news-background
news-background

برادران وارنر با گزارش نکردن فروش روزانه Tenet استودیوهای رقیب را به خشم آورد

در مورد پروژه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان» که هفته‌ی گذشته در بازارهای داخلی افتتاح شد، عدم شفافیت کاملاً روشن است. برادران وارنر پس از اکران این فیلم در آمریکا، از به اشتراک گذاشتن فروش با استودیوهای رقیب خودداری کرده است. استودیوها بنابر سنت همیشگی، آمار فروش فیلم‌ها را به صورت روزانه منتشر می‌کردند، اما در مورد «تنت» این اتفاق روی نداد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«تنت» از پنجشنبه ۳ سپتامبر به صورت محدود در آمریکا اکران شد و برادران وارنر تا یکشنبه ۶ سپتامبر منتظر ماند تا فروش آخر هفته‌ی فیلم را به اشتراک بگذارد. این فیلم ۲۰ میلیون دلار در افتتاحیه فروخت، رکوردی که برای یک پروژه در این مقیاس متوسط است.

کارشناسان هالیوود تصور می‌کردند که برادران وارنر آمار روزانه‌ی فروش را منتشر نکرده تا گزارش‌ها تا حد ممکن موثق‌تر شوند. با این حال، استودیو نگران بود که با انتشار روزانه‌ی گزارش موجب شود که در رسانه‌ها افتتاحیه‌ی «تنت» ناموفق خوانده شود. وارنر تأکید می‌کرد که خبرنگاران حتماً در گزارش‌های خود درج کنند که فروش بلیت با توجه به بسته بودن سالن‌های سینما در نیویورک و لس‌آنجلس و کاهش ظرفیت پایین‌تر از حد معمول خواهد بود. استودیو هرگز انتظار نداشت که «تنت» افتتاحیه‌ی پرفروشی داشته باشد و تنها درخواستش این بود که فیلم بدون رقیب تا چند ماه روی پرده بماند.

گزارش باکس آفیس نقشی کلیدی در ارتباط استودیوها با مردم دارد. اگر فیلم در افتتاحیه موفق باشد، آن‌ها می‌توانند بر طبل پیروزی بکوبند و دستاورهای فیلم را در رسانه‌ها جار می‌زنند. اما اگر فیلم به شکست بینجامد باید مسئولیت‌های اشتباهات‌شان را بپذیرند. این در حالی است که شبکه‌های استریمینگ آمازون و نت‌فلیکس، معمولاً در مورد آمار فروش و بینندگان خود گزارش دقیقی منتشر نمی‌کنند و استودیوها را برآشفته می‌سازند. بعضی از سران استودیوها حتی به صورت علنی به این رفتار شبکه‌ها معترض شده‌ بودند.

هرچند منتشر نکردن آمار فروش جنجالی‌ترین فیلم سال رفتاری غیرمعمول از سوی استودیویی چون برادران وارنر است، اما هالیوود از عملکرد «تنت» به عنوان اولین فیلم بزرگی که پس از کرونا روی پرده می‌رفت رضایت دارند. استودیوهای رقیب به دقت فیلم نولان را زیر نظر داشتند تا ببینند مردم در پاندمی حاضرند به سالن‌های سینما بازگردند یا نه. نتیجه‌ی این آزمون می‌توانست به هالیوود برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا زمان عرضه‌ی فیلم‌های بزرگ فرارسیده یا نه کمک کند.

بسیاری از مدیران استودیوهای رقیب وارنر تأکید کرده‌اند که مشتاق دیدن موفقیت «تنت» بوده‌اند اما با توجه به اهمیت فیلم برای صنعت فیلمسازی، از عدم شفافیت استودیو اظهار ناخشنودی کرده‌اند.

در حالت عادی، کسانی که در پخش و توزیع فیلم‌ها مشارکت داشتند طی یک ساعت به آمار فروش فیلم دست پیدا می‌کردند. استودیوها با کمپانی‌هایی نظیر «رنترک» و «کام‌اسکور» همکاری می‌کردند و مبالغ هنگفتی به آن‌ها می‌پرداختند تا از فروش لحظه‌-به‌-لحظه فیلم‌ها را کسب اطلاع کنند. بنا بر ادعای منابع نزدیک به «رنترک»، این کمپانی ابتدا باید از استودیوی برادران وارنر برای انتشار فروش روزانه‌ی «تنت» اجازه می‌گرفته است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

با نزدیک شدن «تنت» به دومین هفته‌ی اکرانش در آمریکا، استودیو هنوز آمار فروش روزانه‌ی فیلم را منتشر نکرده و انتظار می‌رود تا روز یکشنبه این کار را نکند. یکی از منابع نزدیک به وارنر به ورایتی می‌گوید مقایسه‌ی «تنت» با هر فیلم دیگری مثل مقایسه‌ی «سیب با پورنج» است. استودیو معتقد است که با انتشار آمار روزانه‌ی فروش، افرادی خارج از صنعت فیلمسازی ممکن است به این نتیجه برسند که «تنت» یک فروش فاجعه‌بار داشته. منابع نزدیک به استودیوهای دیگر نیز می‌گویند بعضی سینماداران آمار فروش خودشان را تا آخر روز هفته منتشر نمی‌کنند.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که استودیوهای دیگر نیز اقدامی مشابه برادران وارنر در مورد فیلم‌های بزرگ‌شان که در هفته‌های آینده اکران خواهد شد انجام دهند و نوعی ابهام را در آمار فروش سبب شوند. سونی استودیویی است که همین روند را در پیش گرفته و آمار فروش روزانه‌ی فیلم کمدی و رمانتیک «گالری قلب‌های شکسته» (The Broken Hearts Gallery) را منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید