news-background
news-background

واکنش «بونگ جون هو» به رفتار‌های خشونت‌آمیز علیه آسیایی تباران آمریکا

کارگردان «انگل» از فیلمسازان درخواست کرده که به رفتار‌های نژادستیزانه علیه آسیایی تباران واکنش نشان دهند.

 

«بونگ جون هو» کارگردان برنده‌ی اسکار فیلم «انگل» (Parasite) این هفته در یک مسترکلاس مجازی به افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادستیزانه علیه آسیایی تباران آمریکا واکنش نشان داد و از همکارانش در هالیوود خواست از بصیرت‌شان برای نمایش مشکلاتی در لایه‌های زیرین جامعه در حال جوشش است و بعدها می‌تواند منفجر شود استفاده کنند. بونگ با یادآوری فیلم «کار درست را انجام بده» (Do the Right Thing) و فیلم «انگل» خودش از صنعت فیلمسازی می‌خواهد که در این لحظه حضور پیدا کنند.

بونگ به واسطه‌ی مترجمش «شارون چوی» می‌گوید: «من در کره هستم و از شما فاصله‌ی زیادی دارم و باید همه چیز را با اخبار و از زاویه‌ی دید یک خارجی ببینم، اما به عنوان کسی که عضوی از [جامعه] بشری است، به عنوان یک فرد، دیدن رفتار‌های جنایت‌کارانه‌ی از روی نفرت علیه آسیایی‌های آمریکایی و جنبش «جان سیاهان مهم است» ترسناک است. به این فکر می‌کنم که صنعت فیلمسازی در این لحظه چه کاری می‌تواند انجام دهد. در سینما، خلق یک فیلم زمان و هزینه‌ی زیادی می‌گیرد؛ واحد عظیمی است که واقعاً نمی‌تواند به‌سرعت به مشکلاتی که در جامعه در حال وقوع است واکنش نشان دهد. مدیومی است که واکنش بلادرنگ در آن دشوار است. اما جالب اینکه به همین علت، هنرمندان و فیلمسازان می‌توانند جسورانه‌تر با مشکلات برخورد کنند و نباید از مواجهه با آن‌ها هراسی داشته باشند.»

بونگ می‌گوید اخیراً «کار درست را انجام بده» به کارگردانی «اسپایک لی» را دیده و فکر می‌کند که این فیلم نمونه‌ای عالی واکنشی است که یک فیلمساز می‌تواند این روزها نشان دهد. بونگ اضافه می‌کند: «آن فیلم در سال ۱۹۸۹ بیرون آمد؛ سه سال پیش از شورش‌های لس‌آنجلس و پیش‌بینی کرد که این شورش‌ها رخ خواهد داد. به نظر من این نقشی است که هنرمندان خالقان آثار می‌توانند ایفا کنند، نه اینکه لزوماً حوادث جامعه را پیش‌بینی کنند، بلکه از بصیرت خود استفاده کنند تا مشکلاتی که در لایه‌های زیرین جامعه در حال جوشش است و می‌تواند بعدها به انفجار بینجامد را به نمایش درآورد.»

بونگ ادامه می‌دهد: «به نظر من، «انگل» فیلمی بود که سعی کردم با آن چنین رویکردی داشته باشم... [آن فیلم] در مورد داراها و ندارهای جامعه‌ی فعلی ما حرف می‌زند. با این پرسش آغاز می‌شود که «فقیر یا ثروتمند بودن در زمانه‌ی حاضر به چه معناست؟» به عنوان هنرمند و پدید‌آورنده، باید بتوانید پرسش‌های محوری و کلیدی در جامعه را به واسطه‌ی روزهایی که گذرانده‌اید درک کنید و با اثرتان پاسخی برای این پرسش‌ها ارائه کنید.»

بونگ در حال حاضر مشغول کار بر روی دو پروژه است و فیلمنامه‌ی یکی از آن‌ها را به پایان برده اما جزئیاتی از داستان این پروژه‌ها در دست نیست.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ۲۱:۰۳

اما چرا هیچ کدام جرات نمی کنید بگید تمام این برخوردها با آسیایی تبارها توسط سیاه پوستان (اکثرا مسلمان مهاجر و پناهجو) رخ داده؟؟؟ چون اون موقع دیگه اسکار مفتی بهت نمیدن. دیگه هنرمند به اون معنای کلاسیک وجود ندارد. همتون تاجر و فروشنده هستید. محصولی به اسم سینما، موسیقی، تئاتر، ... می سازید و با هرگونه تبلیغی به فروش می رسانید. باید به مراسم اسکار و گلدن گلاب و گرمی و غیره هم گفت مراسم بهترین فروشندگان.

نمایش اسپویل
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹:۲۴

بالاخره وقتی اسکار بهت میدن یه جا باید جبران کنی دیگه.

نمایش اسپویل