news-background
news-background

[بررسی سریال – اختصاصی 30نما] بررسی فصل دوم سریال How I Met Your Mother – بخش دوم

نقاط قوت و ضعف و بررسی کلی

هر چه قدر به اواخر فصل نزدیک میشویم , انگار برایمان جذابیت اش بیشتر میشود و در هر قسمت از داستان و خلاقیتی که نویسندگان در کارشان در نظر گرفتند , لذت میبریم . طنز خنده دار و حساب شده ای که با درام عاشقانه و غم انگیز ترکیب شده است  , در مجموعه غوغا میکند و هر چه پیش میرویم به دلیل آشنایی بیشتر با شخصیت ها , داستان ها برایمان جذاب تر و جذاب تر میشوند . در فصل های بعدی , خلاقیت و پیچیگی در داستان را مخصوصا از فصل پنجم به بعد بیشتر حس میکنیم و آنقدر مجذوب زیبایی و خلاقیت داستان های هر قسمت میشویم , که اگر در فصل ها ایراد و یا نقصی هم وجود داشته باشد را نمیبینیم . از این فصل , طبق معمول با شخصیت ها بیشتر آشنا میشویم و آن ها را درک میکنیم و بنابراین با هر هرکدام از دردسر ها و داستان های آن ها بیشتر همدردی میکنیم و این واقعا یک نکته مهم و مثبت در کار عوامل سریال است که فقط با سپری شدن یک فصل , طوری شخصیت ها را به مخاطب شناسانده که گویا 10 فصل است که با آن ها آشنایی داریم !

 و اما همانطور که ذکر کردم , خلاقیت در نوشتن داستان در این فصل بسیار بیشتر به چشم میخورد . برای مثال شرط سیلی ای که مارشال و بارنی بستند را میتوان یک مثال برای این موضوع حساب کرد . این شرط بندی تقریبا تا پایان سریال همراه شما خواهد بود و در بعضی وقت ها شما را غافلگیر خواهد کرد و یا داستان های زیبایی در طی این موضوع نمایش داده خواهند شد . همینطور ترکیب تد و رابین که باز هم به لطف عملکرد خوب نویسندگان برنامه ریزی شده است , به طرز محشری تماشاگران را جذب میکنند و به جرئت میتوانم بگویم تد و رابین و رابطه ی آن ها , یکی از بهترین ترکیب های سریال است که پیشنهاد میکنم بینندگان هرچه قدر میتوانند از دیدن آن در این فصل لذت ببرند و لحظه لحظه ی کنار هم بودن آن ها را از دست ندهند . در اواسط فصل , برادر بارنی یعنی جیمز استینسون , برای اولین بار نمایش داده میشود و نکته ای که این شخصیت را جالب توجه قرار میدهد , همجنس باز بودن او است ! نکته ی جالب تر این است که همانطور که میدانید نیل پاتریک هریس بازیگر شخصیت بارنی , همجنس باز است و شاید این موضوع که برادر شخصیت او در دنیای سریال همجنس باز است , بی ربط به این قضیه نباشد ! و یکی از کار های خوب و ارزشمند و البته جالب عوامل این است که در قسمتی که جیمز نشان داده میشود , در باری با بارنی , شروع میکنند به پیدا کردن مخاطبی برای خود , به این صورت که بارنی مردی برای او پیدا میکند و جیمز را به او معرفی میکند و جیمز دختری را با بارنی آشنا میکند ! این ماجرا میتواند اهمیت ندادن به نوع و گونه ی آدم ها را نشان دهد و این را بخواهد بگوید که مهم نیست آدم ها چگونه باشند و به چه چیزی علاقه مند و گرایش داشته باشند و باید این کار سازندگان را تحسین کرد .

و اما عملکرد بازیگران سریال هم در این فصل عالی بود و داستان خوب سریال به نوعی میشود گفت با عملکرد بسیار سطح بالای بازیگران کامل شده بود . بازیگرانی مانند جاش ردنر و کوبی اسمالدرز به طرز فوق العاده ای عالی بودند و همینطور بازیگری مانند آلیسون هانیگان در این فصل هم بود که به نظرم هنوز به طور کامل نتوانسته است شخصیت لیلی را ایفا کند و از نظر بنده به اوج بازی خود هنوز نرسیده است . نیل پاتریک هریس فوق العاده ! بازیگری که هر چه قدر جلوتر میرویم جالب تر و دوست داشتنی تر میشود و همینطور شخصیت اش کامل تر میشود . برای مثال در فصل های اولیه سریال به خصوص فصل قبلی یعنی اول , ما چیزی جز یک شخصیت خنده دار با شوخی های بی نظیر اما بی احساس و مغرور از او نمیدیدیم !

اما هر چه جلوتر که برویم , کاملا متوجه ویژگی های احساسی و عاطفی او خواهیم شد و حتی حرف ها و دیالوگ های مغرورانه او هم برایمان "لجندری" میشود ! شاید هم در برخی قسمت های فصل دوم احساس کنیم کمی سوژه ها و موضوع ها ضعیف تر شده اند , اما باید قبول کنیم که هر چی جلوتر میرویم بیشتر عاشق این سریال میشویم و با وجود برخی ضعف ها و شوخی های نه چندان عالی , باز هم با دیدن قسمت های بیشتر سریال متوجه پیشرفت میشویم و گاهی اوقات آنقدر غرق جذابیت سریال میشویم که آن ضعف ها هم ناخود آگاه نادیده میگیریم . و در آخر باید عرض کنم که از دیدن این مجموعه فقط لذت ببرید , همین ...!

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید