news-background
news-background

باکس آفیس: بازگشت Empire Strikes Back به صدر پس از دو دهه؛ Jumanji: The Next Level ۸۰۰ میلیون دلاری شد

برای اولین بار از فوریه سال ۱۹۷۷، «جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می‌زند» (دانلود فیلم Star Wars: The Empire Strikes Back با لینک مستقیم) در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا قرار گرفت. این فیلم آخر هفته گذشته در ۴۸۳ منطقه اکران شد و ۱۷۵ هزار دلار فروخت. «امپراطوری» در پایان تعطیلات سه روزه آخر هفته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار فروش کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پیش‌تر فیلم‌های کلاسیک دیگری از جمله «شکارچیان روح» (دانلود فیلم Ghostbusters با لینک مستقیم) و «پارک ژوراسیک» (دانلود فیلم Jurassic Park با لینک مستقیم) و «آرواره‌ها» (دانلود فیلم Jaws با لینک مستقیم) نزدیک به نیم میلیون دلار در آخر‌ هفته‌هایی که روی پرده رفتند فروش داشتند. فروش آخر هفته‌ی «امپراطوری» به تهیه‌کنندگی «جورج لوکاس» و کارگردانی «اروین کرشنر» در سال ۱۹۸۰ درآمد فیلم از بازارهای داخلی آمریکا را به ۲۹۰.۴ میلیون دلار رساند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

بنا بر گزارش «باکس آفیس موجو»، فیلم «امپراطوری ضربه می‌زند» پس از اکران در تاریخ ۲۱ می سال ۱۹۸۰ به مدت هشت هفته در صدر ایستاده است. این فیلم یک بار دیگر در سال ۱۹۸۲ و بار دیگر با اصلاحاتی که لوکاس در فیلم صورت داد در سال ۱۹۹۷ اکران شد و در دو آخر هفته در صدر ایستاد و ۲۱.۹۷ و ۱۳.۱ میلیون دلار فروش کرد.

نسخه‌ی سال ۱۹۹۷ «امپراطوری» ۶۷.۶ میلیون دلار دیگر به اندوخته‌های آن افزود. تمامی فیلم‌های برند «جنگ ستارگان» از جمله دو فیلم «روگ وان» (دانلود فیلم Rogue One با لینک مستقیم) و «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (دانلود فیلم Solo: A Star Wars Story با لینک مستقیم) و انیمیشن «جنگ‌های کلون» (دانلود فیلم Star Wars: The Clone Wars با لینک مستقیم) در سال ۲۰۰۸، در مجموع ۱۰.۳ میلیارد دلار فروخته‌اند.

استودیوی دیزنی آخر هفته‌ی گذشته سه رتبه‌ی اول را تصاحب کرد. پس از «امپراطوری ضربه می‌زند»، فیلم «پلنگ سیاه» (دانلود فیلم Black Panther با لینک مستقیم) مارول با فروش ۱۱۰ هزار دلاری در رده‌ی دوم و «وارونه» (دانلود فیلم Inside Out با لینک مستقیم) با فروش ۱۰۶ هزار دلاری در رده‌ی سوم قرار گرفتند. سینماهای درایو-این همچنان بخش عظیمی از درآمدها را به خود اختصاص داده‌اند.

فیلم «جومانجی: مرحله‌ی بعدی» (دانلود فیلم Jumanji: The Next Level با لینک مستقیم) سونی چهارشنبه ۸ ژوئیه از فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم در حال حاضر از بازارهای داخلی ۳۱۹.۲ میلیون دلار و از بازارهای بین‌المللی ۴۸۰.۹ میلیون دلار کسب کرده است. قسمت دوم ریبوت «جومانجی» دسامبر گذشته در افتتاحیه ۵۹.۳ میلیون دلار فروخته و پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی یک فیلم کمدی در ماه دسامبر را ثبت کرده بود. علاوه بر این، «مرحله‌ی بعدی» پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی لایو-اکشن فیلم‌های «کوین هارت» و «جک بلک»، و بهترین افتتاحیه‌ی «جیک کسدن» کارگردان فیلم را نیز رقم زد. این فیلم در افتتاحیه‌ی جهانی خود در ۴۴ بازار رتبه‌ی اول را کسب کرد.

«مرحله‌ی بعدی» یکی از سودآورترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ هم شناخته شد. قسمت قبلی این فیلم «به جنگل خوش آمدید» (دانلود فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle با لینک مستقیم) در حالی که در تعطیلات سال نوی میلادی همزمان با «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (دانلود فیلم Star Wars: The Last Jedi با لینک مستقیم) اکران شد، نزدیک به ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش کرد. «مرحله‌ی بعدی»‌ نیز همزمان با «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (دانلود فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker با لینک مستقیم) افتتاح شد و تا ۱۳ هفته پیش از پاندمی کرونا عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید