این دلیل که پدرش یکی از هواداران این خواننده بوده است. این کارگردان ادامه می‌دهد: «تاریخ طولانی سینمای ایتالیا شگفت‌آور است. چندی پیش، وقتی چهره «آلبرتو [باربرا دبیر جشنواره]» را نگاه می‌کردم وقتی که در حال حرف زدن بود، دیدم که از این زاویه شبیه به «فدریکو فلینی» است.» بونگ دستش را به طرف سر باربرا به شکل قاب دوربین درمی‌آورد و حضار را به خنده می‌اندازد.

بونگ سپس ثابت می‌کند که یک سینه‌فیل واقعی است و اسامی فیلمسازان ایتالیا را قطار می‌کند: «سینمای ایتالیا تاریخی بسیار طولانی دارد، و این تنها برگی از این دفتر است... روسلینی، فلینی، آنتونیونی، برتولوچی، روسی... علاوه بر این بسیار هیجان‌زده‌ام تا سینمای نوی ایتالیا را با فیلمسازان جوان تجربه کنم.»

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز ۱ تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید