news-background
news-background

بررسی تریلر Matrix Resurrections: تئوری‌ها و نکته‌های پنهان

 

تریلر «رستاخیزهای ماتریکس» با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است.

اولین تریلر رسمی فیلم «رستاخیزهای ماتریکس» (Matrix Resurrections) پنجشنبه این هفته منتشر شد و علاوه بر بخش‌هایی از داستان، اولین تصاویر از بعضی از شخصیت‌ها را فاش کرد.

جدا از بازگشت «کیانو ریوز» در نقش «نئو»، «کری-آن ماس» در نقش «ترینیتی» و «جیدا پینکت اسمیت»، در «رستاخیزهای ماتریکس» بازیگران دیگری چون «جسیکا هنویک»، «یحیی عبدالمتین دوم»، «نیل پاتریک هریس» و «لمبرت ویلسون» نقش‌آفرینی می‌کنند.

در ادامه چند نکته فاش شده در این تریلر بررسی خواهد شد.

   

آیا یحیی عبدالمتین نقش «مورفیوس» را بازی می‌کند؟

 

در سه‌گانه «ماتریکس» نقش مورفیوس را «لارنس فیشبورن» بازی کرد اما حضور او در قسمت چهارم تأیید نشده است. از چندین ماه قبل شایعه بازی «یحیی عبدالمتین دوم» در نقش نسخه جوان‌تر مورفیوس به گوش می‌رسید و حالا با انتشار تریلر و رونمایی از ظاهر او، و نیز تصاویری که عبدالمتین با دو اسلحه در اینستاگرام منتشر کرده این شایعه به تأیید می‌رسد. او در این شبکه اجتماعی واژه مورفیوس را نوشته و به این شکل بازی در نقش رهبر مقاومت را تأیید می‌کند. با این حال، برادران وارنر هنوز به صورت رسمی مورفیوس شدن عبدالمتین را رد یا تأیید نکرده است.

عبدالمتین در تریلر فیلم با یک قرص آبی و قرمز در دست دیده شد تا از این طریق هم بازی او در نقش مورفیوس تأیید شود. در صحنه دیگری از تریلر مورفیوس و نئو در یک دوجو دیده شدند و سکانس نمادین سه‌گانه قبلی را به یاد آوردند.

یکی از علت‌های گمانه‌زنی هواداران در مورد بازی عبدالمتین در نقش مورفیوس جوان این است که وارنرها از مدت‌ها قبل تمایل داشتند فیلمی با محوریت این شخصیت در سال‌های جوانی بسازند. ماه‌ها پیش از آنکه بازگشت ریوز، ماس و «لانا واچوفسکی» در «ماتریکس ۴» تأیید شود، شایعه بازی «مایکل بی. جوردن» در نقش مورفیوس جوان شنیده می‌شد.

ریوز در مصاحبه‌های قبلی خود گفته بود که قسمت چهارم «ماتریکس» به گذشته نخواهد رفت. اما بازنگشتن فیلم به گذشته به معنای این نیست که نسخه جوانی از یک شخصیت نمی‌تواند در زمان حال فیلم ظاهر شود.

فیشبورن نیز در چند مصاحبه تأیید کرده است که در «رستاخیزهای ماتریکس» مشارکتی ندارد. این بازیگر تابستان گذشته در مصاحبه با «والچر» گفته بود او را برای قسمت چهارم دعوت نکرده‌اند: «شاید باعث شود که نمایشنامه دیگری بنویسم. به جنبه مثبتش نگاه می‌کنم. برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم فیلمی عالی باشد.»

فیشبورن در مصاحبه دیگری به «اینترتینمنت تونایت» گفته بود: « «هیچ چیزی نمی‌دانم. هیچ متنی نخوانده‌ام. از من نخواستند که به آن‌ها ملحق شوم که البته هیچ اشکالی ندارد. امیدوارم که فیلم شگفت‌انگیزی باشد و مخاطبین را راضی کند و مردم دوستش داشته باشند.»

فیشبورن در مصاحبه تازه‌تری به «کلایدر» گفته بود که از اینکه به دنیای «ماتریکس» بازنمی‌گردد ناراحت نیست. او در پاسخ به این پرسش که آیا از مطرح شدن پرسش‌های پیاپی در مورد «ماتریکس ۴» خسته شده یا نه می‌گوید: «منطقی است که مردم این سؤال را از من بپرسند، یعنی همیشه تازگی دارد. من در «ماتریکس» بعدی بازی نمی‌کنم، و باید از «لانا واچوفسکی» علتش را بپرسید، چون جوابش را نمی‌دانم.»

 

«پریانکا چوپرا» ممکن است «اوراکل» باشد

«گلوریا فاستر» در قسمت‌های اول و دوم «ماتریکس» و «ماری آلیس» در قسمت سوم نقش «اوراکل» را بازی کردند. با انتشار تریلر جدید، بعضی از هواداران به این باور رسیده‌اند که چوپرا این نقش را بازی خواهد کرد. این نقش او به تأیید نرسیده اما ظاهر بازیگر نشان می‌دهد که ادعای هواداران چندان دور از انتظار نیست.

 

بازگشت نئو به «زندگی قبلی» خود

هرچند در پایان سه‌گانه «ماتریکس» به نظر رسید که نئو مرده است، اما تریلر «رستاخیزهای ماتریکس» نشان داد که او زنده مانده. در ابتدای تریلر، دیده شد که نئو با نام «جان اندرسون» روزگار می‌گذراند، هویتی که نئو در قسمت اول فیلم داشت. در صحنه‌ای از تریلر این شخصیت مقابل یک روان‌پزشک نشسته و می‌گوید رؤیای قربانی کردن خود برای بشر را می‌بیند.

   

ترینتی نئو را به یاد نمی‌آورد

این تریلر چند نما از شخصیت ترینیتی با بازی «کری-آن ماس» ارائه می‌کند. در صحنه‌ای از تریلر نئو و ترینیتی با یکدیگر برخورد می‌کنند اما به نظر می‌رسد که دو طرف یکدیگر را به یاد نمی‌آورند. با این حال، در صحنه‌های بعدی نشان داده شد که این دو شخصیت برخوردهای دیگری با هم دارند و هدفی را دنبال می‌کنند.

   

نئو تحت مراقبت است

یکی از نماهای ابتدایی تریلر شخصیت نئو را پس از وقایع «انقلاب‌های ماتریکس» با چشمانی سرخ رنگ نشان داد که به یکی از تجهیزات «ماتریکس» متصل بود. بعضی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی می‌کنند که این صحنه‌ای است از نئو در خارج از حلقه «ماتریکس».

   

خرگوش سفید

همچون قسمت اول «ماتریکس»، تریلر «رستاخیزهای ماتریکس» ارجاعاتی به کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوییس کارول» داد. واچوفسکی و همکارانش برای این تریلر آهنگ «خرگوش سفید» اثر «جفرسون ایرلین» را به کار بردند. در بخشی از ترانه آمده است: «یک قرص تو را بزرگ می‌کند، یک قرص تو را کوچک، و آن قرصی که مادرت به تو می‌دهد، اصلاً کاری نمی‌کند، برو از آلیس بپرس، وقتی که قدش سه متر شد.»

علاوه بر این در صحنه‌ای که نئو وارد یک کاه می‌شود، شخصیت «پریانکا چوپرا» در حال خواندن کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» قابل رؤیت است. در ادامه، شخصیت «جسیکا هنویک» با یک خالکوبی خرگوش روی بازو به چشم می‌خورد و نئو را به «لانه خرگوش» راهنمایی می‌کند: «اگر می‌خواهی حقیقت را بدانی، باید همراه من بیایی نئو.»

   

گربه سیاه

در سه‌گانه «ماتریکس» گربه سیاه نشانه نقصی در «ماتریکس» بود. در تریلر «رستاخیزهای ماتریکس»، گربه‌ای روی میز شخصیت «نیل پاتریکس هریس» دیده شد.

   

فیلم در فیلم

بعضی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که فیلم‌های «ماتریکس» درون دنیای «رستاخیزهای ماتریکس» وجود دارند چرا که تصویری از آن فیلم‌ها در یکی از نماهای تریلر دیده شده است.

   

«رستاخیزهای ماتریکس» ۲۲ دسامبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید