news-background
news-background

باکس آفیس: ۲۰۰ میلیون دلاری شدن Tenet؛ افتتاحیه بی‌سروصدای Mulan در چین

استودیوی برادران وارنر و سونی که برخلاف سنت همیشگی هالیوود آمار فروش روزانه‌ی فیلم‌های‌شان را اعلام نکردند، یکشنبه شب سرانجام فاش کردند عناوینی که روی پرده‌ برده‌اند به چه دستاوردی رسیده‌اند. فروش داخلی «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) وارنر در آخر هفته‌ی گذشته به  ۲۹.۵ میلیون دلار و فروش جهانی آن به بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری رسیده، و «گالری قلب‌های شکسته» (دانلود فیلم The Broken Hearts Gallery با لینک مستقیم) سونی در ۲۲۰۴ سالن آمریکا افتتاح شده، ۱.۱۲۵ میلیون دلار کسب کرده و در رده‌ی چهارم ایستاده است.

«تنت» در دومین تعطیلات آخر هفته‌اش ۶.۷ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروخت و کاهش فروش ۲۹ درصدی را نسبت به افتتاحیه ثبت کرد. سالن‌های سینمای «تنت» با افزایش ۱۰۰ عددی به ۲۹۱۰ سالن رسیده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که فروش افتتاحیه‌ی داخلی «تنت» حدود ۹.۴ میلیون دلار بوده و نه ۱۱.۲ میلیون دلار آن‌گونه که بعضی ادعا می‌کردند. این هفته فروش آخر هفته‌ی تمامی فیلم‌ها در آمریکا به ۳۷.۳ میلیون دلار و فروش جهانی آن‌ها به ۱۷۷.۵ میلیون دلار رسیده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم جدید «کریستفر نولان» که هفته‌ی گذشته از مخاطبین امتیاز B «سینمااسکور» دریافت کرده بود، این هفته از «پست‌ترک» امتیاز ۷۹ درصد گرفت و ۴۹ درصد مخاطبین دیدن آن را توصیه کردند. «کام‌اسکور» گزارش می‌دهد که این آمار بالاتر از فیلم‌ «دانکرک» (Dunkirk) با امتیاز مثبت ۶۳ درصدی بوده و این در فروش فیلم بسیار اثرگذار خواهد بود.

جالب اینکه در لس‌آنجلس، بازار خاموش این روزهای آمریکا، یکی از پرفروش‌ترین بازارهای «تنت» بوده و بازگشایی سالن‌های اورنج کانتی سبب شده بلیت فروشی این فیلم در این منطقه با رشد مواجه شود. این مسئله نشان می‌دهد که کالیفرنیا از چه اهمیت بالایی برای فیلم‌ها برخوردار است. پرفروش‌ترین بازارهای «تنت» شامل لس‌آنجلس (اورنج کانتی)، دالاس، شیکاگو، سالت لیک سیتی، فینیکس، تورنتو، گریتر نیویورک (نیوجرزی و کانکتیکات)، هیوستن، آتلانتا و سن دیه‌گو بودند.

«تنت» این هفته در ۲۹۰ سالن سینمای آیمکس اکران شد و ۷۲۵ هزار دلار فروش کرد و ۳۴ درصد فروش فیلم در این آخر هفته را از این فرمت به دست آورد. فیلم نولان تاکنون ۳.۸ میلیون دلار در این سالن‌ها فروخته که ۱۳ درصد فروش داخلی فیلم به شمار می‌آید.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، حدود ۶۴ درصد مخاطبین فیلم مرد و ۳۶ درصد زن بوده‌اندو حدود ۶۱ درصد از مخاطبین بالاتر از ۲۵ سال داشته‌اند. حدود ۶۰ درصد از سینماروها نیز اروپایی تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار، ۱۳ درصد اسپانیایی تبار، و ۱۰ درصد آسیایی تبار بوده‌اند. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که آمار هواداران فیلم در فضای مجازی با افزایش ۸.۹ میلیونی در یوتیوب به ۲۴۵.۷ میلیون رسیده است که بخش زیادی از آن به تریلرها اختصاص دارد. این فیلم در فیسبوک به صورت روزانه ۷۵۰ هوادار جدید جذب می‌کند، در حالی که در اینستاگرام ۷.۹ هزار هوادار جدید ثبت کرده است. در توئیتر نیز ۲ هزار هوادار جدید به دنبال‌کنندگان فیلم پیوسته‌اند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این هفته فیلم «گالری قلب‌های شکسته» سونی نیز افتتاح شد و با اینکه در سینماهای درایو-این لس‌آنجس به نمایش درآمده بود در این منطقه پرفروش‌ترین شد. دالاس، فینیکس، تورنتو و شیکاگو رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم را کسب کرده‌اند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «ناتالی کرینسکی» با قراردادی ۸ میلیون دلاری توسط سونی خریداری شده و در مجموع اکران آن برای استودیو خطر بزرگی ایجاد نکرده است.

استودیوی سونی اکران اغلب فیلم‌هایش را به سال ۲۰۲۱ موکول کرده اما فیلم انیمیشن جدید «فیل لرد» و کریستفر میلر» به نام «متصل» (Connected) را اواخر اکتبر، فیلم کمدی رومانتیک «شادترین فصل» (The Happiest Season) را ۲۵ نوامبر و «اتاق خروج ۲» (Escape Room 2) را ۳۰ دسامبر عرضه می‌کند.

«گالری قلب‌های شکسته» روز جمعه ۴۲۲ هزار دلار، شنبه ۴۳۳ هزار دلار و یکشنبه ۲۷۰ هزار دلار فروخت و از مخاطبین نمره‌ی B «سینمااسکور» دریافت کرد. اما «پست‌ترک» گزارش داده است که فیلم از سینماروها امتیاز ۴ ستاره و ۷۷ درصد دریافت کرده است. حدود ۷۵ درصد مخاطبین فیلم زن و حدود ۵۰ درصد زیر ۲۵ ساله بوده‌اند. سونی امیدوار است که فروش این فیلم در نهایت تا پنج برابر افتتاحیه افزایش پیدا کند. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که چهار روز پیش از افتتاحیه‌ی «گالری قلب‌های شکسته»، سونی با همکاری «سلینا گومز» تهیه‌کننده‌ی فیلم که در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارای بیش از ۳۴۰ میلیون دنبال‌کننده است، به بازاریابی فیلم پرداخته است.

تریلری که در صفحه‌ی اینستاگرام گومز به اشتراک گذاشته شد ۷.۱ میلیون بازدید داشت. با این حال، بازاریابی یک پروژه در شبکه‌های اجتماعی گومز چندان ساده نیست، چرا که او به تازگی سریال آشپزی «سلینا + سرآشپز» (Selena + Chef) را از اچ‌بی‌او مکس در کنار پروژه‌های آرایشی دیگری عرضه کرده است. گومز ضمن انتشار تریلر گفت به این علت از فیلم پشتیبانی می‌کند که به نظرش فیلم «چیزی است که در این روزها نیاز داریم.» او می‌نویسد: «فیلم جمعه آینده بیرون می‌آید! خوشحالم که تهیه‌کننده‌ی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی یک فیلمساز زن بوده‌ام که اولین فیلمش را می‌سازد. هرچند می‌توانید این فیلم را در بعضی از سالن‌های سینما ببینید، اما به خاطر داشته باشید که کووید-۱۹ کذب نیست بنابراین خواهش می‌کنم دستورالعمل‌های بهداشی را رعایت کنید تا با کمترین میزان خطر از دیدن فیلم لذت ببرید. در ضمن این هم تریلر ویژه‌ای است برای فیلم با یکی از ترانه‌هایم «یادگاری» (Souvenir).»

«پس از برخورد ما» (دانلود فیلم After We Collided با لینک مستقیم) فیلم نوجوانانه‌ی دیگری بود که این هفته پیش از آمریکا در کانادا افتتاح شد. استودیوی «اوپن رود» این فیلم را از هفته‌ی آخر اکتبر در آمریکا اکران می‌کند و همزمان به پلتفرم‌های دیجیتال می‌فرستد. این فیلم در طول سه روز اکران در ۲۹۰ سینمای کانادا ۶۹۰ هزار دلار فروخته است که معادل ۵۲۵ هزار دلار در آمریکا یا جایگاه پنجم در گیشه خواهد بود و ۳۰ درصد رشد را نسبت به قسمت اول فیلم نشان می‌دهد. این فروش فوق‌العاده‌ای است برای این دنباله به نویسندگی «آنا تاد» چرا که قسمت اول همزمان در ایالات متحده اکران شد. «پس از برخورد ما» هفته‌ی گذشته در ایتالیا اکران شد و در صدر قرار گرفت. این دنباله تا پیش از جمعه گذشته ۱۰.۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته بود.

این هفته فیلم «جهش‌یافتگان جدید» (The New Mutants) دیزنی و قرن بیستم در سومین هفته‌ی اکران ۲.۱ میلیون دلار فروخت و با کاهش فروش ۳۰ درصدی نسبته به هفته‌ی گذشته فروش داخلی خود را به ۱۵.۳ میلیون دلار رساند. «مختل» (Unhinged) با بازی «راسل کرو» استودیوی سولستیس نیز در پنجمین هفته‌ی اکران در ۲۳۶۵ سینما ۱.۵ میلیون دلار فروخته و رکورد فروش داخلی خود را به ۱۳.۸ میلیون دلار رسانده است. سینماهای درایو-این مناطق مختلف از جمله تورنتو و سینسیناتی پرفروش‌ترین سینماهایی بودند که این فیلم را اکران کردند.

فیلم «بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند» (Bill & Ted Face the Music) استودیوی اوریون و یونایتد آرتیستس در سومین هفته‌ی اکران ۲۶۵ هزار دلار فروخته و با کاهش فروش ۶۶ درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته فروش داخلی خود را به ۲.۷۸ میلیون دلار رسانده است.

فیلم لایو-اکشن «مولان» (دانلود فیلم Mulan 2020 با لینک مستقیم) این هفته در چین افتتاح شد و با فروش ۲۳.۲ میلیون دلاری انتظارات دیزنی را برآورده نکرد. این فیلم به کارگردانی «نیکی کارو» در چین صدرنشین شد اما بر فیلم داخلی «هشتصد» (The Eight Hundred) غلبه کرد که تاکنون ۳۸۹ میلیون دلار فروخته است.

«مولان» با بازیگران شرقی خود از جمله «دانی ین»، «جت لی»، «گونگ لی» و «لیو ییفی» بر اساس یک داستان چینی ساخته شد اما امتیازات پایینی در شبکه‌های اجتماعی چینی دریافت کرده است. این فیلم یک هفته قبل با قیمت ۳۰ دلار در دیزنی+ عرضه شده است. «مولان» این آخر هفته ۲۹.۱ میلیون دلار از ۱۷ بازار بین‌المللی کسب کرد و فروش خود در این بازارهای خارجی را به ۳۷.۶ میلیون دلار رساند. حدود ۱.۷۵ میلیون دلار از فروش «مولان» از ۶۳۶ سینمای آیمکس به دست آمده است.

با این حال فروش افتتاحیه‌ی «مولان» در چین بیش از ۲۰ درصد از افتتاحیه‌ی «علاءالدین» (Aladdin) که در نهایت ۵۳ میلیون دلار در دوران ماقبل-کرونا فروخت بیشتر بود. «مائویان» پیش‌بینی می‌کند که «مولان» در نهایت ۴۱ میلیون دلار در بازار چین فروش کند.

«مولان» در بازار روسیه با ۱.۸ میلیون دلار در رتبه‌ی دوم ایستاد و در اکراین، مجارستان و آفریقای جنوبی صدر جدول را در اختیار گرفت. این فیلم در دومین هفته‌ی اکرانش در سنگاپور، مالزی و تایلند رتبه‌ی اول را کسب کرد و در خاور میانه با کاهش فروش ۹ درصدی نسبت به افتتاحیه مواجه شد. خاور میانه با ۴ میلیون دلار پس از چین دومین بازار پرفروش «مولان» در این هفته بود و به دنبال آن تایلند با ۲.۳ میلیون دلار، تایوان با ۱.۹ میلیون دلار و روسیه قرار گرفتند. این فیلم از هفته‌ی آینده در کره و هنگ کنگ اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید