news-background
news-background

«بونگ جون هو» رئیس هیأت داوران جشنواره ونیز ۲۰۲۱ شد

 

بونگ رسیدن بار دیگر تاریخ‌سازی کرده و به اولین فیلمساز اهل کره‌ی جنوبی تبدیل شده است که به این سمت نائل می‌شود.

 

«بونگ جون هو» رئیس هیأت داوران جشنواره‌ی فیلم ونیز ۲۰۲۱ شد و یک بار دیگر تاریخ‌سازی کرد. این جشنوراه قرار است طی ۱۰ روز در ماه سپتامبر آینده برگزار شود. کارگردان برنده‌ی اسکار «انگل» (Parasite) اولین فیلمساز اهل کره‌ی جنوبی است که به عنوان رئیس هیأت هفت نفره‌ی داوران این جشنواره نائل می‌شود. «آلبرتو باربرا» دبیر جشنواره بونگ را «یکی از معتبر‌ترین و اصیل‌ترین چهره‌های دنیای سینما» نامیده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بونگ با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص می‌گوید: «جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونیز با سابقه‌ای دراز و متمایز است و من افتخار می کنم که به سنت سینمایی زیبایش پیوند می‌خورم. به عنوان رئیس هیأت داوران – و مهم‌تر از آن یک سینه‌فیل ابدی – آماده‌ام تا بهترین فیلم‌های پذیرفته‌شده‌ی جشنواره را تحسین و ستایش کنم. پر از امید و هیجان حقیقی‌ام.»

باربرا در بیانیه‌ی جداگانه‌ای می‌گوید: «اولین خبر خوش در رابطه با هفتاد و هشتمین جشنواره‌ی فیلم ونیز این است که بونگ جون هو مشتاقانه پذیرفته است که ریاست هیأت داوران را بر عهده بگیرد... ما بی‌اندازه سپاسگزارش هستیم که موافقت کرد شور و اشتیاقش را به عنوان یک سینه‌فیل دقیق، کنجکاو و منصف برای جشنواره‌ی ما به کار گیرد.»

بونگ وقتی با «انگل» نخل طلای جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۱۹ را تصاحب کرد به اولین فیلمساز کره‌ای تبدیل شد که این جایزه‌‌ی معتبر را به خانه می‌برد. او سپس با کسب اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال تاریخ‌سازی کرد و به اولین فیلمساز اهل کره تبدیل شد که این جوایز را دریافت می‌کرد. علاوه بر این، «انگل» اولین فیلم غیر-انگلیسی زبانی بود که اسکار بهترین فیلم سال را کسب کرد.

سال گذشته «کیت بلانشت» رئیس هیات داوران جشنواره‌ی ونیز بود و شیر طلایی را به «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) و جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را به «ونسا کربی» برای «تکه‌های یک زن» (Pieces of a Woman) اهدا کرد.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز ۱ تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید