news-background
news-background

باکس آفیس: Tom and Jerry دومین افتتاحیه پرفروش آمریکا در حین پاندمی را ثبت کرد

برادران وارنر آخر هفته گذشته فیلم لایو-اکشن/انیمیشن «تام و جری» (Tom and Jerry) را همزمان از شبکه HBO Max و سالن‌های سینما پخش کرد و دومین افتتاحیه‌ی پرفروش در حین پاندمی را به ثبت رساند. این فیلم در ۲۴۷۵ سالن سینما اکران شد و ۱۳.۷ میلیون دلار فروخت. پرفروش‌ترین افتتاحیه پاندمی در اختیار «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» است که در ایام کریسمس روی پرده رفت و ۱۶.۴ میلیون دلار فروش کرد. فروش جهانی «تام و جری» تا یکشنبه به ۳۸.۸ میلیون دلار رسیده است. وارنر این فیلم را بدون احتساب مخارج بازاریابی با بودجه‌ی ۷۹ میلیون دلاری تولید کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«تام و جری» با این رقم از فروش سه روزه «کرودها: عصر جدید» (Croods: A New Age) که ۹.۷ میلیون دلار فروخته بود، پیشی گرفته. «جف گلدستین» مدیر پخش داخلی برادران وارنر در مورد موفقیت «تام و جری» می‌گوید: «این نشان می‌دهد که مردم تمایل دارند به سالن‌های سینما بازگردند اگر چیزی که می‌خواهند ببینند روی پرده باشد.»

این فیلم به کارگردانی «تیم استوری» در روز اول اکران ۴ میلیون دلار فروخته بود. وارنرها گزارش داده‌اند که بخش زیادی از فروش فیلم از سالن‌های سینمایی به دست آمده که توسط خانواده‌ها اجاره شده است. استودیو می‌گوید این فیلم تاکنون در ۱۰ هزار تالار به نمایش درآمده است.

برادران وارنر در حالی به چنین فروشی رسیده که ۵۰ درصد از ۵.۸ سینمای ایالات متحده و کانادا هنوز بازگشایی نشده‌اند و «ریگال» به عنوان دومین سینمای زنجیره‌ای بزرگ این مناطق فعالیت نمی‌کند. هفته گذشته گزارش شد که نیویورک از جمعه آینده با ظرفیت ۲۵ درصدی اجازه‌ی بازگشایی سالن‌های سینما را خواهد داد. در آن زمان «تام و جری» دومین هفته‌ی اکرانش را پشت سر خواهد گذاشت و انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon) در دیزنی+ با قیمت ۳۰ دلار به فروش می‌رود. «آشوب روان» (Walking Chaos) با بازی «تام هالند» و «دیزی ریدلی» نیز در همان هفته افتتاح خواهد شد. در طول هفته‌ی گذشته ۱۱ شهر دیگر از ایالت کالیفرنیا با ظرفیت ۲۵ درصدی بازگشایی شدند.

از آمار بینندگان «تام و جری»‌ در HBO Max گزارشی منتشر نشده است. همان‌گونه که در هفته‌های گذشته ذکر شد، برادران وارنر هدف فیلم‌هایی که همزمان در این شبکه و سالن‌های سینما اکران می‌کند را مناطقی قرار داده که سینماها بازگشایی شده‌اند. منابع نزدیک به استودیو می‌گویند در مناطقی که عملکرد شبکه‌ی HBO Max رضایت‌بخش بوده، تأثیری بر روی فروش بلیت مشاهده نشده. این در حالی است که در اغلب موارد، شبکه‌های نت‌فلیکس و آمازون فروش زیادی از اکران محدود فیلم‌هایشان به دست نمی‌آورند. وارنرها همان‌گونه که تابستان سال ۲۰۱۸ در اولین هفته اکران فیلم «مگ» (The Meg) ۴۵.۴ میلیون فروختند، فروش بلیت را در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی بازاریابی می‌کنند.

در روزهای ابتدایی بازگشایی سالن‌های سینما، این نگرانی وجود داشت که سینماروها به سینما بازنگردند. اما با افزایش واکسیناسیون، به روشنی دیده می‌شود که این ترس در حال از بین رفتن است و مخاطبین در حال بازگشت. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده کسب‌وکار اکران فیلم رونق بسیار بیشتری بگیرد و سپس با رسیدن واکسن به همه، سینماها با ظرفیت کامل فعالیت کنند.

فیلم «تام و جری» در اولین برآوردها یکشنبه این هفته ۳.۲ میلیون دلار از چین به دست آورده و به سمت فروش کلی ۱۲.۳ میلیون دلاری پیش می‌رود. در آن بازار فیلم‌های داخلی «سلام مادر» (Hi, Mom) و «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» (Detective Chinatown 3) بالاتر از «تام و جری» جای گرفتند. در آمریکا مخاطبین به فیلم نمره‌ی A- «سینمااسکور» و امتیاز ۷۹ درصد «پست‌ترک/کام‌اسکور» داده‌اند. حدود ۷۰ درصد خریداران بلیت این فیلم زیر ۳۵ ساله و ۱۷ درصد پسران زیر ۱۸ ساله بودند و به ترتیب نمرات A و A+ به «تام و جری» دادند.

نزدیک به ۶۰ درصد مخاطبین عمومی دیدن «تام و جری» را توصیه کرده‌اند و کودکان زیر ۱۲ ساله به آن امتیاز ۴ و نیم ستاره و ۹۰ درصد مثبت داده‌اند.  حدود ۵۱ درصد سینماروها زن و ۴۹ درصد مرد بوده‌اند، در حالی که ۳۵ درصد مخاطبین اسپانیایی تبار، ۳۳ درصد اروپایی‌تبار، ۲۱ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه انیمیشن «کرودها: عصر جدید» به آرامی به فروش ۵۲.۳ میلیون دلاری رسیده و در چهارده هفته اکران پنج مرتبه رتبه‌ی اول را کسب کرده، پس «تام و جری» هم می‌تواند چنین موفقیتی را تکرار کند. پرفروش‌ترین بازارهای «تام و جری» به ترتیب دالاس، گریتر نیویورک، شیکاگو، هیوستن، فینیکس، سالت لیک سیتی، آتلانتا، دیترویت، دنور و بوستون بودند.

برجسته‌ترین عنصر بازاریابی «تام و جری» به گزارش «رلیش‌میکس» پلی‌لیست‌های آن در یوتیوب بوده‌اند. اما یکی از پربیننده‌ترین ویدیوی فیلم ۵۴۶ میلیون بازدید را ثبت کرده و سبب شده که مجموع بازدیدهای ویدیویی فیلم در کانال‌های استودیو به ۲.۱ میلیارد برسد که رقمی کم‌نظیر است. کانال یوتیوب برادران وارنر دارای ۹.۵ میلیون دنبال‌کننده و کانال یوتیوب برادران وارنر کودکان ۱۶.۳ میلیون مشترک است. «کلویی مورتس» ستاره‌ی فیلم در توییتر و اینستاگرام دارای ۲۰.۳ میلیون دنبال‌کننده بود و به روشنی ستاره‌ی پروژه در شبکه‌های اجتماعی. او در اینستاگرام با تام مصاحبه کرد.

فروش روزانه فیلم «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) سرچ‌لایت با بازی «فرانسیس مک‌دورمند» این هفته هم گزارش نشد اما این درام با وجود انتشار از پلتفرم هولو، به فروش ۳۳۳ هزار دلاری از ۱۲۰۰ سینما در چهارمین هفته اکران دست یافته است. انتظار می‌رود این فیلم در نهایت به فروش ۳ میلیون دلاری داخلی برسد اما این رقم بستگی زیادی به تأثیر بازگشایی سینماهای نیویورک خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید