news-background
news-background

«بری لارسن»: بازیگران زن مارول از استودیو یک فیلم تماماً زنانه خواسته‌اند

در فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) صحنه‌ی نبردی وجود دارد که تمامی شخصیت‌های حاضر در آن را ابرقهرمانان زن «دنیای سینمایی مارول»‌ تشکیل می‌دهند و آماده‌ی نبرد با تانوس و لشکر او می‌شوند. در فیلمی که هواداران «بیوه‌ی سیاه» را خشنود نکرد، این صحنه ضمناً تذکر می‌داد که استودیوی مارول باید مراحل تولید فیلمی با شخصیت‌های تماماً زن را سریع‌تر آغاز کند. «بری لارسن» بازیگر نقش «کاپیتان مارول» که سال گذشته در فیلم اختصاصی شخصیت ظاهر شده، به تازگی در مصاحبه با ورایتی می‌گوید بسیاری از بازیگران زن مارول به این فقدان پی بردند و به «کوین فایگی» مدیر استودیو اعلام کردند که چنین فیلمی می‌خواهند.

لارسن می‌گوید: «شمار زیادی از بازیگران زن مارول نزد کوین رفتند و به او گفتند: «ما همیشه در کنار هم بوده‌ایم، باید فیلمی [برای شخصیت‌ها در کنار هم] ساخته شود.» با این حال، هنوز مشخص نیست که فایگی و همکارانش چه واکنشی در قبال این درخواست نشان داده‌اند.

لارسن با خنده می‌گوید: «من نمی‌دانم [فیلم ساخته می‌شود یا نه]، مدیریت آینده‌ی مارول با من نیست. اما فیلمی است که شورمندانه دنبالش می‌کنیم و دوستش داریم ساخته شود.» او هواداران را به همکاری فرامی‌خواند: «احساس می‌کنم که اگر مردم به اندازه‌ی کافی در سراسر دنیا در مورد اشتیاق‌شان برای تولید چنین فیلمی صحبت کنند، شاید اتفاق بیفتد.»

«کاپیتان مارول» (Captain Marvel) لارسن اولین فیلم «دنیای سینمایی مارول» با شخصیت ابرقهرمان زن به عنوان بازیگر نقش اول بود. این فیلم در سراسر دنیا بیش از ۱.۱۲۸ میلیارد دلار فروخت، عاملی که ممکن است مارول را به تولید فیلمی برای شخصیت‌های زن وسوسه کند.

فایگی وعده داده است که فیلم‌های بیشتری با ابرقهرمانان زن در حال توسعه است. او در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید هالیوود سال‌ها تصور می‌کرد که مخاطبین از فیلم‌هایی با شخصیت اول زن استقبال نمی‌کنند. در حال حاضر، فیلمبرداری «بیوه‌ی سیاه»‌ با بازی «اسکارلت جوهانسون»، «ریچل وایس» و «فلورنس پیو» به پایان رسیده و به عنوان یک پیش‌درآمد برای «آخر بازی» عمل می‌کند.

لارسن در مصاحبه با ورایتی صحنه‌ی نبرد زنانه‌ی «آخر بازی» را «یک دم هوای تازه» می‌خواند و می‌گوید: «بودن در کنار همه‌ی آن بازیگران زن فرصتی بود برای خوش‌گذرانی و سهیم شدن در یک تجربه. زنان در بسیاری از مواقع امکان بازی در کنار یکدیگر را ندارند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۱

از این شعاری تر ایده برا فیلم ندیده بودم همه زن باشین تا راحت باشیم مواظب باشید هیچ مردی تو کادر دوربین نیاد تا فیلم خراب بشه مارول یه سفره پهن کرده تا ادمهای سطحی با ایده های سطحی توش جولان بدن

نمایش اسپویل
۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۰۲:۲۳

بری لارسن می‌گوید: «بودن در کنار همه‌ی آن بازیگران زن فرصتی بود برای خوش‌گذرانی و سهیم شدن در یک تجربه زنان در بسیاری از مواقع امکان بازی در کنار یکدیگر را ندارند.» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به شخصه با مرد سالاری یا تحقیر شخصیت زن به شدت مخالفم اما افرادی که چنین عقایدی دارن برای اثبات این عقیده که زن‌ها بسیار سطحی فکر می‌کنن، فقط کافیه همین صحبت‌های بری لارسن رو به همه نشون بدن! یه جوری میگه انگار تو بقیه فیلم‌ها مردها با قلاب ماهیگیری و مایوی شنا ظاهر میشن و کباب و قلیونشون هم به راهه.... آخه مگه پیکنیکه که دور هم باشن؟!! بابا جان فیلم متشکل از چندین کاراکتره که هر کاراکتر نقش خودش رو ایفا می‌کنه. تعداد کاراکترها، جنسیت اونها، سن و سالشون و همینطور تعدادشون به موضوع فیلم و متن فیلمنامه بستگی داره نه یعنی واقعاً باید یکی این چیزا رو برای بری لارسن توضیح بده؟!

نمایش اسپویل
۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸

چه خبر خوبی... اون سکانس معرکه بود. امیدوارم چنین فیلمی ساخته بشه.

نمایش اسپویل
۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹

خب جنسمون هم جور شد. چند دهه دیگه ازین دوره سینمایی که توشیم با عنوان «زوال هالییوود» یاد میکنن. چون فقط هالیووده که گند زده به تمام هنر سینما، الباقی دنیا دارن بهترین های خودشون رو ارائه میدن، نمونش آسیای شرقی و اروپا. با این روند رو به عقبی که هالییوود داره، ممکنه فقط در حد نام ازش بمونه تو آینده.

نمایش اسپویل
۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۶:۳۷

متاسفانه اینطور که به نظر میاد باید یک مدت زیادی رو شاهد سطح جدیدی از حماقت های هالیوود و البته صنعت های دیگر سرگرمی(بازیسازی و ...) در زمینه خوب و خفن جلوه دادن زن ها و فمینیسم و همینطور همجنسگرایی باشیم???

نمایش اسپویل
بیشتر