news-background
news-background

باکس آفیس: «کوکو»ی بی‌رقیب همچنان در صدر

 

انیمیشن «کوکو» (Coco) استودیوی دیزنی/پیکسار به دنبال دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال از طرف منتقدین نیویورک، در دومین هفته اکرانش در آخر هفته راکد و کم رونق آمریکای شمالی که هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت، با فروش 26.1 میلیونی به راحتی در جایگاه اول قرار گرفت. این رقم حدود 2.1 میلیون دلار کمتر از فروش انیمیشن «موآنا» (Moana) بود که سال گذشته مانند انیمیشن «کوکو» در تعطیلات روز شکرگزاری روی پرده رفت. «کوکو» در هفته آینده نیز به دلیل اینکه استودیوهای بزرگ فیلمی به صورت گسترده به نمایش درنمی‌آورند، به آسانی در جایگاه اول قرار خواهد گرفت. 64 درصد مخاطبین این فیلم در این هفته را زنان تشکیل داده‌اند. انیمیشن «موآنا» که سال گذشته همزمان با اکران «روگ وان» روی پرده بود، موفق شد در دو هفته پایانی سال 60 میلیون دلار فروش داشته باشد، کاری که پیش‌بینی می‌شود «کوکو» در مواجهه با «آخرین جدای» موفق به انجامش شود. تنها فیلمی که به صورت گسترده از جمعه آینده روی پرده می‌رود، یک اکشن-کمدی با عنوان «تازه شروع می‌شود» (Just Getting Started) با بازی «تامی لی جونز» و «مورگان فریمن» است که توسط Broad Green توزیع می‌شود. طبق گزارش کام‌اسکور فروش آخر هفته به شدت راکد بعد از تعطیلات روز شکرگزاری، با 9.4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 105 میلیون دلار رسیده است.

برندگان اصلی این آخر هفته عموماً فیلم‌های جشنواره‌ای بودند که یا افتتاحیه خود را جشن می‌گرفتند و یا اکران گسترده خود را آغاز می‌کردند. فیلم تحسین‌شده «شکل آب» (The Shape of Water) استودیوی فاکس سرچ‌لایت، با کارگردانی «گی‌یرمو دل تورو» یکی از این آثار بود که به صورت محدود در دو سالن نمایش در نیویورک روی پرده رفت و به صورت میانگین از هر سالن حدوداً 83 هزار دلار درآمد کسب کرد. فیلم جنجالی Call Me By Your Name از استودیوی سونی پیکچرز هم در دومین هفته اکرانش در هر سالن به طور میانگین 70 هزار دلار بلیت فروخت. فیلم «سه بیلبورد در حوالی ایبینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) و Lady Bird استودیوی A24 نیز که هر کدام به ترتیب 4.53 و 4.54 میلیون دلار فروختند، این هفته باز هم مورد استقبال مردم قرار گرفتند. بلیت‌های The Disaster Artist فیلم خوش ساخت دیگر استودیوی A24 نیز به سرعت به فروش رفت و حاصل آن 1.2 میلیون دلار از 19 سالن نمایش با میانگین 64 هزار دلار برای هر سینما بود.

 

شرکت «رلیش میک» گزارش می‌دهد که فیلم The Disaster Artist در چهار شبکه اجتماعی فیسبوک، یوتیوب، توئیتر، و اینستاگرام با 196 میلیون دنبال کننده/مشاهده، در سه روز گذشته عملکرد بسیار خوبی به جای گذاشته است. دنبال کنندگان بازیگران فیلم که «جیمز فرانکو»، «زک افران»، «دیو فرانکو»، «زوئی دویچ» و «سث روگن» را شامل می‌شوند به 112 میلیون نفر می‌رسد. عوامل فیلم با ایجاد هشتگی برای فیلم تنها یک روز به آمار 16 هزار توئیت رسیده‌اند. کارشناسان توانایی A24 را در جذب مخاطبین خاص هر فیلم که به چنین نتایج مطلوبی منجر می‌شود را ستوده‌اند. این فیلم با همکاری استودیوی «نیو لاین» به تولید رسیده است.

«گی‌یرمو دل تورو» که همواره با حضورش در سالن‌های سینما موجب افزایش فروش فیلم در شهرهای بزرگ می‌شود، این هفته نیز برای نمایش فیلم فانتزی «شکل آب» در «میدان لینکلن» و «انجلیکا فیلم سنتر» نیویورک حضور یافت. فاکس سرچ‌لایت تمایل داشت این فیلم را پیش از اکران «جنگ ستارگان: آخرین جدای» اکران کند، چرا که با نمایش این دو فیلم به صورت همزمان احتمال کاهش خریدارن بلیب برای فیلم دل تورو وجود می‌داشت.

با اعلام نامزدهای گلدن گلوب و صنف بازیگران (SAG) فروش‌ فیلم‌ها رشد خواهد داشت و این به سود فیلم‌های هنری مثل Darkest Hour استودیوی فوکوس فیوچرز، با هنرنمایی «گری اولدمن» در نقش «وینستون چرچیل» خواهد بود. فیلم «چرخ و فلک» (Wonder Wheel) آمازون آخرین ساخته «وودی آلن» نیز که از پنج سالن نمایش خود در نیویورک و لس آنجلس تنها 140 هزار دلار (61 درصد کمتر از فیلم «کافه سوسایتی») درآمد داشته، چنین سرنوشتی پیدا می‌کند. فیلم «چرخ و فلک» از راتن تومیتوز امتیاز 41 درصد دریافت کرده است، درحالی‌که «کافه سوسایتی» فیلم قبلی آلن از این وبسایت امتیاز 70 درصد گرفته بود. این فیلم به همراه Darkest Hour هفته آینده در اکران‌های گسترده‌تری عرضه می‌شوند.

این هفته فیلم «تایتانیک» به کارگردانی «جیمز کامرون» به مناسبت بیستمین سالگرد اکران مجدداً عرضه شد. این فیلم تنها در 87 سالن روی پرده رفت و 415 هزار دلار فروخت. فیلم «لیگ عدالت» نیز این هفته با سقوط سخت 61 درصدی فروش در پی فروش 15 میلیون دلاری بود. هفته آینده همانطور که ذکرش آمد فیلم اکشن «تازه شروع می‌شود» با بازی «تامی لی جونز» و «مورگان فریمن» در بیش از 1500 سالن اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۵۹

کلا انیمیشن جالبیه ارزش دیدن داره

نمایش اسپویل
۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۲۱:۱۸

Justice League فیلمی که میومد تا رقیبی جدی برای فیلم های اونجر بشه الان حتی هزینه های ساخت خودش رو هم نمی تونه تامین کنه.

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۱:۵۱

منم نگفتم ک عالی بوده فروشش ولی بعده سه هفته تونسته هزینشو دربیاره ک بازم بد نیس (برای این نوع فیلما شکست حساب میشه اونم با توجه به فروش فیلمای مارول ) ولی خب اخرین فیلمی نیس ک از دی سی میبینیم میتونه بهتر بشه امیدوارم اینطور بشه !!

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۶ ۲۳:۲۳

دوست عزیز نزدیک به 150 میلیون هم بابت تبلیغات هزینه شده بود که جمع جفتش میشه 450 میلیون

نمایش اسپویل
۱۴ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۲۱

فروش کل فیلم حدود 550 ملیون بوده ک زیادم بد نیس تو سه هفته احتمالا تا 700 یا 800 میره ولی بازم نسیت به اونجرز کمتره

نمایش اسپویل