news-background
news-background

باکس آفیس: ادامه‌ی صدرنشینی Shazam بالاتر از بازسازی Hellboy و انیمیشن Missing Link

این هفته فروش فیلم ابرقهرمانی «شزم!» (Shazam!) دی‌سی و استودیوی نیو لاین تا ۷۴ درصد در روز شنبه نسبت به روز قبل افزایش یافت و به ۱۱ میلیون دلار رسید تا فیلم در دومین هفته‌ی اکران ۲۵.۱ میلیون دلار فروخته باشد و ۵۳ درصد افت را نسبت به افتتاحیه به ثبت رساند. این فیلم پس از ۱۰ روز اکران به رکورد فروش داخلی ۹۴.۹ میلیون دلاری دست یافته است و تا پیش از «آدینه‌ی نیک» از ۱۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد. این فیلم ابرقهرمانی خانوادگی تا این لحظه از بازارهای خارجی ۱۶۳.۹ میلیون دلار به دست آورده تا فروش جهانی خود را به ۲۵۸.۸ میلیون دلار رساند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی «کام‌اسکور»، مخاطبین عمومی به فیلم «شزم!» امتیاز ۴ ستاره و مخاطبین کودک زیر ۱۲ سال به آن امتیاز ۴ و نیم ستاره داده‌اند. کودکان نزدیک به یک سوم کل مخاطبین را تشکیل می‌دادند و شمار مخاطبین عمومی به ۶۴ درصد می‌رسید. اکثریت طرفداران «شزم!» را همچنان پسران  با ۵۸ درصد نسبت به دختران با ۴۲ درصد تشکیل می‌دهند. افراد زیر ۲۵ سال نیز حدود ۶۰ درصد از کل سینماروها بوده‌اند. استودیوها از این بابت ابراز خرسندی کرده‌اند زیرا کشاندن این گروه سنی به سینما کار ساده‌ای نیست. مردان زیر ۲۵ سال که نزدیک به ۴۰ درصد از خریداران بلیت را به وجود آورده بودند به فیلم امتیاز ۸۱ درصد دادند.

فیلم «هل‌بوی» (Hellboy) دیگر اثر اقتباس شده از کتاب‌های کامیک هم این هفته توسط لاینزگیت و ملنیوم افتتاح شد اما تنها ۱۲ میلیون دلار بلیت فروشی کرد. این رکورد پایین‌تر از تمامی فیلم‌های چندگانه است و ۶۴ درصد با فروش ۳۴.۵ میلیون دلاری قسمت قبلی که تحت عنوان «هل‌بوی ۲»‌ در تابستان سال ۲۰۰۸ توسط یونیورسال اکران شد فاصله دارد. مسئله‌ی تأسف‌برانگیز این است که پس از اکران قسمت اول فیلم در سال ۲۰۰۴ توسط سونی و ریوولوشن، چنین به نظر می‌رسید که یونیورسال طیف مخاطبین را گسترده‌تر کرده باشد. اما اکنون با ریبوت داستان، چندگانه به خانه‌ی اول بازگشته است. هیچ‌کس برای دیدن «هل‌بوی» شور و شوق نشان نداد زیرا «گی‌یرمو دل تورو» در آن نقشی نداشت. از این گذشته فیلم نسخه‌ی رنگ و رو رفته‌ای از قسمت‌های قبلی به نظر می‌آمد. بنابراین در مورد این فیلم هیچ نکته‌ی مثبتی نمی‌توان ذکر کرد. آمار فروش خارجی فیلم توسط ملنیوم منتشر نشده اما «کام‌اسکور» برآورد کرده است که فیلم «هل‌بوی» باید از ۴۰ بازار خارجی ۱۰.۱ میلیون دلار درآمدزایی کرده باشد. این فیلم هنوز در بازار چین اکران نشده است.

در مورد «هل‌بوی» در شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای خوشایندی شنیده نمی‌شد. «رلیش‌میکس»‌ گزارش می‌دهد که از هواداران همیشگی «هل‌بوی» گرفته تا سینماروهای معمولی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا ما به روایت دیگری از این شخصیت نیاز داشته‌ایم؟ برخی معتقدند حتی اگر تولید چنین فیلمی ضرورت داشته باشد چرا باید نقش «ران پرلمن» که در فیلم‌های دل تورو درخشید باید به بازیگر دیگری داده شود؟ این دسته از افراد با شوخی‌های فیلم ارتباط برقرار نکرده‌اند و از تولید ریبوت‌های سست بنیان که این روزها در هالیوود به وفور یافت می‌شوند به ستوه آمده‌اند.

بازسازی «هل‌بوی» به «نیل مارشال» سپرده شده بود که سابقه‌ی کارگردانی اپیزودهای «بلک‌واتر» (Blackwater) و «نگهبانان دیوار» (The Watchers on the Wall) سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) را داشت. اما منتقدین با امتیاز ۱۵ درصد «راتن تومیتوز» هیچ روی خوش به اثر نشان ندادند. این در حالی است که این فیلم تا آخرین لحظات برای منتقدین به نمایش درنیامده بود. بدتر از همه اینکه مخاطبین «سینمااسکور» به هنگام خروج از سالن به فیلم «هل‌بوی» نمره‌ی C داده‌اند که پایین‌تر از نمره‌ی B- اولین قسمت فیلم و نمره‌ی B «هل‌بوی ۲: ارتش طلایی» به شمار می‌آید. مخاطبین «پست‌ترک» حتی از فیلم رضایت کمتری داشتند و به آن امتیاز ۲ و نیم ستاره دادند و تنها ۴۴ درصدشان دیدن فیلم را توصیه کردند. مخاطبین مرد بالاتر از ۲۵ سال «هل‌بوی» ۳۸ درصد و زنان بالاتر از ۲۵ سال نزدیک به یک سوم سینماروها را تشکیل می‌دادند. حدود ۴۷ درصد خریداران بلیت سفیدپوست، ۲۳ درصد اسپانیایی تبار، ۱۴ درصد آسیایی تبار، و ۱۱ درصد سیاهپوست بودند.

استودیوی ملنیوم برای تولید این فیلم ۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است. اما یکی از مدیران پخش بین‌المللی روز گذشته اطمینان خاطر می‌داد که «شرایط ملنیوم خوب است، مشکلی پیش نمی‌آید. شرایط آن‌ها چه زمانی نامساعد بوده است؟» با این حال استودیوی لاینزگیت که پخش فیلم در بریتانیا و ایالات متحده را برعهده دارد و مخارج بازاریابی آن را تأمین کرده نباید از وضعیت راضی باشد. استودیویی که به دنبال شروع چندگانه‌هاست نمی‌بایست به سراغ «هل‌بوی» می‌رفت. «رلیش‌میکس» در این خصوص گزارش می‌دهد که شمار هواداران و مشاهدات مرتبط با این فیلم در فضای مجازی به ۱۵۵ میلیون می‌رسد و ویدیو‌های پربیننده‌ی آن با نرخ ۲۱:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند، درحالی که میانگین آثار ابرقهرمانی ۳۷:۱ است.

این هفته فیلم «کوچک» (Little) استودیوی یونیورسال از «هل‌بوی» پیشی گرفت و رتبه‌ی دوم را در افتتاحیه اشغال کرد. این فیلم با بازی «رجینا هال» که با بودجه‌ی ۲۰ میلیون دلاری به تولید رسیده در هفته‌ی اول اکران ۱۵.۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم توسط زنان سیاهپوست نوشته و کارگردانی شده و بازیگران زن سیاهپوست نقش‌های اصلی آن را برعهده دارند. «کوچک» به گفته‌ی «جیم اور» مدیر استودیوی یونیورسال برای تمامی سنین چیزی برای عرضه دارد.

مخاطبین «سینمااسکور» که معمولاً با کمدی رابطه‌ی خوبی ندارند به فیلم نمره‌ی B+ داده‌اند در حالی که این کمدی از «پست‌ترک» امتیاز ۶۲ درصد دریافت کرده است. براساس آمار روز یکشنبه، ۴۳ درصد مخاطبین سیاهپوست، ۲۸ درصد سفیدپوست، ۲۱ درصد اسپانیایی تبار، و ۴ درصد آسیایی تبار بوده‌اند. فیلم «کوچک» در ایالات آتلانتا، هیوستون و واشینگتن دی‌سی و مناطق جنوبی و شمال شرقی عملکرد بهتری داشت. حدود ۶۵ درصد خریداران بلیت فیلم زن و ۵۶ درصد آنان زیر ۲۵ سال سن داشتند.

یونیورسال بازاریابی فیلم «کوچک» را اوایل ژانویه با انتشار تریلری که در روز اول بیش از ۵ میلیون مرتبه مشاهده شد و تاکنون ۵۹ میلیون مرتبه دیده شده آغاز کرد. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که تریلر فیلم با نرخ ۵۹:۱ به اشتراک گذاشته می‌شد. با نزدیک شدن به تاریخ اکران فیلم یونیورسال به شکل‌های مختلف از جمله چالش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات بیشتری در مورد فیلم منتشر می‌کرد. بازیگران فیلم نیز در شبکه‌های BET و براوو که مخاطبینش را اغلب سیاهپوستان تشکیل می‌دهند حضور یافتند. تیزرهای تلویزیونی فیلم نیز در خلال پخش سریال‌هایی ماند «امپراطوری» (Empire) و (Black-ish) که در میان سیاهپوستان محبوبیت داشت روی ایر رفت. علاوه بر این بازیگران به آتلانتا سفر کردند و در ویژه برنامه‌هایی مشارکت کردند. هال و دیگر ستارگان فیلم در برنامه‌های تلویزیونی «صبح بخیر آمریکا»، «آخر شب با سث مایرز» و شوی «جیمی کیمل» هم مصاحبه‌هایی انجام دادند و اکران فیلم را به اطلاع مخاطبین رساندند.

این هفته فیلم (After) با فروش قابل توجهی در خارج از مرزهای ایالات متحده مواجه شد. کارشناسان روز شنبه برای این اقتباس از رمان عاشقانه‌ی «آنا تاد» فروشی ۷.۲۵ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده بودند، اما این فیلم در بازارهای داخلی ۶.۲ میلیون دلار فروخت. این رکورد اندکی بالاتر از دیگر فیلم‌های مستقل نوجوانه‌ از قبیل «خورشید نیمه‌شب» (Midnight Sun) با ۴ میلیون دلار و «پیش از اینکه عاشق شوم» (Before I Fall) با ۴.۶ میلیون دلار بود. این فیلم در کمپین دیجیتالی خود مخاطبین زن را هدف گرفت اما در صورتی که روی تیزرهای تلویزیونی سرمایه‌گذاری بیشتری می‌شد فروش فیلم می‌توانست تا دو برابر افزایش پیدا کند. منتقدین در حال حاضر به فیلم امتیاز ۱۴ درصد «راتن تومیتوز» داده‌اند. این فیلم به ویژه در ایالت‌های غرب میانه و شرقی با فروش بهتری مواجه شد. حدود ۵۶ درصد خریداران بلیت این فیلم را زنان زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دادند. مخاطبین «پست‌ترک» به این اقتباس نوجوانانه امتیاز ۲ و نیم ستاره دادند در حالی که مخاطبین «سینمااسکور» با نمره‌ی B از فیلم استقبال کردند.

این پروژه‌ ۱۴ میلیون دلار در بازارهای خارجی با فروش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده و روز جمعه در کشورهای ایتالیا، پرتقال، لهستان، آلمان، یونان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک در صدر ایستاده است. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که فیلم (After) در شبکه‌های اجتماعی دارای ۱۶۴.۶ میلیون دنبال‌کننده و بازدید است که شامل ۵.۵ هوادار فیسبوک، ۳۲ مشاهده‌ی فیسبوک، حدود ۱.۵ دنبال‌کننده‌ی توئیتر، ۱۰۶.۱ میلیون مشاهده‌ی یوتیوب و ۱۹.۲ میلیون دنبال‌کننده‌ی اینستاگرام است. ویدیوهای پربیننده‌ی فیلم در فضای مجازی با نرخ ۸۳:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند در حالی که میانگین آثار درام نوجوانانه ۱۵:۱ است. ویدیوهای فیلم در یوتیوب به صورت میانگین در هر روز ۲۵ هزار مرتبه مشاهده شدند حال آنکه میانگین این ژانر ۱۸.۶ هزار بازدید روزانه است.

رمان نویس و بازیگران فیلم طی یک ماه گذشته به اروپا و آمریکای جنوبی سفر کردند و نقش مهمی در بازاریابی فیلم در آن مناطق ایفا کردند. بنابر گزارش «رلیش‌میکس» ستاره‌ی فیلم در رسانه‌های جمعی «پیا میا» با ۱۰.۳ میلیون هوادار بوده است. پس از «آنا تاد‌با ۲.۱ میلیون هوادار، ستارگان فیلم از جمله «هیرو فانیس تیفین» با ۱ میلیون و «جوزین لنگفورد» با بایش از ۶۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگران نقشی کلیدی در جذب مخاطبین داشتند.

انیمیشن «لینک گمشده» (Missing Link) این هفته در ۳۴۱۳ سالن افتتاح شد و ۵.۸ میلیون دلار فروخت. این رکورد پایین‌تر از دیگر آثار استودیوی «لیکا» تا به امروز بود. در عصر گرافیک‌های چشم‌نواز کامپیوتری، بازاریابی انیمیشن‌های استاپ-موشن کار ساده‌ای نیست. از این گذشته، استودیو مخاطبین جوان‌تر را هدف قرار داده و طرفداران همیشگی آثارش را نادیده انگاشته بود. حدود ۵۲ درصد مخاطبین این فیلم زن، ۶۷ درصد زیر ۲۵ سال و ۵۴ درصد زیر ۱۵ سال سن داشته‌اند. پنجاه و هفت درصد سینماروها نیز سفیدپوست، ۱۸ درصد اسپانیایی تبار، ۱۷ درصد آسیایی و سایر نژادها و ۸ درصد سیاهپوست بودند. مردان بالاتر از ۲۵ سال که یک سوم کل مخاطبین را تشکیل می‌دادند بیش از سایر گروه‌های سنی از فیلم استقبال کرده، به آن امتیاز ۸۱ درصد داده‌اند و ۶۱ درصدشان دیدنش را توصیه کرده‌اند. «لینک گمشده» مانند «باکس‌ترولز» (The Boxtrolls) و «پارانورمن» دیگر آثار استودیوی «لیکا» از مخاطبین «سینمااسکور» نمره‌ی B+ دریافت کرده است.

این هفته فیلم «عطر او» (Her Smell) با بازی «الیزابت ماس» در سه سالن به نمایش درآمد و ۳۹ هزار دلار فروخت. فیلم «روحیه‌ی نوجوانانه» (Teen Sprit) نیز دیگر فیلمی بود که این هفته به صورت محدود در چهار سالن روی پرده رفت و ۴۴ هزار دلار فروش کرد. فیلم «مریم مجدلیه» (Mary Magdalene) با بازی «رونی مارا» و «واکین فینیکس» هم پس از سال‌ها انتظار سرانجام در آمریکا به نمایش درآمد و از ۶۲ سالن سینمایی که در اختیار داشت ۶۲ هزار دلار درآمدزایی کرد.

فیلم برنده‌ی اسکار «رپسودی بوهمی» فاکس این هفته از فروش جهانی ۹۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. به این ترتیب پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافیکال تاریخ با رکورد ۹۰۰.۶ میلیون دلاری چهارمین فیلم پرفروش تاریخ فاکس نیز لقب می‌گیرد و تنها «آواتار»، «تایتانیک» و «جنگ ستارگان: اپیزود ۱» را بالاتر از خود می‌بیند. این فیلم با بودجه‌ی ۵۲ میلیون دلاری به تولید رسیده بود. «رپسودی بوهمی» از بازارهای خارجی ۶۸۵.۲ میلیون دلار تصاحب کرده بود که ۱۳.۹ میلیون دلار آن به بازار چین و ۱۱۵ میلیون دلارش به کشور ژاپن اختصاص داشت. فیلم «دامبو»ی دیزنی هم که در بازارهای داخلی با استقبال گرمی مواجه نشد در سومین هفته‌ی اکران فروش جهانی خود را به ۲۶۶.۹ میلیون دلار رسانده است.

از روز چهارشنبه‌ی آینده فیلم درام (Breakthrough) استودیوی فاکس و مستند «پنگوئن‌ها» (Penguins) دیزنی روی پرده می‌رود و سپس از جمعه برادران وارنر فیلم ترسناک «نفرین زن گریان» (The Curse of La Llorona) را در بیش از ۳۴۰۰ سالن به نمایش درمی‌آورد.

۱۰ فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی (۱۲-۱۴ آپریل ۲۰۱۹):

۱. شزم! (Shazam!) ۲۵.۱ میلیون دلار (فروش کلی ۹۴.۹ میلیون دلار/ فروش جهانی ۲۲۱.۲ میلیون دلار)

۲. کوچک (Little) ۱۵.۴ میلیون دلار (فروش کلی ۱۵.۴ میلیون دلار/ فروش جهانی ۱۷.۳ میلیون دلار)

۳. هل‌بوی (Hellboy) ۱۲ میلیون دلار (فروش کلی ۱۲ میلیون دلار)

۴. گورستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) ۱۰ میلیون دلار (فروش کلی ۴۱.۱ میلیون دلار/ فروش جهانی ۷۶.۸ میلیون دلار)

۵. دامبو (Dumbo) ۹.۱ میلیون دلار (فروش کلی ۸۹.۹ میلیون دلار/ فروش جهانی ۲۶۶.۹ میلیون دلار)

۶. کاپیتان مارول (Captain Marvel) ۸.۶ میلیون دلار (فروش کلی ۳۸۶.۵ میلیون دلار/ فروش جهانی ۱.۰۶۴ میلیارد دلار)

۷. ما (Us) ۶.۹ میلیون دلار (فروش کلی ۱۶۳.۴ میلیون دلار/ فروش جهانی ۲۳۵.۹ میلیون دلار)

۸. بعد (After) ۶.۲ میلیون دلار (فروش کلی ۶.۲ میلیون دلار)

۹. لینک گمشده (Missing Link) ۵.۸ میلیون دلار (فروش کلی ۵.۸ میلیون دلار)

۱۰. بهترین دشمنان (Best of Enemies) ۲ میلیون دلار (فروش کلی ۸.۱ میلیون دلار)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۸:۲۱

این آتو آشغالارو چجور میبینن.سینمارو به گند کشوندن 4تا کودک میرن به این فیلم ها که بویی از سینما نبردن امتیاز کامل میدن

نمایش اسپویل