news-background
news-background

باکس آفیس: یکه‌تازی «هویت پنهان»، سقوط «مانستر تراکز» و «سکوت»

نتیجۀ اکران فیلم هویت پنهان (Hidden Figures) از فاکس که با ایام بزرگداشت مارتین لوتر کینگ جونیور مصادف شد، فروشی 26 میلیون دلاری بود و برای دومین هفتۀ متوالی فیلم را برندۀ باکس آفیس آخر هفته کرد. این فیلم که از «تراجی پی. هنسون» و «اوکتاویا اسپنسر» دو بازیگر زن سیاه پوست در نقش دانشمند و ریاضی دان بهره می برد، یکی از موفق ترین درام های سال 2016 به شمار می رود، و تاکنون 60.4 میلیون دلار به دست آورده است. این موفقیت می تواند به معنای نامزد شدن فیلم برای جوایز آکادمی باشد، اتفاقی که شاید هفتۀ آینده به وقوع بپیوندد.

رقابت فیلم به طور قطع با لالالند فیلم موزیکال محبوب منتقدان خواهد بود. فیلمی که طی تعطیلات آخر هفته به فروشی معادل 17.5 میلیون دلار رسید، تا فروش داخلی آن به 77 میلیون و فروش جهانی اش به 132 میلیون دلار افزایش یابد، فروشی که برای یک موزیکال اصلاً بد نیست.

فیلم مانستر تراکز محصول کمپانی پارامونت که با بودجۀ 125 میلیونی تولید شده، این هفته در گیشه سقوط کرد و در تعطیلات چهار روزۀ آخر هفته 15 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم در «شب زندگی کن» به کارگردانی بن افلک هم با استقبال مردمی روبرو نشد تا این پروژۀ پرخرج به شکست بیانجامد. این درام 65 میلیون دلاری با 2822 سالن نمایش این آخر هفته تنها 6.1 میلیون دلار فروش کرد. به گزارش ورایتی 69 درصد خریداران بلیط بالای 35 سال سن داشته اند.

فیلم «بی خواب» هم وضعیتی مشابه داشت. این فیلم اکشن که جیمی فاکس در آن حضور دارد، تنها 9.9 میلیون دلار بلیط فروخت اما استودیوی اوپن رود هنوز به فروش خارجی فیلم امیدوار و به سودهی فیلم معتقد است.

فیلم ترسناک و کم خرج «The Bye Bye Man» با فروش متوسط 15.3 میلیونی توانست جایگاه نسبتاً مناسبی در گیشه پیدا کند. هزینۀ تولید فیلم کمتر از 8 میلیون دلار بوده است.

فیلم های «آواز» و «روگ وان» این هفته رتبۀ دوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. انیمیشن آواز با دستیابی به 19.2 میلیون دلار در گیشۀ آخر هفته، فروش کلی خود را در آمریکای شمالی به 238.4 میلیون رساند. روگ وان نیز با افزودن یک 17.1 میلیون دیگر به 502.2 میلیون فروش داخلی قبلی خود، اکنون پرفروش ترین فیلم 2016 بدون احتساب فروش بین المللی است. فروش جهانی این فیلم از مرز 980 میلیون عبور کرده است.

فیلم «Patriots Day» از لاینزگیت و سی‌بی‌اس کمی فراتر از حد انتظار ظاهر شد. منتقدان از پیتر برگ به خاطر پرداختن به جزییات حادثۀ بمب گذاری ماراتون بوستون تمجید کرده اند. فیلم در اکران محدود هم عملکرد خوبی داشت با این حال، فروش 13.6 میلیونی فیلم با 3120 سینما راضی کننده نبود. این فروش بسیار کمتر از برآوردهای پیش بینی شدۀ 18 میلیونی برای فیلم محسوب می شود. مارک والبرگ، جان گودمن و کوین بیکن ستاره های فیلم در نقش پلیس و مأمورین فدرال هستند.

در نهایت درام مذهبی و بشدت شخصی سکوت به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که تولید آن یک دهه به طول انجامیده، گویا برای مخاطبین عادی زیادی مبهم بوده چرا که فیلم با در اختیار داشتن 747 سالن در این آخر هفتۀ طولانی تنها 2.4 میلیون دلار فروش کرده است. هزینۀ این پروژۀ 50 میلیونی مستقلاً تأمین شده است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید