news-background
news-background

استراتژی جدید برادران وارنر و HBO Max باعث گرایش فیلمسازان به سونی پیکچرز شده است

سونی پیکچرز قصد ندارد فیلم‌هایش را همزمان در سالن‌های سینما و پلتفرم‌های دیجیتال پخش کند.

«تونی وینسیکوئرا» مدیر عامل سونی پیکچرز می‌گوید گرایش فیلمسازان به این استودیو افزایش پیدا کرده زیرا آن‌ها اکران فیلم در سالن‌های سینما را نسبت به شبکه‌های استریم ویدیو در اولویت قرار می‌دهند. پس از اقدام جنجالی برادران وارنر برای پخش همزمان تمامی فیلم‌هایش در سال ۲۰۲۱ در سالن‌های سینما و پلتفرم HBO Max، سونی پیکچرز با استقبال بیشتر فیلمسازان مواجه شده است. استراتژی پخش ترکیبی وارنرها اعتراض شدید «کریستفر نولان» و «دنی ویلنوو» را در پی داشته است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

وینسیکوئرا در مصاحبه با «سی‌ان‌بی‌سی» می‌گوید: «پس از اعلام برادران وارنر، برای ما کمی کامیابی برای ما حاصل شد چرا که انتخاب تاریخ اکران فیلم‌ها راحت‌تر شد. اما منفعت واقعی افزایش شمار تماس‌های فیلمسازان، نویسندگان، بازیگران و کارگردانان با ما بوده است که به ما می‌گویند: «می‌خواهیم با شما کار کنیم چون می‌دانیم فیلم‌ها را برای اکران در سینما تولید می‌کنید.» این اتفاق بسیار خوبی برای ما بوده.»

«پتی جنکینز» کارگردان «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) که قرار است روز کریسمس اولین قربانی استراتژی جدید سونی باشد، در مصاحبه با «نیویورک تایمز» گفته است استودیویی که به اکران فیلم‌ها در سینما پایبند بماند با استقبال بیشتر فیلمسازان مواجه خواهد شد.

جنکینز می‌گوید: «بعضی از استودیوها به مدل سنتی اکران در سینما بازمی‌گردند و موجب تحولی عظیم در صنعت فیلمسازی می‌شوند، زیرا هر فیلمساز بزرگی با آن‌ها همکاری خواهد کرد. و استودیوهایی که تغییر بنیادین [انتشار همزمان در سرویس‌های استریمینگ] را بپذیرد، به‌ویژه بدون مشورت با هنرمندان، در نهایت دستش از فیلمسازان باکیفیت تهی خواهد شد.»

سونی با این حال بعضی از فیلم‌هایش را به شبکه‌های استریم ویدیو می‌فرستد. آن‌ها «گری‌هوند» (Greyhound) «تام هنکس» را با قراردادی ۷۰ میلیون دلاری به اپل فروخته‌اند. اما وینسیکوئرا می‌گوید این کمپانی برنامه‌ای برای پخش همزمان فیلم‌ها در سالن‌های سینما و پلتفرم‌های استریمینگ مثل برادران وارنر ندارد.

استودیوی یونیورسال یکی از پیشگامان تغییر در قوانین اکران بوده است. ماه گذشته این استودیو اعلام کرد که قراردادی با سینه‌مارک و ای‌ام‌سی به امضاء رسانده و زمان ماندن فیلم‌ها روی پرده را بر اساس فروش افتتاحیه‌ی آن‌ها تعیین خواهد کرد. بر این اساس، فیلم‌هایی که بیش از ۵۰ میلیون دلار در اولین هفته‌ی اکران فروش کنند دست کم ۳۱ روز باید روی پرده بمانند، و فیلم‌هایی که کمتر از ۵۰ میلیون دلار بلیت فروشی کنند پس از ۱۷ روز اکران می‌توانند به پلتفرم‌های دیجیتال بروند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید