news-background
news-background

باکس آفیس: No Time To Die ششمین فیلم پرفروش تاریخ بریتانیا؛ اکتبر با ۶۳۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین ماه دوران پاندمی

 

به‌روزرسانی یکشنبه: اکتبر امسال با فروش ۶۳۸ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین ماه دوران پاندمی در آمریکای شمالی تبدیل شد و بنا بر گزارش «کام‌اسکور» رکورد ۵۸۳.۸ میلیون دلار ماه ژوئیه را شکست.

نزدیک به ۷۵ درصد فروش اکتبر گذشته به فیلم‌های «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) سونی، «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس، «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) یونیورسال و بلوم‌هوس، و «تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر و لجندری اختصاص داشته است.

اکتبر امسال با این حال نسبت به فروش ۷۸۹.۵ میلیون دلاری اکتبر سال ۲۰۱۹ و ۸۳۲ میلیون دلاری اکتبر سال ۲۰۱۸ چند درصد کاهش را نشان می‌دهد اما از رکورد ۵۶۹.۸ میلیون دلاری اکتبر سال ۲۰۱۷ پیش است.

«ونوم ۲» در افتتاحیه داخلی ۹۰ میلیون دلار فروخت و در حال حاضر به فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در سراسر دنیا رسیده است. «وقتی برای مردن نیست» از سوی دیگر پس از چهار هفته در آمریکای شمالی ۱۳۳.۳ میلیون دلار فروخته و در سراسر دنیا از ۶۰۰ میلیون دلار گذر کرده است. فیلم‌های «هالووین می‌کشد» و «تل‌ماسه» نیز فروش ۸۵.۶ و ۶۹.۴ میلیون دلاری در بازارهای داخلی را ثبت کرده‌اند و فروش جهانی خود را به ۱۱۵ و ۳۰۰ میلیون دلار رسانده‌اند.

فیلم «تل‌ماسه» به کارگردانی «دنی ویلنوو» که همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش شده بود، نزدیک به ۶۲ درصد با کاهش فروش مواجه شد و ۱۵.۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم در حال حاضر به فروش جهانی ۳۰۰ میلیون دلاری نزدیک شده و پس از ده روز اکران در آمریکای شمالی ۶۹.۴ میلیون دلار فروخته است.

«آخرین شب در سوهو» (Last Night In Soho) به کارگردانی «ادگار رایت» که تنها ۱۷ روز روی پرده می‌ماند، پس از فروش ۱.۹ میلیون دلاری روز جمعه، مانند «شاخ گوزن» (Antlers) که در ۲۸۰۰ سینما اکران شد به فروش افتتاحیه داخلی ۴.۱ میلیون دلاری رسیده‌اند. «آخرین شب در سوهو» نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده و مطابق انتظار دارای ۵۷ درصد مخاطب مرد، ۶۳ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۴ درصد ۱۸ تا ۳۴ بوده است.

بازخوانی ترانه «مرکز شهر» (Downtown) توسط «آنیا تیلور-جوی» برای «آخرین شب در سوهو» در آستانه اکران فیلم منتشر شد و در حال حاضر به ۱۵ میلیون بازدید رسیده است. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که مجموع بازدیدها و دنبال‌کنندگان «آخرین شب در سوهو» در شبکه‌های اجتماعی به ۵۵.۴ میلیون می‌رسد که ۸.۱ میلیون آن به تیلور-جوی اختصاص دارد.

«شاخ گوزن» از مخاطبین نمره C+ «سینمااسکور» دریافت کرد در حالی که امتیاز «راتن تومیتوز» ۶۲ درصد برای این فیلم به تهیه‌کنندگی «گی‌یرمو دل تورو» ثبت شده است. نزدیک به ۶۱ درصد خریداران بلیت «شاخ گوزن» مرد، ۶۵ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۰ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. نزدیک به ۴۸ درصد از مخاطبین فیلم نیز اروپایی تبار، ۲۷ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار بودند.

فیلم «فرنچ دیسپچ» (The French Dispatch) «وس اندرسون» در دومین هفته اکران در ۷۸۸ سالن سینما به فروش آخر هفته ۲.۷۵ میلیون دلاری رسیده و «آکادمی قهرمان من: مأموریت قهرمانان دنیا» (My Hero Academia: World Heroes’ Mission) با ۶.۴ میلیون دلار در رده چهارم جای گرفته است. «هالووین می‌کشد» یونیورسال نیز در سومین هفته اکران و کاهش فروش ۴۱ درصدی ۸.۵ میلیون دلار فروخت و تا یکشنبه رکورد ۸۵.۶ میلیون دلاری را در بازارهای داخلی ثبت کرده است.

«وقتی برای مردن نیست» این هفته به ششمین فیلم پرفروش تاریخ بریتانیا تبدیل شد و از «تایتانیک» (Titanic) و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) عبور کرد. فروش این فیلم در این منطقه در حال حاضر به ۱۱۶.۴ میلیون دلار رسیده و با «اسپکتر» (Spectre) و «اسکای‌فال» (Skyfall) برابری می‌کند. باند بیست و پنجم در آلمان تا امروز ۶۲ میلیون دلار، در فرانسه ۲۶.۱ میلیون دلار، و در هلند ۱۸.۴میلیون دلار فروخته است.

«تل‌ماسه» ویلنوو در چین ۳۳ میلیون دلار فروخت و صدرنشین این بازار آسیایی شد. فرانسه با ۲۹ میلیون دلار، روسیه با ۲۱ میلیون دلار، آلمان با ۱۹.۹ میلیون دلار، و بریتانیا با ۱۸.۱ میلیون دلار پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این عنوان علمی-تخیلی بوده‌اند. فروش «تل‌ماسه» در سینماهای آیمکس سراسر دنیا این هفته به ۷.۴ میلیون دلار و در مجموع به ۴۳.۷ میلیون دلار رسید.

«ونوم ۲» در روسیه همچنان می‌تازد و رکورد ۳۱.۲ میلیون دلاری را ثبت کرده است. دیگر بازارهای پرفروش این فیلم به ترتیب، مکزیک با ۲۱.۵، بریتانیا با ۲۰.۲، کره جنوبی با ۱۶.۸ و برزیل با ۱۰.۱ میلیون دلار بودند. این دنباله در سینماهای آیمکس سراسر دنیا به فروش ۱۵.۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

در هفته‌های آینده انتظار می‌رود فیلم «جاودانگان» (Eternals) مارول و دیزنی در افتتاحیه داخلی ۸۰ میلیون دلار فروش کند و سپس فیلم‌های «اینکانتو» (Encanto) دیزنی، «شکارچیان روح: آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) سونی، و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول، «آواز ۲» (Sing 2)، «داستان وست ساید» (West Side Story) قرن بیستم، و «رستاخیزهای ماتریکس» (Matrix Resurrections) برادران وارنر رونق بیشتری به سالن‌های سینما بدهند.

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

باکس آفیس: Venom 2 دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا

«ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر و لجندری در دومین هفته اکران داخلی به فروش ۱۵.۵ میلیون دلاری تا روز شنبه رسیده و نسبت به افتتاحیه کاهش ۶۲ درصدی بلیت‌فروشی را ثبت کرده است. این فیلم که برای تولید دنباله نیز چراغ سبز دریافت کرده روز جمعه ۵ میلیون دلار فروخته و در حال حاضر به فروش داخلی ۵۳.۸ میلیون دلاری رسیده است.

فروش «تل‌ماسه» تا ۱۷ درصد از «گودزیلا علیه کونگ» پیش است و برخی استودیوهای رقیب پیش‌بینی می‌کنند که تا روز یکشنبه به فروش ۷۰ میلیون دلاری برسد. «گودزیلا علیه کونگ» پس از ۱۳ هفته به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری رسیده بود. «تورنت فریک» گزارش داده که «تل‌ماسه» بیشترین دانلود غیرقانونی را تا ۲۵ اکتبر داشته است.

فیلم تریلر و فانتزی «آخرین شب در سوهو» (Last Night In Soho) استودیوی فکوس به کارگردانی «ادگار رایت» در اولین هفته اکران در ۳۰۱۶ سالن سینما به فروش ۴.۳ میلیون دلاری رسیده و فیلم «شاخ گوزن» (Antlers) سرچ‌لایت با اکران در ۲۸۰۰ سینما فروش ۴.۱ میلیون دلاری را ثبت کرده است.

«آخرین شب در سوهو» از سینماروها نمره B+ «سینمااسکور» را دریافت کرده در حالی که فیلم «بیبی درایور» (Baby Driver) رایت نمره بهتر A- از مخاطبین گرفت و ۱۰۷.۸ میلیون دلار در بازارهای آمریکای شمالی فروخت. «پست‌ترک» گزارش داده است که بینندگان «آخرین شب در سوهو» به فیلم امتیاز ۷۳ درصد داده‌اند و ۵۶ درصد دیدن آن را توصیه می‌کنند. مطابق انتظار، این فیلم مردان سالخورده‌تر را جذب کرده و ۵۹ درصد خریداران بلیت را این افراد تشکیل می‌دهند. حدود ۶۶ درصد مخاطبین فیلم بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۲ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. نزدیک به ۵۵ درصد بینندگان «آخرین شب در سوهو» افراد اروپایی تبار، ۲۱ درصد لاتین تبار، ۱۰ درصد آفریقایی تبار، و ۱۴ درصد آسیایی تبار بوده‌اند. این فیلم روز جمعه ۱.۹ میلیون دلار فروخته است.

فیلم «شاخ گوزن» (Antlers) به کارگردانی «اسکات کوپر» و تهیه‌کنندگی «گی‌یرمو دل تورو» از مدت‌ها قبل آماده اکران بود. تیزر این فیلم اولین بار در کامیک کان سال ۲۰۲۰ عرضه شد. بنا بر اعلام «سینمااسکور» مخاطبین به «شاخ گوزن» نمره C+ داده‌اند، در حالی که امتیاز ۶۲ درصد «راتن تومیتوز» برای این فیلم به ثبت رسیده است. «پست‌ترک» گزارش می‌دهد که ۴۲ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه می‌کنند در حالی که ۶۱ درصد از خریداران بلیت مرد، ۶۵ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۰ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. حدود ۴۸ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۷ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. «شاخ گوزن» روز جمعه ۱.۷ میلیون دلار فروخت.

فیلم «فرنچ دیسپچ» (The French Dispatch) «وس اندرسون» در دومین هفته اکران در ۷۸۸ سالن سینما به فروش ۳.۵ میلیون دلاری رسید و رشد ۱۶۹ درصدی را نسبت به افتتاحیه نشان داد. «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) یونیورسال و بلوم‌هوس در سومین هفته اکران در سینماهای آمریکای شمالی ۸.۷۵ میلیون دلار فروخت و در رتبه دوم قرار گرفت. انیمیشن «آکادمی قهرمان من: مأموریت قهرمانان دنیا» (My Hero Academia: World Heroes’ Mission) فیلم دیگری بود که این هفته برای اولین بار در آمریکای شمالی روی پرده رفت و پس از سه روز به فروش ۷.۹ میلیون دلاری در ۱۶۰۲ سالن سینما رسید.

فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) سونی در پنجمین هفته اکران در سینماهای آمریکای شمالی به فروش سه روزه ۵.۶ میلیون دلاری رسید و از فروش داخلی ۱۹۰.۳ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم به کارگردانی «اندی سرکیس» و بازی «تام هاردی» رکورد فروش داخلی ۱۸۳ میلیون دلاری «سریع و خشن ۹» (F9) و ۱۷۳ میلیون دلاری «بیوه سیاه» (Black Widow) و به دومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است. پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ در این بازار «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) مارول و دیزنی با ۲۲۱.۹ میلیون دلار است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید