news-background
news-background

«بونگ جون هو» یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۲۰ مجله Time؛ یادداشت «تیلدا سوئینتون» در ستایش فیلمساز کره‌ای

سوئینتون در توصیف کارگردان «اوکجا» و «برف‌شکاف» می‌گوید: «او از آغاز تا پایان برای سینما مفید است.»

 

«تیلدا سوئینتون» در مجله‌ی «تایم» یادداشتی دلگرم‌کننده برای «بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای که یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۲۰ شناخته شده به نگارش درآورده است. سوئینتون در فیلم‌های «برف‌شکاف» (دانلود فیلم Snowpiercer با لینک مستقیم) و «اوکجا» (دانلود فیلم Okja با لینک مستقیم) با بونگ همکاری کرده است. این فیلمساز در ابتدای سال ۲۰۲۰ تاریخ‌ساز شد و با «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) برنده‌ی چندین جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم را تصاحب کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سوئینتون در ستایش «بونگ جون هو» می‌نویسد: «او فیلمسازی است که امسال مانند خورشیدی نو در چشم‌انداز ۲۰۲۰ بر گستره‌ی سیاره‌ای سینما-خواه طلوع کرد. باذکاوت، به‌شدت توانمند، فوق‌العاده سینما-شناس، پرانرژی، گستاخ، خودمختار، عمیقاً رمانتیک، با میلی حریصانه به پوچی، به‌شدت منظم، دقیق، پرشور و الی آخر: فیلم‌های او همین‌گونه بوده‌اند. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که دنیا در موردش حرف بزند.»

مسیر بونگ با «انگل» از سال ۲۰۱۹ با اکران فیلم در جشنواره‌ی کن آغاز شد، جایی که فیلم برای اولین بار نخل طلا را به کشور کره‌ی جنوبی برد. «انگل» سپس در سراسر دنیا اکران شد و ۲۶۴ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم بونگ تا امروز شد. رکورد ۵۳.۴ میلیون دلاری فیلم در ایالات متحده نیز سبب شد که «انگل» یکی از پنج فیلم غیرانگلیسی پرفروش تاریخ آمریکا شود. تماشای انلاین فیلم خارجی.

سوئینتون در ادامه می‌نویسد: «او یک فن‌بوی غائی کارآزموده و سینمایی است حال آنکه ذره‌ای رفتار خودستایانه یا بدبینانه به خود راه نمی‌دهد: او از آغاز تا پایان برای سینما مفید است. و شخصیتش؟ خوش‌قلب، متعهد، خوشایند، گرم، بازیگوش، بی‌ریا، به‌ویژه مضحک وقتی که مست باشد، به‌شکل درنده‌خویانه‌ای صمیمی، به‌‌طرز باشکوهی نادان، به‌شکلی تمام‌نشدنی مهربان. الماس.»

بونگ فیلم بلند بعدی خود پس از «انگل» را معرفی نکرده اما قرار است با همکاری «آدام مک‌کی» مینی‌سریالی بر اساس این فیلم برای HBO بسازد. اخیراً شایعه‌ی بازی سوئینتون و «مارک رافلو» در این مینی‌سریال برای نقش‌های اصلی شنیده شد. سوئینتون از سوی دیگر به تازگی در فیلم «صدای انسانی» (The Human Voice) «پدرو آلمودوار» ظاهر شده که در جشنواره‌ی فیلم ونیز اکران شد و انتظار می‌رود یکی از مدعیان اسکار در بخش بهترین فیلم کوتاه باشد.

دیگر شخصیت‌های تأثیرگذار سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله‌ی «تایم» در عرصه‌ی صنعت سرگرمی «جنیفر هادسون»، «گابریل یونیون»، «ویکند»، «فیبی والر بریج»، «تایلر پری»، «گرگ برلانتی» و «سلینا گومز» بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید