news-background
news-background

بفتا ۲۰۲۰: سخنرانی تأثیرگذار «واکین فینیکس» در مورد مشکل تنوع نژادی در فصل اهدای جوایز امسال

مطابق انتظار، مسئله‌ی تنوع نژادی موضوع داغ مراسم اهدای جوایز بفتا ۲۰۲۰ یکشنبه شب بود. «واکین فینیکس» در این مراسم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش اول برای بازی در فیلم «جوکر» (دانلود فیلم Joker با لینک مستقیم) شد و روی صحنه به این موضوع پرداخت.

او در رویال آلبرت هال گفت: «احساس متناقضی دارم زیرا به بسیاری از همکاران من که شایسته‌ی دریافت این جایزه‌اند بی‌توجهی می‌شود. به نظر من ما پیامی بسیار روشن به رنگین پوستان ارسال می‌کنیم که شما به این جا تعلق ندارید. من فکر می‌کنم این پیامی است که به این افراد که زحمات زیادی برای مدیوم و صنعت سینما کشیده‌اند فرستاده می‌شود.»

فینیکس ادامه می‌دهد: «من فکر می‌کنم که مردم تنها می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، از آن‌ها تقدیر شود و به خاطر اثرشان گرامی داشته شوند. این پیام محکومیت از روی تزویر نیست، زیرا با شرمندگی باید بگویم که من بخشی از مشکل هستم.»

او در پایان می‌گوید: «من از تمام نفوذ خود برای اطمینان حاصل کردن از تنوع نژادی در فیلم‌ها استفاده نکرده‌ام،‌ اما مسئله فراتر از تولید فیلم با عواملی چندفرهنگی است. ما باید برای درک نژاد‌پرستی سیستمی سخت تلاش کنیم. به نظر من این وظیفه‌ی افرادی است که بی‌عدالتی به سود آن‌ها تمام شده. بنابراین این به ما بستگی دارد.»

بفتا پس از انتشار فهرست نامزدها به علت نامزد نشدن زنان در بخش بهترین کارگردانی با انتقادات بسیاری مواجه شد. بفتا در اقدامی غیرمعمول به اعضای خود نامه‌ای ارسال و اظهار ناامیدی کرد و وعده داد که در روند رأی‌گیری امسال تجدید نظر می‌کند.

«ریبل ویلسون» که در مراسم یکشنبه شب جایزه‌ی بهترین کارگردانی را به نامزدهای تماماً مرد اهدا می‌کرد گفت: «وقتی به استعداد‌های استثنایی و باشهامت این بخش نگاهی می‌اندازم می‌بینم که نمی‌توانم کاری مثل آن‌ها انجام دهم. راستش را بخواهید، خایه‌اش را ندارم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۲۲

بازیگر خوبی هستی اوکی، اون به کنار، ولی مزخرف نگو احمق جان. ظاهرا یکبار دیگه باید مونولوگ گلدن گلاب ریکی جرویس رو برات پخش کنند. just accept ur little award and fuck off

نمایش اسپویل
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰

چقدر احمقانه. یعنی سیاه‌پوست‌ها حتی اگر بهتر از تو نبودن، باید جایزه بگیرن چون سیاه هستن؟ :|

نمایش اسپویل
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۷:۵۱

چقدر عشقه این مرد دوست داشتنی

نمایش اسپویل