news-background
news-background

باکس آفیس 29 شهریور: کاپیتان سالی همچنان صدرنشین

 

همانطور که انتظار میرفت ، فیلم جدید کلینت ایستوود ، "Sully" ، برای دومین هفته پیاپی صدر جدول باکس آفیس را از آن خود کرد. هرچند که این فیلم در این هفته رقیب چندان جدی نداشت. سه فیلم جدید و تازه اکران شده این آخر هفته آنطور که انتظار میرفت موفق به فروش نشد و هیچ کدام از آنها نتوانستد 10 میلیون دلار فروش داشته باشند. به طور کلی 12 فیلم پر فروش این آخر هفته 11.6% در مقایسه با هفته گذشته کاهش فروش داشتند و همچنین 24.3% نسبت به باکیس آفیس 29 شهریور سال گذشته کاهش داشت. دوازده فیلم پرفروش این هفته در مجموع 74.6 میلیون دلار فروش داشته اند که 136 هزار دلار از بدترین باکس آفیس سال کمتر بود.

در رتبه اول این هفته فیلم جدید کلینت ایستوود با نام "Sully" قرار دارد که نسبت به هفته گذشته 37% افت فروش داشته است و با فروش 22 میلیون دلاری در صدر جدول قرار گرفت. این فیلم برای دومین هفته متوالی است که در صدر جدول قرار میگیرد و موفق شده است در دومین هفته اکران خود در مجموع 70.5 میلیون دلار فروش داشته باشد ( دقیقا 1.8 میلیون دلار کمتر از فروش کلی فیلم قبلی تام هنکس "Bridge of Spies" در باکس آفیس که موفق شد نامزد دریافت شش جایزه اسکار شود و همچنین برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد ). این فیلم خارج از ایالات متحده تا اکنون 23.4 میلیون دلار فروش داشته است و در مجموع این دو موفق شده است 94 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم با بودجه 60 میلیون دلاری منتشر شده است.

در رتبه دوم فیلم تازه اکران شده "Blair Witch" قرار دارد. این فیلم در جدول باکس آفیس این هفته 9.7 میلیون دلار فروش داشته است و همچنین فروش خارج از ایالات متحده آن 4.9 میلیون دلار بوده است که هفته اول فروشش را با 14.5 میلیون دلار به اتمام رساند. این فیلم همچنین در تاریخ 21 سپتامبر در کشورهای بلژیک ، ایتالیا و فرانسه اکران خواهد شد و انتظار میرود که فروش جهانی آن کمی بالاتر برود.

رتبه سوم این هفته را نیز یک فیلم تازه اکران شده اشغال کرده است. فیلم "Bridget Jones's Baby" که ساخته کمپانی یونیورسال میباشد با فروش 8.2 میلیون دلاری در ایالات متحده اکران خود را آغاز کرد. این فیلم که سومین قسمت از مجموعه بریدجت جونز میباشد رکورد بیشترین سینماها را داشته است اما موفق نشد فروش جالبی داشته باشد و به بدترین آغاز این مجموعه تبدیل شد. فیلم قبلی این مجموعه با نام "Bridget Jones: The Edge of Reason" که در سال 2004 اکران شده بود در هفته اول فروش خود 8.6 میلیون دلار فروش داشته است. سومین قسمت از مجموعه بریدجت جونز در خارج از ایالات متحده فروش خوبی داشته است و موفق شد 30 میلیون دلار فروش داشته باشد در در اولین هفته از اکران خود در مجموع جهانی و باکس آفیس 38.1 میلیون دلار فروش داشته باشد.

رتبه چهارم این هفته همانند دو رتبه بالاتر متعلق به یک فیلم تازه اکران شده بود. فیلم "Snowden" که بر اساس داستان واقعی ادوارد اسنودن میباشد با حضور جوزف گوردون لویت ، ملیسا لیو، زکری کینتو و تام ویلکینسون اکران شد که در اولین هفته از فروش خود 8 میلیون دلار فروش داشت. قبل از اکران فیلم انتظار میرفت که این فیلم در اولین هفته بیش از 10 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم در اولین روز اکران خود موفق شد نمره A را از تماشاگران دریافت کند. "Snowden" که با بودجه 40 میلیون دلاری منتشر شده است در خارج از ایالات متحده اکران نشده است.

فیلم ترسناک "Don't Breath" که از فیلم های کو بودجه و موفق امسال بوده است موفق شد در چهارمین هفته از اکران خود همچنان در بین پنج فیلم پر فروش ایالات متحده باقی بماند. این فیلم که این هفته با افت فروش 32% همراه بود موفق شد 5.6 میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش کلی خود را در ایالات متحده به رقم 75.3 میلیون دلار برساند. همچنین در فروش جهانی خود تا هم اکنون 31.7 میلیون دلار فروش داشته است و در مجموع جهانی و باکس آفیس 107 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم ترسناک که ساخت کمپانی های سونی و اسکرین گیم میباشد با بودجه 10 میلیون دلاری منتشر شده است و به یکی از موفق ترین و پول سازترین فیلم های امسال تبدیل شده است.

رتبه ششم این هفته متعلق به فیلم "When the Bough Breaks" میباشد که در دومین هفته از اکران خود با فروش 5.5 میلیون دلاری درست پشت سر فیلم "Don't Breath" قرار گرفت. این فیلم که ساخته جان کسر میباشد تا اکنون در ایالات متحده 22.6 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم نیز ساخته کمپانی سونی و اسکرین گیمز میباشد و خارج از ایالات متحده اکران نشده است. این فیلم که در ژانر درام و ترسناک میباشد با بودجه 10 میلیون دلاری منتشر شده است.

"Suicide Squad" بلاک باستر موفق تابستان امسال که پس از هفت هفته از اکران خود همچنان در بین ده فیلم پر فروش ایالات متحده قرار دارد. این فیلم که این هفته موفق به فروش 4.7 میلیون دلاری و کسب رتبه هفتم شد در مجموع باکس آفیس 313.7 میلیون دلار فروش داشته است و همچنین در فروش جهانی خود تا اکنون 405.1 میلیون دلار فروش داشته و در مجموعه جهانی و باکس آفیس موفق به کسب رقم 718.8 میلیون دلار شده است. این فیلم هشتمین فیلم پر فروش سال 2016 است.

انیمیشن "The Wild Life" ساخت کمپانی لاین گیت در دومین هفته از اکران خود با فروش 2.7 میلیون دلاری در رتبه هشتم جدول باکس آفیس این هفته قرار گرفت. این انیمیشن که با بودجه 13 میلیون دلاری منتشر شده است هفته گذشته 3.3 میلیون دلار فروش داشت و در رتبه پنجم قرار گرفته بود. فروش جهانی این فیلم تا اکنون 20.8 میلیون دلار بوده است و موفق شده است در مجموعه جهان و آمریکا 27.5 میلیون دلار تا دومین هفته اکران خود فروش داشته باشد.

رتبه نهم این هفته را دیگر یک انیمیشن دیگر اشغال کرده است. این انیمیشن که "Kubo and the Two Things" نام دارد ساخت کمپانی Focus Features که پس از پنج هفته اکران در ایالات متحده 44.2 میلیون دلار فروش داشته است. فروش جهانی این فیلم نیز 10 میلیون دلار بوده است و در مجموع موفق به فروش 54 میلیون دلاری شده است. این انیمیشن با توجه به اینکه با بودجه 60 میلیون دلاری منتشر شده به یکی از شکست های تابستان امسال بدل شده است.

رتبه دهم این هفته را نیز فیلم "Pete's Dragon" در اختیار دارد. این فیلم که ششمین هفته از اکران خود را پشت سر گذاشت تا اکنون در جدول باکس آفیس 72.8 میلیون دلار و در جهان 40.2 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم که با بودجه 65 میلیون دلاری منتشر شده است در مجموع جهان و باکس آفیس 113 میلیون دلار فروش داشت.

هفته آینده نیز شاهد اکران فیلم "The Magnificent Seven" در 3600 سینما خواهیم بود. از ستارگان این فیلم میتوان به دنزل واشینگتون ، کریس پت و ایتان هاوک اشاره کرد. همچنین انیمیشن جدید "Storks" که توسط کمپانی برادران وارنر توزیع خواهد هفته آینده در 3800 سینما اکران خواهد شد. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید