news-background
news-background

بهترین دیالوگ «والتر وایت» در Breaking Bad از نظر «برایان کرانستون»

[اسپویلر از فصل اول و پنجم]
در بین پنج فصل و ۶۲ اپیزود سریال «Breaking Bad» تنها یک جمله است که از خاطر «برایان کرانستون» پاک نمی‌شود. «اسمم را بگو» (say my name) و «این کار را به خاطر خودم کردم» (I did it for me) و «این منم که در خانه‌ها را می‌زنم» (I am the one who knocks) جملات به یادماندنی «والتر وایت» هستند که هواداران سریال هیچگاه فراموش‌شان نمی‌کنند، اما هیچ‌یک از آن‌ها دیالوگ محبوب «برایان کرانستون» در سریال نیست. او که به مناسبت دهمین سالگرد تولید قسمت اول سریال با EW مصاحبه کرده، جمله غافلگیرکننده‌ای برگزیده است: «محتاطانه قدم بردار.» (Tread lightly) این جمله در «خون‌بها»، نهمین اپیزود از فصل پنجم توسط وایت ادا شد. هنک با بازی «دین نوریس» متوجه شده که باجناقش «والتر وایت» همان قاچاقچی مواد مخدری است که سال‌ها در پی به دام انداختن او بوده. هنک به وایت می‌گوید که دیگر او را نمی‌شناسد و برای او غریبه است، و وایت پاسخ می‌دهد که: «اگر راست می‌گویی، اگر نمی‌دانی من چه کسی هستم، پس شاید بهترین انتخابت این باشد که محتاطانه قدم برداری.»
 
 

کرانستون در این مصاحبه ابراز داشته که اکثر مواقعی که به هواداران سریال امضاء می‌دهد همین جمله را برایشان می‌نویسد. به اعتقاد کرانستون این جمله بیش از دیگر جملات معروف وایت طرز عمل او را شرح می‌دهد. «باور او چنین است. از بسیاری جهات، او به شدت محتاط است.

هرچند که روی مین قدم گذاشته اما تقریباً همیشه مراقب است. وقتی که از این شعار پیروی نمی‌کند شکست می‌خورد، مانند وقتی که به مایک [جاناتان بنکس] شلیک می‌کند و وقتی که با گستاخی تمام به جسی می‌گوید، «مرگ جین را نظاره کردم.» این بی‌رحمی لزومی نداشت. وقتی که به این شعار عمل نمی‌کند در بدترین شرایط گرفتار می‌شود.»

کرانستون پیش از این سکانس محبوبش در سریال را هم در مصاحبه با EW انتخاب کرده بود. این بازیگر برنده امی به اپیزود «قطار باربری» اشاره کرد و لحظه‌ای که تاد (جسی پلمانز) اسلحه‌اش را بیرون می‌کشد و به طرف پسربچه‌ای که شاهد دزدی والت و جسی بود تیراندازی می‌کند.

«ساختار روایت به زیبایی بنا شده بود. می‌خواهید اوج را با والتر وایت تجربه کنید؟ می‌خواهید با جسی پینکمن سوار بر آن قطار باشید؟ بفرمایید از حاصل کار لذت ببرید. اما حالا عواقب این تجارت را هم ببینید. ببینید چه اتفاقی می‌افتد وقتی که فراموش می‌کنند کوچکترین عملشان یک نتیجه اخلاقی در پی دارد. صحنه‌ی شگفت‌انگیزی بود.»

 
 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۸

بهتر نیست اینگونه جملات ترجمه نشده تا بتونیم به یاد بیاریمشون؟!

نمایش اسپویل
۲۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲

متون اصلی اضافه شدند.

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۲

بطور قطع بهتر ازین سریال نه بوده و نه هست . امیدوارم شاهد بازگشت دوباره جسی پیگمن و ادامه راه والتر وایت فقید باشیم . که تلبته سازندگانش یه قولایی دادن

نمایش اسپویل
۲۲ تیر ۱۳۹۷ ۲۳:۴۴

واقعاً میشه گفت بهترین سریال تاریخ Breaking Bad. والتر وایت هم که با بازی عالیش تو این سریال مطرح شد و اوج گرفت.

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۳۹۷ ۰۰:۴۱

true detective هم جایگاه خودش رو داره، اونم فصل یکش با بازی مککانهی شاهکاری هست واسه ی خودش، ولی خب اون مینی سریال محسوب میشه و قابل مقایسه با برکینگ بد 5 فصله نیست.

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۵

True detective بهتره ولی

نمایش اسپویل
۲۲ تیر ۱۳۹۷ ۲۲:۴۳

خیلی جذابه مستر وایت

نمایش اسپویل
۲۲ تیر ۱۳۹۷ ۲۰:۴۹

عجب سریالی بود واقعا هر کی ندیده نصف عمرش بر فناس

نمایش اسپویل
بیشتر