news-background
news-background

باکس آفیس 15 شهریور 1395 - "نفس نکش" همچنان صدر نشین

 

این آخر هفته که مصادف با روز کارگر بود ، سینماهای ایالات متحده آنچنان پر نشدند. این هفته شاهد حضور یک فیلم جدید در جدول باکس آفیس بودیم. "نور میان اقیانوس" رمانتیک جدید درک سیانفرانس با بازی مایکل فاسبندر و آلسیا ویکاندر فروش چندانی نداشت. فیلم ترسناک کمپانی سونی موفق شد برای دومین هفته پیاپی صدر جدول را از آن خود کند و به تبدیل به اولین فیلم ترسناک از سال 2014 تا الان شد که دو هفته متوالی صدر جدول باکس آفیس قرار اشغال کرد. کمدی "مادران بد" نیز موفق فروش خود را به بالای 100 میلیون دلار برساند. "جوخه انتحار" به زودی فروشش در ایالات متحده 300 میلیون دلار میشود.

فیلم ترسناک "نفس نکش" به کارگردانی فده آلوارز در دومین هفته اکران خود کاهش فروش 41% داشت و با 15.7 میلیون دلار فروش در رتبه اول قرار گرفت. این فیلم موفق شد در دو هفته اکران فروش خود را در ایالات متحده به 51.1 میلیون دلار برساند و در مجموع با فروش جهانی تا به الان 60 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری منتشر شده بود در روز دوشنبه که جزو باکس آفیس هفته بعد از 3.7 میلیون دلار فروش داشته و موفق به فروش 20 میلیون دلار در چهار روز و 55 میلیون دلار ( در ایالات متحده ) در کل شده است.

"جوخه انتحار" در پنجمین هفته اکران خود با 10 میلیون دلار فروش و 18% کاهش فروش نسب به هفته قبل از در رتبه دوم جدول این هفته قرار گرفت. این فیلم در روز دوشنبه ( که جزو باکس آفیس هفته آینده است ) 3 میلیون دلار فروش داشته است و موفق شده است در ایالات متحده 300 میلیون دلار و در مجموعه جهانی 675 میلیون دلار فروش داشته باشد و به یکی از بلاک باستر های موفق امسال تبدیل شود. "جوخه انتحار" موفق شد به هشتمین فیلم پرفروش امسال و پانزدهمین فیلم پر فروش ابرقهرمانی تاریخ در جدول باکس آفیس شود. این فیلم در فروش جهانی خود تا الان 375.5 میلیون دلار فروش داشته است و این هفته در ژاپن اکران خواهد شد.

دو فیلم خانوادگی در رتبه های سوم و چهارم این هفته باکس آفیس قرار گرفتند. "اژدهای پتس" با کاهش فروش 13% نسبت به هفته ی قبل و رقم 6.5 میلیون دلار در چهارمین هفته از اکران خودرتبه سوم را از آن خود کرد. انیمیشن "کوبو و دوتار" در سومین هفته از اکران خود با کاهش فروش 17.6% نسبت به هفته قبل و رقم 6.46 میلیون دلار در رتبه چهارم قرار گرفت. در رتبه پنجم نیز انیمیشن جدید سونی "سوسیس پارتی" قرار گرفت که در چهارمین هفته فروش خود 5.3 میلیون دلار فروش داشت و موفق شد فروش کلی خود را در باکس آفیس 88.4 میلیون دلار و در مجموع جهانی به 97 میلیون دلار برساند.

در جایگاه ششم جدیدترین فیلم جدول قرار دارد که اولین هفته از اکران خود را پشت سر گذاشت. این فیلم که توسط کمپانی والت دیزنی توزیع شده است "نور میان اقیانوس" نام دارد. این فیلم موفق شد این هفته 5 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم موفق شد توسط تماشاگران در سینما اسکور نمره "+B" دریافت کند 66& تماشاگران خانم و 34% مرد بودند همچنین 91% افراد سنشان بالای 26 سال بود. این فیلم که مایکل فاسبندر و آلیسا ویکاندر در آن حضور دارند با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده است.

یکی دیگر از اکران های جدید این هفته فیلم تخیلی فاکس با نام مورگان بود که توسط لوک اسکات ، پسر ریدلی اسکات ، کارگردانی شد. این فیلم با فروش 2 میلیون دلاری در رتبه 17 قرار گرفت. این فیلم که در بیش از 2000 سینما اکران شد به عنوان هفتمین فیلم شکست خورده در تمام دوران شناخته شد که با وجود اکران در 2000 سینما نتوانست در تاپ تن قرار بگیرد.

برگردیم به 10 فیلم برتر این هفته ، کمدی موفق "مادران بد" در ششمین هفته از اکران توانست با فروش 4.7 میلیون دلاری در رتبه هفتم جدول قرار بگیرد و همچنین فروش خود را در ایالات متحده به 102. میلیون دلار برساند. این فیلم همچنین در فروش جهانی خود 37.6 میلیون دلار فروش داشته و در مجموع موفق به فروش 140 میلیون شده است. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری منتشر شده است تبدیل به یکی از موفق ترین فیلم های امسال شده است. همچنین این فیلم در رتبه 18 فیلم های پرفروش باکس آفیس امسال تا به الان قرار دارد.

در جایگاه نهم فیلم "جهنم یا آب زیاد" قرار دارد. این فیلم که توسط کمپانی های سی.بی.اس و لاینزگیت توزیع شده است در چهارمین هقته از اکران خود با فروش 4.5 میلیون دلاری در رتبه نهم قرار گرفت و موفق شد فروش کلی خود را به 14.5 میلیون دلار برساند. این فیلم که بودجه 12 میلیون دلاری منتشر شده است برای اولین بار جزو 10 فیلم پرفروش هفته قرار گرفت.

و در انتهای جدول این هفته در جایگاه دهم فیلم "مکانیک: رستاخیز" قرار دارد. این فیلم که در دومین قسمت از مجموعه مکانیک میباشد و توسط کمپانی سامیت اینترتیمنت توزیع شده است. در دومین هفته از اکران خود 4.3 میلیون دلار فروش داشت و در مجموع باکس آفیس فروش 14.4 میلیون دلاری داشت. این که نقش اصلی آن را جیسون استتهام دارد با بودجه 40 میلیون دلاری منتشر شده است و اکران جهانی نداشته است. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید