news-background
news-background

باکس آفیس: «لگو بتمن» بالاتر از همه، پایان سلطۀ «اسپلیت»


جدال این هفتۀ گیشه برای صدرنشینی میان دنباله‌های دو چندگانه شکل گرفت: «لگوبتمن» (The LEGO Batman Movie) از برادران وارنر و «پنجاه طیف تاریک‌تر» (Fifty Shades Darker) استودیوی یونیورسال. اما خوشحال‌تر از این دو استودیو، شرکت فیلمسازی لاینزگیت بود که این هفته «جان ویک: بخش 2» را اکران کرد و شاهد موفقیت آن نسبت به قسمت اول بود.
در پایان تعطیلات آخر هفته فیلم «لگو بتمن» با 55.6 میلیون در رتبۀ اول، «پنجاه طیف تاریک‌تر» با 46.8 در رتبۀ دوم و جان ویک با 30.0 در رتبۀ سوم قرار گرفتند. هر دو فیلم لگو و پنجاه طیف... در مقایسه با اکران قسمت اول خودشان در هفتۀ نخست، عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان داده‌اند. اما از آنجا که اکران فیلم پنجاه طیف... با روز ولتاین مصادف شده، این فیلم می‌تواند به فروش بلیط تا روز سه شنبه هم امیدوار بماند.
از سوی دیگر لگو بتمن نتوانست انتظارات استودیو را برآورده کند و به فروش 60 میلیونی دست یابد. وبسایت باکس آفیس موجو پیش بینی کرده بود که این فیلم توان رسیدن به رکورد 76 میلیونی را دارد، رقمی که با فروش فعلی بیش از 20 میلیون دلار فاصله دارد. از آن سو، فیلم پنجاه طیف... که بودجۀ 55 میلیونی بسته شده، با 100 میلیون دلاری که از فروش جهانی بدست آورده، تا همین جای کار هم عملکرد مناسبی داشته است. لگو بتن با در در نظر گرفتن بودجۀ 80 میلیونی اش، و نقدهای مثبتی که دریافت کرده، باز هم می‌تواند به فروش امیدوار باشد. قسمت دوم فیلم جان ویک، موفق شد در قیاس با اولین قسمت خود، فروشی دو برابر داشته باشد و ثابت کندکه محبوبیت فیلم واقعی است.
سلطۀ سه هفته‌ای «اسپلیت» تازه ترین ساختۀ «ام. نایت شیامالان» هم در این هفته سرانجام به پایان رسید و این فیلم پس از سه فیلم فوق الذکر با 9.3 میلیون در جایگاه چهارم قرار گرفت. رتبه‌های بعدی را فیلم‌های «هویت پنهان»، «هدف یک سگ»، «حلقه‌ها»، «لالالند»، و «شیر» اشغال کرده‌اند.
فیلم «هویت پنهان» (Hidden Figures) با فروش 8 میلیونی در این آخر هفته، بالاتر از لالالند قرار گرفت و به پرفروش‌ترین فیلم نامزد اسکار در بخش بهترین فیلم تبدیل شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید