news-background
news-background

باکس آفیس: Godzilla Vs. Kong همچنان می‌تازد

در طول آخر هفته‌ی گذشته فیلم جدیدی به صورت گسترده اکران نشد و «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) نیولاین که قرار بود این هفته در آمریکا افتتاح شود به آخر هفته‌ی آینده موکول شد تا «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) برادران وارنر و لجندری پس از اکران در ۳۰۰۱ سالن سینما به فروش آخر هفته‌ی ۷.۷ میلیون دلاری برسد و نسبت به هفته‌ی گذشته ۴۴ درصد کاهش را ثبت کند. «گودزیلا علیه کونگ» در حال حاضر به فروش داخلی ۸۰.۵ میلیون دلاری و فروش جهانی ۳۹۰.۲ میلیون دلاری رسیده که ۱۷۷ میلیون دلار آن به بازار چین اختصاص دارد.

فروش ۷.۷ میلیون دلاری «گودزیلا علیه کونگ» پس از به دست آمدن فروش ۲ میلیون دلاری از روز جمعه، ۳.۶ میلیون دلاری از روز شنبه و ۲ میلیون دلاری از یکشنبه رقم خورد. هفته‌ی گذشته گزارش شده بود که این فیلم به کارگردانی «آدام وینگارد» به سود خالص ۹۶ میلیون دلاری دست خواهد یافت.

این هفته استودیوی برادران وارنر به فروش ۱۶۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ پس از گذشت ۱۶ هفته رسید و بالاتر سایر استودیوها ۴۸ درصد فروش در بازار آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد. وارنرها در این هفته‌ها هشت مرتبه از جمله سه هفته با «گودزیلا علیه کونگ» در صدر ایستادند.

«گودزیلا علیه کونگ» در تعطیلات عید پاک جان دوباره‌ای به بازار آمریکا داد و پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی داخلی در حین پاندمی را ثبت کرد. این درحالی است که نیویورک هنوز با ظرفیت ۳۳ درصدی به فعالیت ادامه می‌دهد و ۵۶ درصد از ۵۸۰۰ سینماهای ایالات متحده و کانادا بازگشایی شده‌اند.

در طول هفته‌ی گذشته گزارش شد که سینماهای آرک‌لایت/پاسیفیک لس‌آنجلس بسته خواهند شد. در سال ۲۰۱۹ بازار لس‌آنجلس فروش ۹۰۵ میلیون دلاری را رقم زده بود و آرک‌لایت ۱۱ درصد از آن فروش را از آن خود کرده بود. با تعطیلی این سینما آینده‌ی اکران فیلم‌های مستقل و کم‌هزینه‌تر به خطر می‌افتد، هرچند بعضی از منابع نزدیک به ‌آن‌ها معتقدند که بازگشتی در کار خواهد بود و تعطیلی برای همیشه دوام نخواهد داشت.

از مذاکرات آرک‌لایت با خریداران جزئیاتی فاش نشده اما «ددلاین» می‌نویسد که نت‌فلیکس پس از خریداری چند سینما تمایلی به خرید سینماهای بزرگ‌تر ندارد و ترجیح می‌دهند بر روی استریمینگ تمرکز کنند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید