news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم اکشن Wrath of Man جیسون استاتهام با افتتاحیه ۸ میلیون دلاری در صدر

آخر هفته گشذته فصل تابستان با معیارهای سینمایی آغاز شد اما با توجه به اینکه سالن‌های سینما در اغلب بخش‌های اروپا و برزیل بسته بودند، دیزنی اکران «بیوه سیاه» (Black Widow) را به یک ماه بعد موکول کرد.

با این حال استودیوی یونایتد آرتیستس جای خالی فیلم ابرقهرمانی دیزنی و مارول را گرفته و فیلم اکشن بزرگسالانه «خشم انسان» (Wrath of Man) با بازی «جیسون استاتهام» را روی پرده برده است. این فیلم جمعه گذشته ۳ میلیون دلار و در پایان آخر هفته ۸ میلیون دلار از ۲۸۷۵ سالن سینما کسب کرد.

این رکورد تا اندازه‌ای از فیلم اکشن «هیچ‌کس» (Nobody) با بازی «باب اودنکرک» که مانند «خشم انسان» رده سنی بزرگسال دریافت کرده بود، بالاتر است. آن فیلم به کارگردانی «ایلیا نیشولر» که هفتمین هفته اکرانش را سپری می‌کند در افتتاحیه ۶.۸ میلیون دلار فروخت و از مخاطبین نمره A- «سینمااسکور» دریافت کرد. فروش داخلی «هیچ‌کس» تاکنون به ۲۴.۶ میلیون دلار می‌رسد.

«خشم انسان» با احتساب فروش جهانی به رقم ۲۵.۶ میلیون دلاری می‌رسد. این فیلم در نه بازار بین‌المللی اکران شد و ۱۷.۶ میلیون دلار از ۳۳۳۲ سالن سینما کسب کرد و در هشت منطقه صدرنشین شد. «خشم انسان» در روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) ۱۰ میلیون دلار فروخته و از رکورد «پسران بد برای همیشه» (Bad Boys for Life)، «جان ویک ۳» (John Wick 3) و «مردی از آنکل» (Man from UNCLE) پیشی گرفته است. استرالیا و نیوزلند با ۳.۲ میلیون دلار، تایوان با ۲.۵ میلیون دلار و چین از اکران محدود با ۱ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. «خشم انسان» از امروز (۱۰ می) در چین به شکل گسترده روی پرده می‌رود.

فیلم «خشم انسان» رکوردهای ۴ میلیون دلاری «مختل» (Unhinged)، ۴.۱ میلیون دلاری «سارق درستکار» (Honest Thief)، و ۳.۱ میلیون دلاری «تیرانداز» (The Marksman) که همگی عناوینی اکشن بودند و در حین پاندمی اکران شدند را پشت سر می‌گذارد.

مخاطبین به «خشم انسان» نمره بالای A- «سینمااسکور» داده‌اند که بهتر از نمره B+ «جنتلمن‌ها» (The Gentleman) در سال ۲۰۲۰ است. آن فیلم پیش از کووید-۱۹ در ۲۱۶۵ سالن سینما توسط استودیوی اس‌تی‌اکس اکران شد و ۱۰.۶۵ میلیون دلار در اولین هفته فروش کرد.

«اریک لومیس» در مورد موفقیت «خشم انسان» می‌گوید: «این فیلم یک خرید هوشمندانه توسط ام‌جی‌ام بود. همکاری با بیل بلاک و میرامکس عالی بود. آن‌ها از استراتژی بازاریابی و تاریخ اکران فیلم حمایت کردند. به محض اینکه اکران «بیوه سیاه» در این تاریخ لغو شد ما از آخر هفته روز مادر استفاده کردیم.»

تریلر «خشم انسان» تنها شش ماه قبل رونمایی شد. لومیس اضافه می‌کند که «گای ریچی» کارگردان فیلم از نحوه بازاریابی فیلم حمایت کرده و فیلمی ارائه داده که برای مخاطبین لذت‌بخش است. «خشم انسان» بهترین فروش را در ایالت‌های غربی و غرب میانه ثبت کرده است.

یونایتد آرتیستس تیزر یک دقیقه‌ای «خشم انسان» را در شبکه‌های کابلی از جمله ESPN و FX و شبکه‌های اجتمایی یوتیوب، فیسبوک و توییتر پخش کرد و تیزر دیگری در حین پخش «مردگان متحرک» (The Walking Dead) شبکه AMC روی ایر برد. تریلر فیلم ۲۹ مارس رونمایی شد و در روز اول ۲۲ میلیون بازدید را ثبت کرد. تریلر رد بند این فیلم ۲۹ آوریل از طریق IGN پخش شد. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که ویدیوهای پربیننده این فیلم با نرخ ۹:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند و ۳۸ میلیون بازدید را در یوتیوب و ۱۸.۲ میلیون بازدید دیگر را در فیسبوک به جا گذاشتند.

بلیت‌های «خشم انسان» مستقیماً از طریق وب‌سایت رسمی به فروش رسیدند. اغلب فیلم‌ها معمولاً از پلتفرم‌های ثالث بلیت‌فروشی می‌کنند و شاید «خشم انسان» اولین فیلم استودیویی باشد که بلیت‌هایش را به شکل گسترده در سراسر آمریکا مستقیماً به فروش می‌رساند.

تریلرهای «خشم انسان» در سالن‌های سینما پیش از فیلم‌های «هیچ‌کس»، «نامقدس» (The Unholy) «مورتال کامبت» (Mortal Kombat)، «اهریمن‌کش» (Demon Slayer) و «جدایی» (Separation) به نمایش درآمدند. سینماهای ای‌ام‌سی محتوای انحصاری در سالن‌ها پخش کرد و در پی آن پشت صحنه فیلم را شبکه‌های اجتماعی کمپانی منتشر کرد.

«خشم انسان» بنابر گزارش «رلیش‌میکس» دارای ۲۰۹.۴ میلیون دنبال‌کننده و بازدید در شبکه‌های اجتماعی است. بازیگران فیلم ۱۴۶ دنبال‌کننده در این شبکه‌ها داشتند اما «جیسون استاتهام» با ۱۰۰ میلیون دنبال‌کننده ستاره فیلم بود. «اسکات ایستوود» با ۵.۱ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی در رده بعدی است. «پست مالون» نیز در اولین نقش سینمایی خود محتوای تبلیغاتی فیلم را با ۴۰ میلیون دنبال‌کننده‌اش در توییتر و فیسبوک به اشتراک گذاشت.

فیلم «خشم انسان» از سینماروها امتیاز ۷۷ درصد «کام‌اسکور» دریافت کرده و ۵۷ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه کرده‌‌اند. حدود ۶۰ درصد خریداران بلیت مرد، ۷۲ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۴۵ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بودند. علاوه بر این، حدود ۴۴ درصد از مخاطبین اروپایی تبار، ۲۴ درصد آفریقایی تبار، ۲۱ درصد اسپانیایی تبار، و ۱۲ درصد آسیایی تبار یا از نژادهای دیگر بودند. منتقدین به «خشم انسان» امتیاز ۶۶ درصد «راتن تومیتوز» داده‌اند.

در حال حاضر حدود ۶۳ درصد از ۵.۸ هزار سالن سینما در آمریکای شمالی بازگشایی شده‌اند. این احتمال وجود دارد که سینماهای سینه‌پلکس نیز بر شمار سالن‌های بازگشایی‌شده‌اش اضافه کند. با این حال، از حالا شنیده می‌شود که فیلم‌های «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place II) و «کروئلا» (Cruella) ممکن است در آخر هفته «روز یادبود» در کانادا با تمام ظرفیت ممکن اکران نشوند. در حال حاضر سینماهای ای‌ام‌سی با ۵۰ درصد ظرفیت فیلم‌ها را به نمایش درمی‌آورد اما لس‌آنجلس ظرفیت سالن‌ها را به ۷۵ درصد افزایش داده است.

این هفته فیلم «اهریمن‌کش» در سومین هفته اکران ۳ میلیون دلار فروت و در رتبه دوم جای گرفت. «مورتال کامبت» نیولاین و برادران وارنر نیز که از اچ‌بی‌او مکس هم پخش شده در سومین هفته اکران در ۲۹۷۳ سالن سینما ۲.۳۷۵ میلیون دلار فروش کرد و با فروش داخلی ۳۷.۸ میلیون دلاری جایگاه سوم را کسب کرد. «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) لجندری و برادران وارنر که دیگر در شبکه اچ‌بی‌او مکس در دسترس نیست، آخر هفته گذشته ۱.۹۳ میلیون دلار در سه روز کسب کرد و فروش داخلی خود را تا یکشنبه به ۹۲.۹ میلیون دلار رساند. پنجمین رتبه جدول نیز به «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon) دیزنی رسید که با ۱.۸۶ میلیون دلار در دهمین هفته اکران، فروش داخلی خود را از ۴۳ میلیون دلار گذر داد.

سونی در تعطیلات آخر هفته گذشته فیلم «اینجا امروز» (Here Today) با بازی «تیفانی هدیش» و «بیلی کریستال» را اکران کرد. این فیلم بنا بر گزارش سونی ۹۰۰ هزار دلار فروخته است. منتقدین نیز به این فیلم امتیاز ۵۵ درصد «راتن تومیتوز» داده‌اند در حالی که مخاطبین با امتیاز ۶۵ درصد از فیلم استقبال کرده‌اند و ۴۶ درصد دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۵۷ درصد مخاطبین فیلم زن، ۶۲ درصد اروپایی تبار، ۱۷ درصد اسپانیایی تبار، ۱۷ درصد آفریقایی تبار، و ۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. سونی تنها ۳۲۰ هزار دلار برای تیزرهای تلویزیونی این فیلم هزینه کرد و آن‌ها را در حین پخش شوی «استیون کولبر» و چند برنامه تلویزیونی دیگر روی ایر برد.

داستان «اینجا امروز» در مورد یک نویسنده کمدی کهنه‌کار با بازی کریستال است که در زندگی‌اش اوقات سختی را می‌گذراند. او با خواننده‌ای با بازی هدیش برخورد می‌کند و رابطه‌ای مضحک اما تأثیرگذار با او برقرار می‌کند. تریلرهای این فیلم بنا بر گزارش «رلیش‌میکس» در یوتیوب و فیسبوک هریک ۲ میلیون بازدید داشته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید