news-background
news-background

«بونگ جون هو» کارگردان Parasite: «استیون یون» ستاره Minari می‌تواند در اسکار تاریخ‌سازی کند

بونگ در مورد بازیگر فیلم «اوکجا» می‌گوید: «او بازیگری با محدوده شگفت‌آوری از توانایی‌هاست.»

 

«بونگ جون هو» با تاریخ‌سازی در اسکار بیگانه نیست، و اوایل سال ۲۰۲۰ «انگل» (Parasite) به کارگردانی او به اولین فیلم غیر-انگلیسی برنده‌ی اسکار «بهترین فیلم» تبدیل شد. «انگل» علاوه بر این اولین فیلم کره‌ای زبان برنده‌ی اسکار در بخش «بهترین فیلم بین‌المللی» نیز بود. بونگ پس از پشت سر گذاشتن فصلی پرافتخار حالا امیدوار است که «استیون یون» بازیگر «اوکجا» (Okja) به اولین بازیگر آسیایی تبار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول تبدیل شود. یون امسال با درام «میناری»‌ (Minari) این فرصت را پیش روی خود می‌بیند.

بونگ اخیراً در مصاحبه با «ورایتی» گفته است: «بدیهی است که برای استیون تبدیل شدن به اولین بازیگر آسیایی آمریکایی نامزد اسکار ارزش زیادی دارد. اما پیش از هر چیز، مایلم به عنوان یک بازیگر و فرد تبریک بگویم. نامزدی تنها توانایی بازیگری او را ثابت می‌کند. اگر این نامزدی را کسب نکند، برای بازی عالی‌اش در «میناری» باز هم به او تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم تبدیل شدن به اولین بازیگر آسیایی آمریکایی نامزد اسکار یک مسئله‌ی ثانویه است.»

بونگ می‌گوید یون «بازیگری با محدوده شگفت‌آوری از توانایی‌هاست» و اضافه می‌کند: «گاهی احساس می‌کنی که پسر همسایه است و گاهی با خود احساس رازداری و مرموز بودن را به همراه دارد. در فیلم «سوزاندن» (Burning) «لی گانگ دونگ»، او واقعاً موفق شده تنشی که در پس یک شخصیت مرموز و بدگمان است را به تصویر بکشد، و در «میناری»، او پرتره‌ای رئالیستی از پدری که باری سنگین بر دوش دارد به نمایش گذاشته. به نظر من او بازیگری با خصوصیات متنوع است با وجوه بسیار زیاد.»

یون نیز در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید: «برای من وضعیت دشواری است. هرچند به جا گذاشتن یک سابقه یا سهیم بودن در لحظه‌ای مهم فوق‌العاده است، اما من شخصاً نمی‌خواهم به دام آن لحظه بیفتم. حقیقتی که سعی در فهم آن دارم این است که به عنوان یک فرد کیستم.»

یون اضافه می‌کند: «خوشحالم که لحظه‌ای بزرگ برای جامعه [آسیایی تباران] به وجود می‌آورم. و خوشحالم که این بحث را به پیش می‌برم و نشان می‌دهم که توانایی‌های ما تا چه اندازه است، زیرا من هم بخشی از این جامعه‌ام. یک آسیایی آمریکایی هستم و بی‌اندازه به آن افتخار می‌کنم. اما از طرفی، واقعاً مسئله‌ی مهم برای من این است که خودم و جایگاهم را در این زندگی کشف کنم و اطمینان حاصل کنم که روایتی واقعی از زاویه‌ی دید خود بازگو کرده‌ام. اما فوق‌العاده خواهد بود، و امیدوارم که بازیگران بسیار دیگری هم این تجربه را داشته باشند و در آینده دیگر یک مشکل نباشد.»

استودیوی A24 فیلم «میناری» را ۱۲ فوریه (۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید