news-background
news-background

باکس آفیس: استودیوی فکوس با Let Him Go «کوین کاستنر» برای اولین بار در تاریخ خود دو هفته متوالی صدرنشین شد

صدرنشینی متوالی استودیوهایی که فیلم‌هایی با مخاطب خاص اکران می‌کنند مرسوم نیست، اما در حین پاندمی بی‌سابقه‌ی کرونا، فکوس فیوچرز برای اولین بار به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است. فکوس گزارش می‌دهد که فیلم «بگذار برود» (دانلود فیلم Let Him Go با لینک مستقیم) با بازی «کوین کاستنر» و «دایان لین» در طول تعطیلات آخر هفته گذشته ۴.۱ میلیون دلار فروخته و در رتبه‌ی اول ایستاده است. فروش این فیلم در روز شنبه با ۱.۵۶ میلیون دلار نسبت به روز جمعه ۶ درصد افزایش پیدا کرد و انتظار می‌رود که فروش یکشنبه آن به ۱.۰۷ میلیون دلار رسیده باشد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

حدود ۶۶ درصد از مخاطبین «بگذار برود» بالاتر از ۳۵ ساله و ۵۲ درصد زن بوده‌اند. «لیسا بانل» مدیر پخش استودیوی فکوس در این خصوص می‌گوید: «سینماروهایی وجود دارند که می‌خواهند به سالن‌های سینما بازگردند. اما اگر فیلمی به آن‌ها ارائه نشود، اگر فرصتی برای دیدن فیلم در اختیارشان گذاشته نشود، هرگز معلوم نخواهد شد که بازمی‌گردند یا نه. ما تلاش می‌کنیم که چراغ سالن‌های سینما را روشن نگه داریم.» او اضافه می‌کند: «مردم می‌خواهند بیرون بیایند و فعالیتی انجام دهند.»

فکوس هفته‌ی گذشته فیلم «بیا بازی» (دانلود فیلم Come Play با لینک مستقیم) را در صدر جدول داشت و برای اولین بار در تاریخ خود در دو هفته‌ی متوالی رتبه‌ی اول را تصاحب کرد. بانل در مورد این موفقیت می‌گوید:‌ «خوشحالیم که فیلم دوم ما در دو آخر هفته‌ی متوالی در رتبه‌ی اول قرار گرفته و به همان اندازه مخاطبین را برای بازگشت به سالن‌های سینما هیجان‌زده کرده تا گنجایش قصه‌گویی کوین، دایان و لسلی را روی پرده ببینند.»

تریلر جنایی «بگذار برود» که بر اساس رمان پرفروشی نوشته‌ی «لری واتسون» ساخته شده، آخر هفته‌ی گذشته در ایالت‌های غربی و جنوبی فروش بهتری به ثبت رساند. فکوس گزارش می‌دهد که پرفروش‌ترین بازارهای داخلی فیلم دالاس با ۵.۵ درصد، فینیکس با ۳.۸ درصد، هیوستن با ۳.۴ درصد، لس‌آنجلس/اورنج کانتی با ۳.۱ درصد، سالت لیک سیتی با ۲.۴ درصد، آستین، سان فرانسیسکو، نیویورک هر یک با ۱.۸ درصد، سن آنتونیو و ساکرامنتو هر دو با ۱.۷ درصد بوده‌اند. در مجموع، تگزاس در بازگشایی سالن‌های سینما موفق‌تر عمل کرده و بیشتری فروش را داشته است.

تریلر «بگذار برود» در حین پخش اپیزود پایانی فصل اخیر «یلواستون» (Yellowstone) با بازی کاستنر روی ایر رفت. فکوس این تریلر را پیش از اکران فیلم «تنت» (Tenet) نیز به نمایش درآورد این تریلر تا امروز ۲۶.۶ میلیون بازدید را ثبت کرده است. تیزرهای تلویزیونی این فیلم در حین سخنرانی «جو بایدن» در شبکه‌ی NBC و نیز مسابقات فوتبال آمریکایی کالج، سریال «فارگو» (Fargo)، «از مردگان متحرک بترس» (Fear of the Walking Dead) شبکه‌ی AMC روی ایر رفت. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که کاستنر با ۲.۳ میلیون هوادارش در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک، در بازاریابی فیلم مشارکت کرد و تریلرهای آن را به اشتراک گذاشت.

«بگذار برود» اولین فیلم با بازی کاستنر نیز بود که از زمان اکران «پیامی در بطری» (Message in a Bottle) در سال ۱۹۹۹ به رتبه‌ی اول می‌رسید. آن فیلم در تعطیلات آخر هفته‌ی «روز ریاست جمهوری» ۱۸.۸ میلیون دلار فروخت. لین هم برای اولین بار با این فیلم صدر جدول بازارهای آمریکا را تجربه کرده است. این دستاوردها بدون در نظر گرفتن فیلم‌های پرستاره «بتمن در برابر سوپرمن» (Batman v. Superman) و «مرد پولادین» (Man of Steel) و «طوفان کامل» (Perfect Storm) است.

فکوس سال گذشته با فیلم «دونتن ابی» (Downton Abbey) که در ۳۰۷۹ سالن سینما اکران شد ۳۱ میلیون دلار فروخت و رکوردشکنی کرد. آن فیلم که حتی در دوران ماقبل پاندمی می‌توانست به راحتی سر از پلتفرم‌های دیجیتال درآورد، در نهایت به فروش جهانی ۱۹۳.۸ میلیون دلاری و سود ۸۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این فروش بر ادعای استودیوهایی که معتقدند پلتفرم‌های دیجیتال و شبکه‌های استریم صنعت سینما را نجات خواهند داد خط بطلان می‌کشد.

نکته‌ی جالب در مورد «بگذار برود» این است که استودیو جذب مخاطبین سالخورده‌تر را هدف قرار گرفته بود که معمولاً تمایل کمتری نسبت به بازگشت به سالن‌های سینما نشان می‌دهند و در حین پاندمی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. با این حال، تا فیلم روی پرده نرود، مشخص نخواهد شد که مخاطبین هدف از آن استقبال خواهند کرد یا نه. در این مورد، «سینمااسکور» گزارش می‌دهد که ۴۳ درصد از مخاطبین بالاتر از ۴۵ ساله و ۸۵ درصد بالاتر از ۲۵ ساله بوده‌اند. منتقدین نیز به فیلم امتیاز ۷۴ درصد «راتن تومیتوز» اختصاص داده‌اند. «سینمااسکور» هم گزارش می‌دهد که مخاطبین برای این فیلم نمره‌ی B- در نظر گرفته‌اند.

این هفته فیلم خانوادگی «جنگ با پدربزرگ» (The War With Grandpa) با فروش آخر هفته ۱.۵ میلیون دلاری پس از «بگذار برود» و «بیا بازی» در جایگاه سوم قرار گرفت و فروش داخلی خود را به ۱۳.۵ میلیون دلار رساند. بعضی از منابع نزدیک به پروژه می‌گویند فروش نهایی این فیلم می‌تواند به ۳۰ میلیون دلار هم برسد. از زمان بازگشایی سالن‌های سینما در اواخر آگست، این رکورد می‌تواند پس از فروش ۵۵.۱ میلیون دلاری فعلی «تنت» در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های پس از پاندمی آمریکا قرار بگیرد و بالاتر از «جهش‌یافتگان جدید» (New Mutants) با فروش فعلی ۲۳.۵ میلیون دلار و «مختل» (Unhinged) با ۲۰.۸ میلیون دلار بایستد.

استودیوی ورتیکال آخر هفته گذشته فیلم «مخبر» (دانلود فیلم The Informer با لینک مستقیم) با بازی «جوئل کینامان»، «آنا دی آرماس»، «رزمند پایک»، و «کلایو اوون» را اکران کرد. این فیلم یکی از آخرین عناوین باقی مانده‌ی استودیوی آویرون بود که ژانویه گذشته به علت مشکلات حقوقی داخلی از هم پاشید و «ویلیام سدلیر» بنیان‌گذار آن در ماه می گذشته توسط پلیس فدرال دستگیر شد. این تریلر جنایی پرستاره به کارگردانی «آندریا دی استفانو» در مورد یک مأمور مخفی سابقه‌دار است که خود را وارد یک زندان می‌کند. «مخبر» که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲ درصد دریافت کرده، همزمان با اکران در ۲۸۳ سینما و فروش ۱۴۳ هزار دلاری، در پلتفرم‌های دیجیتال هم منتشر شده است.

فیلم دینی «درستکاری ۲» (True to the Game 2) به کارگردانی «جمال هیل» و بازی «ویویکا ای. فاکس» نیز توسط «فیث میدیا» افتتاح شد و در تعطیلات آخر هفته ۲۷۰ هزار دلار فروخت. داستان فیلم در مورد یک ژورنالیست اهل نیویورک است که پس از مرگ دوستش هدف مجرمین قرار می‌گیرد. پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم بالتیمور، دیترویت، آتلانتا و فیلادلفیا بودند.

در بازارهای بین‌المللی و در حالی که اغلب کشورهای اروپایی با موج دوم ابتلا به ویروس کرونا دست به گریبان بودند، آسیا یک بار دیگر پیشتاز بود و به نظر تا آینده‌ی نزدیک به این پیشتازی ادامه خواهد داد. فیلم «اهریمن‌کش» (Demon Slayer The Movie: Mugen Train) در بازار ژاپن همچنان صدرنشین است و پس از ۲۴ روز اکران به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری نزدیک می‌شود. این فیلم در حال حاضر هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی است. فانیمیشن این فیلم را اوایل سال ۲۰۲۱ در آمریکا اکران می‌کند.

در چین، فیلم «ایثار» (The Sacrifice) هنوز در سومین هفته‌ی اکران پیشتاز است و با فروش آخر هفته ۱۴.۴ میلیون دلاری به رکورد ۱۳۴.۵ میلیون دلاری رسیده. مائویان پیش‌بینی می‌کند که فروش نهایی این فیلم به ۱۶۳ میلیون دلار نزدیک شود. «ایثار» تاکنون ۷.۱ میلیون دلار از سالن‌های سینمای آیمکس به دست آورده است.

فیلم «جادوگران» (The Witches) برادران وارنر آخر هفته گذشته از ۲۶ بازار بین‌المللی ۳.۵ میلیون دلار کسب کرد و به فروش خارجی ۱۰.۱ میلیون دلاری رسید. روسیه پرفروش‌ترین بازار این فیلم با ۳.۳ میلیون دلار است. «جادوگران» که موجب شد استودیو و «آن هاتاوی» به دلیل نحوه‌ی نمایش شخصیت‌های جادوگر از جامعه‌ی معلولین عذرخواهی کند، این هفته در تایلند افتتاح شد و با ۲۷۳ هزار دلار در صدر قرار گرفت. این فیلم از ۱۹ نوامبر در برزیل روی پرده می‌رود.

فیلم «تنت» وارنرها نیز تا یکشنبه ۲۹۵.۶ میلیون دلار از بازارهای بین‌المللی و ۳۵۰.۸ میلیون دلار از سراسر دنیا کسب کرده که ۴۰.۳ میلیون دلار آن به فرمت آیمکس اختصاص دارد. فیلم «بیا بازی» فکوس هم در بازارهای بین‌المللی ۶۰۹ هزار دلار فروخت و از ۱۵ بازار به فروش ۱.۳۶ میلیون دلاری رسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید