news-background
news-background

باکس آفیس: Detective Chinatown 3 رکورد Avengers: Endgame را شکست

فیلم «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» (Detective Chinatown 3) که قرار بود یک سال قبل همزمان با سال نوی چینی اکران شود، در طول آخر هفته‌ی گذشته در این کشور افتتاح شد و ۱۶۳ میلیون دلار در روز اول نمایش فروخت تا رکورد روز افتتاحیه‌ی تاریخ سینما در یک کشور شکسته شود. این رکورد به «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) مارول و دیزنی اختصاص داشت که ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ به فروش ۱۵۷ میلیون دلاری رسیده بود. این درحالی است که در رکورد «آخر بازی» فروش پیش‌نمایش روز قبل نیز محاسبه شده بود، اما «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» پیش‌نمایشی نداشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پیش‌تر گزارش شده بود که این فیلم رکورد پیش‌فروش بلیت در چین را با ۱۰۴ میلیون دلار برای روز افتتاحیه شکسته است. این دنباله‌ی کمدی از منتقدین «دوبان» امتیاز ۶.۶ و از مخاطبین «مائویان» امتیاز ۹.۴ دریافت کرده است. انتظار می‌رود این فیلم در بازارهای داخلی به فروش بیش از ۱ میلیارد دلاری برسد.

«کارآگاه محله چنیی‌ها ۳» با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده و در روز اول اکران در این فرمت ۷.۴ میلیون دلار فروخته است. به این ترتیب این فیلم رکورد روز افتتاحیه‌ی یک فیلم چینی در سالن‌های سینمای آیمکس را نیز به نام خود ثبت می‌کند و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای چین در روز افتتاحیه پس از «آخر بازی» با ۱۴ میلیون دلار و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» با ۸.۱ میلیون دلار لقب می‌گیرد.

یک سال پس از شیوع ویروس کرونا در چین، «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» با فروش آخر هفته ۳۹۴ میلیون دلاری رکورد «آخر بازی» در ایالات متحده و کانادا را نیز شکست. اما بازارهای داخلی آمریکا همچنان در تکاپوی مهار پاندمی بود. در آخر هفته‌ی گذشته فیلم‌های مدعی اسکاری چون «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah) استودیوی برادران وارنر در مورد قتل «فرد همپتون» رهبر «پلنگ سیاه» شیکاگو، و «سرزمین» (Land) اولین فیلم بلند «رابین رایت» در مقام کارگردان اکران شدند و به ترتیب ۲.۴ و ۱.۰۷ میلیون دلار فروختند.

با این حال، هیچ‌یک از این دو فیلم به رتبه‌ی اول نرسیدند، بلکه در عوض این انیمیشن «کرودها: عصر جدید» (Croods: A New Age) یونیورسال و دریم‌ورکس بود که با ۲.۶۶ میلیون دلار دوباره به صدر جدول خزید. این بازگشت مجدد به رتبه‌ی اول از دهه‌ی ۱۹۸۰ وقتی بلاک‌باسترها پس از چند هفته به رتبه‌ی اول برمی‌گشتند در بازار آمریکا بی‌سابقه است.

«عصر جدید» تاکنون نزدیک به ۴۹ میلیون دلار فروخته در حالی که حتی در پلتفرم‌های وی‌او‌دی نیز منتشر شده است. این مسئله نشان می‌دهد که سینماروها، به ویژه مخاطبین خانوادگی تمایل دارند به سالن‌های سینما بازگردند. در طول سه روز گذشته فروش این انیمیشن ۲۱ درصد نسبت به آخر هفته‌ی قبل افزایش پیدا کرده است. این فیلم در ۱۸۹۰ سالن سینما اکران شد و فروش جهانی خود را به ۱۵۰ میلیون دلار رساند.

سال گذشته پارامونت با مدیریت «جیم جیانوپولوس» فیلم «سونیک خارپشت» (Sonic the Hedgehog) با بازی «جیم کری» را اکران کرد و در چهار روز اول نمایش ۷۰ میلیون دلار فروخت. این فیلم در پایان به فروش داخلی ۱۴۹ میلیون دلاری و فروش جهانی ۳۱۹.۷ میلیون دلاری رسید. اما پرفروش‌ترین فیلمی که در چنین آخرهفته‌ای اکران شده فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» (Black Panther) مارول و دیزنی است که با فروش ۲۴۲ میلیون دلاری آغاز کرد و در نهایت به فروش داخلی ۷۰۰ میلیون دلاری و فروش جهانی ۱.۳ میلیارد دلاری رسید.

فیلم «یهودا و مسیح سیاه» برادران وارنر که همزان از اچ‌بی‌او مکس نیز منتشر شده به فروشی مشابه «چیزهای کوچک» دیگر فیلم وارنرها دست پیدا کرده است. فیلم جنایی «دنزل واشینگتن»، «رامی مالک» و «جرد لتو» در چهار روز گذشته ۲.۴ میلیون دلار فروخته است. «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) وارنر نیز در هشتمین هفته‌ی اکران ۱.۳ میلیون دلار در چهار روز فروخت و با ۴۱.۸ میلیون دلار در رده‌ی پنجم قرار گرفت.

فروش چند میلیون دلاری فیلم‌های جدید برادران وارنر در حالی که «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» تنها در سالن‌های سینما عرضه شده قابل توجه است. این فروش برای فیلم‌های جدیدی که توسط نت‌فلیکس اکران می‌شوند دست کم در حین پاندمی اتفاق نیفتاده است. فروش این عناوین برای وارنر به‌خصوص در شرایطی که سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک بسته‌اند حیاتی است.

«یهودا و مسیح سیاه» فیلمی برای شهر‌های بزرگ است و حتی اگر آخر هفته‌ی گذشته طوفان گریبان‌گیر آمریکا و مشخصاً تگزاس نشده بود، باز هم با چالش‌هایی آن را تهدید می‌کرد. در این فیلم «دنیل کالویا» بازیگر نامزد گلدن گلوب نقش همپتون را بازی می‌کند. مخاطبین به «یهودا و مسیح سیاه» نمره‌ی عالی A «سینمااسکور» داده‌اند، در حالی که مخاطبین زیر ۲۵ سال که ۳۱ درصد بینندگان بودند آن را مستحق دریافت نمره‌ی A+ دانسته‌اند. این فیلم از «پست‌ترک» نیز امتیاز بسیار خوب ۸۷ درصد و ۴.۵ ستاره دریافت کرده و ۷۴ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه می‌کنند.

«یهودا و مسیح سیاه» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۷ درصد دریافت کرده است. حدود ۷۵ درصد از خریداران بلیت بالاتر از ۲۵ ساله و ۴۳ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بوده‌اند. شصت و یک درصد از سینماروها آفریقایی تبار، ۲۱ درصد اروپایی تبار، ۱۲ درصد اسپانیایی تبار، و ۶ درصد آسیایی تبار بودند. پرفروش‌ترین بازارهای «یهودا و مسیح سیاه» آتلانتا، شیکاگو، گریتر نیویورک، آپ‌استیت نیویورک، هیوستن، و دالاس بودند. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دارای ۶۷.۹ میلیون دنبال‌کننده و بازدید بوده و بیشترین فعالیت‌های فیلم در این پلتفرم‌ها با انتشار ویدیوها و کسب نامزدی از «انتخاب منتقدین»، «هیأت ملی نقد»، «بنیاد فیلم آمریکا»، «گلدن گلوب» و بسیاری دیگر شکل گرفته است.

لحن «یهودا و مسیح سیاه» و پخش آن همزمان با «ماه تاریخ سیاهان» ستایش هواداران را به دنبال داشته است. یکی از کاربران می‌نویسد: «هرگز فکر نمی‌کردم که در زندگی‌ام فیلم «فرد همپتون» ساخته شود. این اتفاق اشک به چشمان من آورد، مشتاقم که فیلم را ببینم.»

فیلم «سرزمین» رایت در مورد زنی که در وایومینگ به دنبال یک زندگی تازه است، در سه روز اول اکران ۹۴۰ هزار دلار فروخته است. این فیلم در ۱۲۳۱ سالن سینما اکران شد و از مخاطبین نمره‌ی B+ دریافت کرد. «راتن تومیتوز» به «سرزمین» امتیاز ۶۹ درصد و مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۷۳ درصد داده‌اند، اما تنها ۴۲ درصد از سینماروها دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. زنان ۴۵ درصد از خریداران بلیت را تشکیل می‌دهند، در حالی که ۸۵ درصد آن‌ها بالاتر از ۲۵ ساله، ۶۲ درصد بالاتر از ۳۵ ساله و ۳۹ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بوده‌اند. حدود ۷۴ درصد از مخاطبین اروپایی تبار، ۱۳ درصد اسپانیایی تبار، ۵ درصد آفریقایی تبار و ۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

پرفروش‌ترین بازارهای «سرزمین» سالت لیک سیتی، فینیکس، دالاس، هیوستن، نیویورک، دنور، آتلانتا، مینیاپلیس، شیکاگو و اورلاندو گزارش شده‌اند. این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دارای ۲۵.۱ میلیون دنبال‌کننده و بازدید ویدیویی بوده است.

دیگر فیلم مدعی کسب جایزه که آخر هفته‌ی گذشته اکران شد «موریتانیایی» (The Mauritanian) استودیوی اس‌تی‌اکس با بازی «جودی فاستر» و «طاهر رحیم» بود که در ۲۴۵ سینما به نمایش درآمد و پس از چهار روز ۱۷۰ هزار دلار فروخت. این فیلم در مورد یک زندانی سیاسی مرتبط با ۱۱ سپتامبر و مبارزه‌ی حقوقی او با دولت ایالات متحده، دو نامزدی گلدن گلوب دریافت کرده است. «موریتانیایی» قرار است ۲ مارس با قیمت ۱۹.۹۹ دلار برای اجاره به مدت ۴۸ ساعت در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شود.

فیلم هم‌جنس‌گرایانه «دنیایی که می‌آید» (The World to Come) استودیوی بلیکر استریت با بازی «ونسا کربی»، «کاترین واترستون» و «کیسی افلک» در طول آخر هفته‌ی گذشته در ۲۷۸ سینما اکران شد و پس از چهار رو ۴۸.۹ هزار دلار فروش کرد. این فیلم اولین بار در جشنواره‌ی فیلم ونیز نمایش داده شد و ۲ مارس به پلتفرم‌های دیجیتال خواهد آمد.

فیلم «جنگ با پدربزرگ» (The War With Grandpa) با بازی «رابرت دنیرو» پس از ۱۹ هفته اکران سرانجام از فروش داخلی ۲۰ میلیون دلاری عبور کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید