news-background
news-background

باکس آفیس: انیمیشن Soul به فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد

در آخر هفته برگزاری سوپر بول که پیش از پاندمی هم برای پخش‌کنندگان چالشی بزرگ به شمار می‌آمد، برادران وارنر فیلم «چیزهای کوچک» (The Little Things) «دنزل واشینگتن»، «رامی مالک» و «جرل لتو» را در ۲۲۰۶ سالن سینما اکران کرد و به فروش ۲.۱ میلیون دلاری رسید. این فیلم نسبت به افتتاحیه کاهش ۵۵ درصدی را ثبت کرده و فروش داخلی خود را به ۷.۸ میلیون دلار پس از ده روز رسانده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم‌های «سارق درستکار» (Honest Thief) و «تیرانداز» (The Marksman) «لیام نیسون» که از جمله پرفروش‌ترین فیلم‌های پاندمی بوده‌اند، به ترتیب در هفته‌ی دوم با کهش ۴۳ و ۳۵ درصدی مواجه شدند. فروش «چیزهای کوچک» با این حال با فروش آن دو فیلم در هفته‌ی دوم اختلاف ناچیزی دارد. «تیرانداز» در دومین هفته‌ی اکران ۲ میلیون دلار و «سارق درستکار» ۲.۳۵ میلیون دلار فروخته بود. انتظار می‌رود «چیزهای کوچک» در نهایت به فروش داخلی ۱۴ میلیون دلاری دست پیدا کند. این در حالی است که «سارق درستکار» در نهایت ۱۶ میلیون دلار فروخته بود. فیلم جدید واشینگتن از بازارهای بین‌المللی نیز ۳.۵ میلیون دلار کسب کرده و فروش جهانی خود را به ۱۳ میلیون دلار رسانده است.

اگرچه تصمیم برادران وارنر برای انتشار همزمان فیلم‌هایش در سالن‌های سینما و شبکه‌ی HBO Max انتقادات زیادی را به دنبال داشت، اما جالب این است که این فیلم‌ها نسبت به عناوین سینمایی نت‌فلیکس که در سینما اکران می‌شوند فروش بهتری دارند. در حالی که در مورد ارائه‌ی گزارش فروش آخر هفته‌ی فیلم‌ها انتقاداتی متوجه برادران وارنر است، اما نت‌فلیکس هیچ گزارشی از فروش فیلم‌هایش در سالن‌های سینما منتشر نمی‌کند. منابع نزدیک به نت‌فلیکس می‌گویند فیلم «مالکم و ماری» (Malcolm & Marie) فروش ناچیزی در آخر هفته‌ی گذشته داشته است. این درام با بازی «زندیا» و «جان دیوید واشینگتن» جمعه قبل از نت‌فلیکس پخش شد.

پس علت استقبال بیشتر از فیلم‌های HBO Max در گیشه چیست؟ اولاً اینکه نت‌فلیکس دارای مشترکین بیشتری نسبت به HBO Max است و به همین علت اغلب مخاطبین در منازل خود فیلم را دیده‌اند. ثانیاً، در ایالت‌های جنوبی و غرب میانه که سالن‌های سینما بازگشایی شده‌اند، ممکن است سینماروهای بیشتری نسبت به مشترکین HBO Max وجود داشته باشد.

بنابراین این فلسفه که «باید اجازه داد مخاطب تصمیم بگیرد فیلم را هر جا که خواست ببیند» در صورتی که سالن‌های سینما به حالت عادی بازگشته باشند به نابودی محصولات سینمایی می‌انجامد. با این حال، اجازه دادن به مخاطب در مورد نحوه‌ی فیلم دیدنش در حین پاندمی، وقتی ایالت‌های لس‌آنجلس و نیویورک بسته‌اند، فلسفه‌ی به کلی متفاوتی است. سینما با رویدادهای ورزشی و یا کنسرت‌ها قابل مقایسه نیستند. سران ای‌تی‌اندتی و وارنرمیدیا باید به دقت سرنوشت فیلم‌هایی که همزمان در نت‌فلیکس و سالن‌های سینما پخش می‌شوند را نظاره کنند. اگر فرمول اکران فیلم در سینما پیش از پلتفرم‌های دیجیتال موفقیت‌آمیز نیست، پس چگونه است که استودیوهای بزرگ در طول چند دهه‌ی گذشته پول پارو می‌کردند؟ منابع نزدیک به پخش‌کنندگان می‌گوید استراتژی جنجالی وارنرها پس از بازگشت دنیا به شرایط عادی پایان پیدا خواهد کرد.

سال گذشته در هفته‌ی برگزاری سوپر بول فیلم «پسران بد برای همیشه» (Bad Boys for Life) پیشتاز بازارهای آمریکا با فروش ۱۷.۶ میلیون دلاری بود. این فیلم در نهایت رکورد ۲۰۶.۳ میلیون دلاری را به ثبت رساند. در آن زمان فیلم‌های «گرتل و هانسل» اوریون ۶.۱ میلیون دلار و «بخش ریتم» پارامونت ۲.۷ میلیون دلار فروخته بودند.

در طول هفته‌ی گذشته بعضی از مناطق بازار سیاتل بازگشایی شدند، اما هنوز نشانی از بازگشت نیویورک سیتی یا بازارهای کلیدی لس‌آنجلس پس از نزدیک به یک سال دیده نمی‌شود.

هفته‌ی آینده برادران وارنر فیلم «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah) را به عنوان اولین فیلم با مخاطب آفریقایی‌تبار در حین پاندمی به صورت گسترده اکران می‌کند، در حالی که فکوس «سرزمین» (Land) که اولین فیلم بلند «رابین رایت» در مقام کارگردان است را پخش خواهد کرد.

در بازارهای بین‌المللی انیمیشن «روح» (Soul) پیکسار و دیزنی پس از هفت هفته از فروش ۹۶.۲ میلیون دلاری عبور کرده است. این فیلم آخر هفته‌ی گذشته ۶.۹ میلیون دلار فروخت و در روسیه و کره صدرنشین بود. در بازار چین، فیلم «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» (Detective Chinatown 3) از ۱۲ فوریه اکران خواهد شد و انتظار می‌رود در افتتاحیه داخلی ۶۲ میلیون دلار فروش کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید