news-background
news-background

باکس آفیس 29 آذر: شروع طوفانی "روگ وان"

 

فیلم جدید کمپانی دیزنی و لوکاس فیلم ، "روگ وان داستانی از جنگ ستارگان" ، موفق شد تبدیل به چهارمین اکران برتر در ماه دسامبر در تاریخ سینمای جهان شود. همچنین تبدیل به سومین اکران برتر سال 2016 و دوازدهمین اکران برتر تاریخ شده است. این فیلم به همراه "جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد" که سال گذشته اکران شد تنها فیلمهایی بوده اند که در ماه دسامبر اکران شده اند و بیش از 100 میلیونن دلار فروش رفته اند. دیگر فیلم جدید این هفته "زیبایی جانبی" با هنرنمایی ویل اسمیت بود که با شکست بدی همراه بود و تبدیل به بدترین اکران ویل اسمیت در دوران حرفه ای اش شد. همچنین فیلم هایی "سرزمین لا لا" و "منچستر کنار دریا" به اکران های محدود و قدرتمند خود ادامه میدهند. در ادامه تحلیلی کامل بر باکس آفیس این هفته خواهیم داست.

 

در رتبه نخست، "روگ وان" با اکران در 4157 سینما و فروش داخلی 155 میلیون دلاری قرار دارد. این فیلم در اولین هفته تبدیل به پانزدهمین فیلم پرفروش داخل ایالات متحده در سال 2016 شده است. هر چند که این فیلم در چند روز آینده رقابت سختی برای جلب توجه مردم در تعطیلات کریسمس دارد اما سود کلانی را برای تولید کنندگان آن به ارمغان خواهد آورد. این فیلم با بودجه سنگین 200 میلیون دلاری ساخته شده است و موفق شد و در هفته اکران خود در باکس آفیس جهانی 290 میلیون دلار فروش رود. "روگ وان که اولین بخش مستقل از یک مجموعه تقریبا چهل ساله است در مقایسه با اکران "جنگ ستارگان: نیرو بر میخیزد" تفاوت بسیاری دارد اما نمیتوان از آن شکایت کرد. این فیلم در اولین روز اکران خود از تماشاگران نمره "الف" را دریافت کرد و مورد استقبال آن ها قرار گرفت.

 


انیمیشن "Moana" پس از سه هفته متوالی تصاحب صدر جدول باکس آفیس، در رتبه دوم قرار گرفت. این هفته "موآنا" موفق شد 11.7 میلیون دلار فروش داشته باشد این انیمیشن که با بودجه سنگین 150 میلیون دلاری ساخته شده است تا کنون در داخل ایالات 161 میلیون دلار و در خارج از ایالات 118 میلیون دلار فروش داشته است و در مجموع فروش خود در چهار هفته اکران 280 میلیون دلار برای کمپانی دیزنی درآمد داشته است.

 

در رتبه سوم این هفته کمدی جدید "مهمونی کریسمس اداری" قرار دارد. این فیلم که دومین هفته از اکران خود را پشت سر گذاشت و در مورد کریسمس میباشد موفق شد 8.5 میلیون دلار فروش داشته باشد. "مهمونی کریسمس اداری" در روز ابتدایی اکران خود از تماشاگران نمره "بی" را درافت کرد. این فیلم همچنین در اکران خارج از ایالات متحده خود نیز 19.8 میلیون دلار فروش رفت و در مجموع 51 میلیون دلار فروش پرونده هفته دوم خود را بست. این فیلم که با هنرنمایی جنیفر انیستون و جیسون بیتمن همراه بود توسط کمپانی پارامونت با 45 میلیون دلار بودجه ساخته شده است.

در حالی‌که استودیوی «برادران وارنر» و «نیو لاین» به اکران محصول جدید خود با بازی ویل اسمیت امیدوار بودند، عملا با شکستی سنگین – چه به لحاظ استقبال مخاطبان و چه واکنش منتقدان – روبه‌رو شدند. درام "زیبایی جانبی" با نقش‌آفرینی گروهی از مطرح‌ترین بازیگران سینما شامل اسمیت، کیت وینسلت، اداوارد نورتن، کیرا نایتلی، مایکل پینا، نومی هریس و هلن میرن در سه روز نخست افتتاحیه خود، فقط هفت میلیون دلار فروخت و به ناامیدکننده‌ترین شکل ممکن در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.به‌رغم بودجه 36 میلیون دلاری‌اش، "زیبایی جانبی" حالا نه تنها با استقبال سردسینماروها – که در سایه اکران گسترده "روگ وان" شدت یافته – روبه‌رو شده، بلکه از سوی منتقدان نیز به شدت مورد حمله قرار گرفته است.

در رتبه پنجم فیلم "جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها" قرار دارد. این فیلم موفق شد این هفته 5 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم که پنج هفته از اکران آن میگذرد در داخل ایالات 207 میلیون دلار فروش داشته است. همچنین فروش خارج از ایالات این فیلم نیز بسیار خوب بوده است و تا الان بیش از 509 میلیون دلار فروش رفته است. این فیلم که با بودجه 180 میلیون دلاری ساخته شده است تا الان بیش از 717 میلیون دلار فروش رفته است.

در رتبه ششم فیلم برگزیده "منچستر کنار دریا" قرار دارد. این فیلم با 4.2 میلیون دلار فروش در این رتبه قرار گرفت. در رتبه هفتم دیگر فیلم برگزیده "سرزمین لا لا" قرار دارد. این هفته "سرزمین لالا" موفق شد 4 میلیون دلار فروش رود. لازم به ذیکر است "منچستر کنار دریا" و "سرزمین لالا" تا کنون اکران های محدودی داشته اند.

فیلم "ورود" با 2.8 میلیون دلار فروش در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم در ششمین هفته از اکران خود موفق شد مجموع فروش داخل ایالات خودش را به 86.5 میلیون دلار برساند. "ورود" که از بازیگران آن میتوان به امی آدامز فورست ویتاکر اشاره کرد و در ژانر علمی تخیلی میباشد با بودجه 47 میلیون دلاری ساخته شده است و تاالان در مجموع جهانی و داخلی خود 135 میلیون دلار فروش داشته است.

"دکتر استرنج" ساخته کمپانی های مارول و دیزنی در هفتمین هفته از اکران خود موفق شد 2 میلیون دلار فروش داشته باشد و موفق شد مجموع فروش داخلی خود را به رقم 226 میلیون دلار برساند. همچنین در خارج از ایالات متحده این فیلم 426 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم با بودجه سنگین 165 میلیون دلاری ساخته شده است و در هفتمین هفته از اکران خود در مجموع جهان و ایالات متحده 652 میلیون دلار فروش رفته است.

در رتبه دهم فیلم "حیوانات شب زی" قرار دارد. "حیوانات شب زی" یک فیلم نئو نوآر مهیج آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی تام فورد است که اقتباسی از رمان «تونی و سوزان»، به قلم آستین رایت در سال ۱۹۹۳ به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون جیک جیلنهال، ایمی آدامز، آرون تایلر-جانسون، مایکل شنون، آیلا فیشر و آرمی هامر ایفای نقش می‌کنند. این فیلم که پنج هفته از اکرانش میگذرد این هفته 1.4 میلیون دلار فروش داشته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید