news-background
news-background

باکس آفیس: فروش ۷ میلیون دلاری New Mutants در آمریکا و افتتاحیه جهانی ۵۳ میلیون دلاری Tenet

فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) از آخر هفته‌ی گذشته سرانجام در ۴۰ بازار بین‌المللی از جمله کانادا اکران شد و ۵۳ میلیون دلار فروخت. این رکورد برای استودیوی برادران وارنر که فیلم را در بازار آمریکا و چین از آخر هفته‌ی آینده، و سایر نقاط جهان در ماه سپتامبر اکران می‌کند یک پیروزی بزرگ است. فروش «تنت» بهتر از برآوردهای آن پیش از تعطیلات آخر هفته بود، هرچند که پیش‌بینی رقم دقیق‌تر کاری بود بسیار دشوار چرا که اثر جاسوسی نولان اولین فیلم بزرگ استودیویی هالیوود در دوران پاندمی است که به صورت گسترده روی پرده می‌رود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

در آخرین روزهای هفته‌ی گذشته انتظار می‌رفت که «تنت» افتتاحیه‌ی بیش از ۴۰ میلیون دلاری را ثبت کند، بنابراین ثبت رکورد ۵۳ میلیون دلاری به‌ویژه برای فیلمسازان و هالیوود بسیار دلگرم‌کننده و امیدبخش است و علاوه بر وارنرها، استودیوهای دیگر نیز از فروش نسبتاً‌ خوب «تنت» و دیدن اولین نشانه‌های مثبت بازگشت سالن‌های سینما خوشحالند.

«توبی امریک» مدیر استودیوی برادران وارنر می‌گوید: «شروع فوق‌العاده‌ای در بازارهای بین‌المللی داشته‌ایم و از این بابت بسیار خوشحالیم. «کریستفر نولان» یک بار دیگر فیلمی را عرضه کرد که حکم یک رویداد بزرگ را داشت و دیدن آن روی پرده‌های سینما ضروری بود. ما خوشحالیم که مخاطبین سراسر دنیا این فرصت را به دست آورده‌اند تا «تنت» را ببینند. از همکاران سینمادارمان به خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان در جهت بازگشایی سالن‌های سینما با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و مسائل بهداشتی قدردانی می‌کنیم.»

بازار بریتانیا با فروش ۷.۱ میلیون دلاری «تنت» از ۳۱۱۴ سینما پیشتاز است و ۷۴ درصد فروش تمامی سالن‌های این کشور به این فیلم اختصاص دارد. این بازار نستب به هفته‌ی گذشته با رشد ۵۰۰ درصدی همراه بوده و به دنبال آن فرانسه با ۶.۷ میلیون دلار از ۱۰۷۰ سینما و سهم ۶۸ درصدی از فروش تمامی فیلم‌ها در این کشور قرار گرفته است. کره‌ی جنوبی که ویروس کرونا اخیراً‌ در آن دوباره ظهور کرده با ۵.۱ میلیون دلار از ۲۲۲۸ سالن سینما در رده‌ی بعدی است و ۸۰ درصد فروش این بازار به فیلم «تنت» تعلق داشته است. بازار آلمان با فروش ۴.۲ میلیون دلاری از ۱۹۹۵ سینما و سهم ۶۰ درصدی از «تنت» هم در رتبه‌ی بعدی است.

«تنت» در ۳۲ بازار اروپا، خاور میانه و آفریقا در مجموع ۳۷ میلیون دلار از ۱۳۱۴۶ سالن کسب کرده و در تمامی آن‌ها صدرنشین است. این فیلم در ۹ بازار از جمله اکراین، هلند و مجارستان پرفروش‌ترین فیلم نولان شناخته شده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نولان به نحوی مترادف است با سالن‌های آیمکس، به همین سبب نتیجه‌ی فروش «تنت» در این فرمت‌ها ناامیدکننده نبوده. این فیلم در تنها ۲۴۸ سالن آیمکس در ۳۸ بازار روی پرده رفته و ۵ میلیون دلار فروخته و رکورد فروش ۲۰ هزار دلار از هر سالن را ثبت کرده است. رکورد آیمکس فیلم ۹.۴ درصد از فروش کلی فیلم را به خود اختصاص داده و موجب شده پرفروش‌ترین آخر هفته‌ی اواخر ماه آگست در بازارهای بین‌المللی به نام این فیلم زده شود.

با در نظر گرفتن محدودیت‌های ویروس کرونا، رکورد ۹.۴ درصدی فیلم از آیمکس در مقایسه با رکورد ۱۲.۶ درصدی «دانکرک» (دانلود فیلم Dunkirk با لینک مستقیم) و ۹.۶ درصدی «میان‌ستاره‌ای» (دانلود فیلم Interstellar با لینک مستقیم) ستایش‌برانگیز است. آیمکس گزارش داده است که «تنت» در ۱۱ بازار از جمله سوئیس، اتریش، ترکیه، آلمان، فرانسه، تایوان و مالزی رکورد دو فیلم پیشین نولان را شکسته است.

دیگر اینکه در بسیار از بازارها، رکورد میانگین فروش «تنت» در هر سالن به دوران ماقبل-کووید نزدیک شده است. دانمارک با ۷۳ هزار دلار، نروژ با ۶۴ هزار دلار، عربستان سعودی با ۵۵ هزار دلار، فنلاند با ۴۲ هزار دلار، سوئد با ۳۸ هزار دلار از جمله‌ی این بازارها بوده‌اند. آیمکس علاوه بر این گزارش می‌دهد که «تنت» عملکرد امیدوارکننده‌ای در پیش‌فروش بلیت داشته و انتظار می‌رود در طول این هفته رشد قابل توجهی تجربه کند و فروش آن در هفته‌ی دوم کاهش چشمگیری داشته باشد. فروش کلی تمامی فیلم‌ها در این هفته در سالن‌های آیمکس به ۹ میلیون دلار رسید که از ژانویه‌ی گذشته بی‌سابقه بود.

«تنت» هفته‌ی آینده در شش بازار جهانی دیگر از جمله روسیه از ۳ سپتامبر و چین از ۴ سپتامبر اکران خواهد شد و ۹۰۰ سالن آیمکس بیشتر در آمریکا، روسیه و چین به این فیلم اختصاص خواهد یافت.

فیلم «جهش‌یافتگان جدید» (دانلود فیلم The New Mutants با لینک مستقیم) دیزنی و فاکس دیگر عنوان جدید این هفته بود که در ۱۰ بازار بین‌المللی اکران شد و ۲.۹ میلیون دلار فروخت. این فیلم در حال حاضر با فروش ۷ میلیون دلاری‌اش از بازارهای داخلی رکورد فروش ۹ میلیون دلاری را در افتتاحیه‌ی جهانی خود به ثبت رسانده است. این فیلم از هفته‌ی آینده در ۲۰ بازار جدید از جمله بریتانیا، ایتالیا، روسیه و استرالیا اکران خواهد شد.

دنباله‌ی «اکس-من» در فرانسه پرفروش‌تر بود و با ۱.۱ میلیون دلار پایین‌تر از «تنت» و چند عنوان فرانسوی در رتبه‌ی چهارم ایستاد. در فرانسه حدود ۹۰ درصد از سالن‌های سینما با ظرفیت محدود به فعالیت بازگشته‌اند. در اسپانیا، «جهش‌یافتگان جدید» با فروش آخر هفته ۴۰۰ هزار دلاری سوم شد. «تنت» در این کشور صدرنشین است.

«جهش‌یافتگان جدید» با بازی «میزی ویلیامز» و «آنیا تیلور-جوی» روز شنبه در بازارهای آمریکا رکورد ۲.۴۵ میلیون دلاری را ثبت کرده بود. در حال حاضر تنها ۶۲ درصد سالن‌های سینمای آمریکا بازگشایی شده‌اند و محدودیت ظرفیت آن‌ها بین ۲۵ تا ۵۰ درصد متغیر است. انتظار می‌رود از آخر هفته‌ی آینده با افتتاحیه داخلی «تنت» بازارهای آمریکا جان دوباره‌ای بگیرد و بلیت‌فروشی افزایش بسیار بیشتری داشته باشد. فیلم نولان در حالی در ایالات متحده اکران خواهد شد که هنوز مناطقی کلیدی چون کالیفرنیا و نیویورک سالن‌های سینما را بازگشایی نکرده‌اند.

حدود ۶۶ درصد از مخاطبین «جهش‌یافتگان جدید» در آمریکا مرد، ۳۴ درصد زن و ۶۱ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند. مخاطبین زیر ۱۸ سال نیز ۱۴ درصد و افراد بالاتر از ۲۵ سال ۶۰ خریداران بلیت را تشکیل می‌دادند. فروش آیمکس این فیلم از ۲۰۶ سینما به ۳۹۰ هزار دلار می‌رسد. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که «جهش‌یافتگان جدید» دیزنی در ۱۰ روز گذشته، ۸ ویدیوی تریلر، تیزر تلویزیونی و پشت صحنه برای این فیلم در یوتیوب منتشر کرده است.

کمپین تبلیغاتی فیلم از ۱۶ ژوئیه گذشته با کامیک-کان مجازی سن دیه‌گو و انتشار یک تریلر ۵۱ ثانیه‌ای آغاز شد و نام فیلم در توئیتر ترند جهانی شماره‌ی ۳ کرد. ویدیوی یک دقیقه‌ای دیگری که بازیگران فیلم شخصیت‌ها را معرفی می‌کردند در صفحه‌ی اینستاگرام ویلیامز به اشتراک گذاشته شد و ۷۵۵ هزار بازدید داشت.

ویلیامز در صفحه‌ی توئیتر خود با ۲.۷ میلیون دنبال‌کننده‌اش هم در بازاریابی فیلم مشارکت کرد و در برنامه‌های «جیمی فالن» و «جیمز کوردن» ظاهر شد. او در شوی فالن برای اولین بار به فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» (دانلود سریال Game of Thrones با لینک مستقیم) واکنش نشان داد.

فیلم «مختل» (دانلود فیلم Unhinged با لینک مستقیم) با بازی «راسل کرو» این هفته در ۲۳۳۱ سینما در آمریکا اکران شد و با ۲.۶ میلیون دلار رتبه‌ی دوم را پس از «جهش‌یافتگان جدید» از آن خود کرد. حدود ۴۷ درصد از مخاطبین این فیلم مرد و ۵۳ درصد زن بودند، در حالی که ۸۲ درصد آنان بالاتر از ۲۵ سال سن داشتند. ۵۹ درصد خریدارن بلیت برای این فیلم نیز اروپایی تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار و ۱۶ درصد اسپانیایی تبار بودند.

فیلم «بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند» (دانلود فیلم Bill & Ted Face the Music با لینک مستقیم) استودیوی اوریون که در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر شده، این هفته ۱.۰۶ میلیون دلاری از ۱۰۰۷ سالن سینما فروخت. این فیلم ابتدا قرار بود تنها در سالن‌های سینما اکران شود، اما سازندگان در نهایت تصمیم گرفتند که آن را به صورت دیجیتال عرضه کنند.

این فیلم در آیتونز رتبه‌ی اول را کسب کرده اما فروش آن در این پلتفرم‌ها هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که تریلر دوم این فیلم ۲۶ میلیون مرتبه دیده شده. «کیانو ریوز» ستاره‌ی فیلم در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی ندارد اما در عوض از برلین به انجام مصاحبه پرداخت و در رویداد مجازی کامیک-کان حاضر شد. «الکس وینتر» با ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده، «سامارا ویوینگ» با ۸۲۴ هزار دنبال‌کننده، «بریجت لاندی پین» با ۱.۳ میلیون دنبال‌کننده و «کریستن شال» با ۱.۱ میلیون دنبال‌کننده‌شان در شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی فیلم مشارکت کردند.

فیلم «تاریخچه‌ی شخصی دیوید کاپرفیلد» (دانلود فیلم The Personal History of David Copperfield با لینک مستقیم) که بهار گذشته در بریتانیا اکران شده بود، آخر هفته‌ی گذشته به آمریکا رسید و با نمایش در ۱۳۶۰ سینما ۵۲۰ هزار دلار فروخت.

فیلم «گرین‌لند» (دانلود فیلم Greenland با لینک مستقیم) استودیوی اس‌تی‌اکس این هفته در ۱۴۷۰ سینما اکران شد و ۱.۳ میلیون دلار فروخت تا فروش خارجی آن به ۱۰.۲ میلیون دلار برسد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۲۱:۵۰

Tenet و نولان نشون دادن کت تنِ کیه...

نمایش اسپویل
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳

کت تنِ کیه ..میشه به منم بگی؟

نمایش اسپویل