news-background
news-background

«بونگ جون هو» اولین فیلمنامه خود پس از Parasite را به اتمام رساند

 

بونگ اوایل سال ۲۰۲۰ و در هفته‌های پایانی کمپین اسکار «انگل» گفته بود برای شروع یک پروژه‌ی تازه بیش از اندازه خسته است.

 

پروژه‌ی جدید «بونگ جون هو» کارگردان برنده‌ی اسکار «انگل» (Parasite) یک گام دیگر به تولید نزدیک شد. بونگ در مصاحبه‌ای ۹۰ دقیقه‌ای با «رایان جانسون» در پاپکست «کات کارگردان» (The Director's Cut)، تأیید می‌کند که نگارش یکی از دو فیلمنامه‌ی جدیدش پس از «انگل» را به اتمام رسانده است. این کارگردان در سال ۲۰۲۰ به صورت همزمان نگارش این دو فیلمنامه را آغاز کرده بود. او به جانسون می‌گوید: «با نوشتن این دو فیلمنامه احساس می‌کنم مغزم را به دو نیمه چپ و راست تقسیم کرده‌ام. اما یکی از آن‌ها را هفته گذشته به پایان رساندم.»

به دنبال کسب چندین اسکار با فیلم «انگل»، به نظر می‌رسید که این کارگردان کره‌ای مدت‌ها به فیلمسازی بازنگردد. او بهار سال ۲۰۱۹ فیلم «انگل» را به کن برد و کمپین اسکار فیلم فوریه ۲۰۲۰ به پایان رسید. بونگ مارس سال گذشته در مصاحبه‌ای که «آتلانتیک» منتشر کرد اعتراف کرده بود که فصل اهدای جوایز او را به‌شدت خسته کرده است.

بونگ در آن زمان گفت: «اکنون که سرانجام فرصتی پیدا کرده‌ام، سعی می‌کنم به سر کار بازگردم، اما بیش از حد خسته‌ام، هم از نظر جسمی و هم روحی. جانی در بدنم باقی نمانده.»

بونگ در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اسکار ۲۰۲۰ پس از کسب جایزه‌ی بهترین فیلم گفته بود که پیش از اکران «انگل» در کن نگارش دو فیلمنامه را آغاز کرده است. او اضافه می‌کند: «به کار بر روی آن‌ها ادامه می‌دهم. یکی به زبان کره‌ای است و یکی انگلیسی.» جزئیات بیشتری در مورد این فیلمنامه‌ها تاکنون منتشر نشده است. بونگ سال گذشته در مصاحبه با «ورایتی» گفته بود که مقیاس هر یک از این متن‌ها با فیلم «انگل» و «مادر» (Mother 2009) قابل مقایسه است.

بونگ می‌گوید:‌ «فیلم کره‌ای در سئول می‌گذرد و عناصر منحصربه‌فردی از ژانر اکشن و وحشت دارد. تعیین ژانر فیلم‌های من دشوار است. پروژه‌ی انگلیسی یک درام بر اساس رویدادهایی واقعی در سال ۲۰۱۶ است. تا زمانی که متن کامل نشود نمی‌دانم، اما باید نیمی از آن در بریتانیا و نیمی دیگر در ایالات متحده روی دهد.»

بونگ در مصاحبه با جانسون فاش نمی‌کند که نگارش فیلمنامه‌ی کره‌ای را به پایان رسانده یا فیلمنامه‌ی انگلیسی.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید