news-background
news-background

باکس آفیس: رشد فروش ماه ژانویه به لطف Bad Boys For Life و 1917 و شکست فیلم The Turning

فیلم‌های «پسران بد برای همیشه» (دانلود فیلم Bad Boys for Life با لینک مستقیم) سونی و «۱۹۱۷» (دانلود فیلم 1917 با لینک مستقیم) یونیورسال و امبلین از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کردند و به اولین عناوینی تبدیل شدند که در دهه‌ی جدید و سال ۲۰۲۰ در بازارهای داخلی به چنین رکوردی دست پیدا می‌کنند. فروش ماه ژانویه به گزارش «کام‌اسکور» به ۸۴۷.۳ میلیون دلار رسیده و تا ۱۳ درصد رشد را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. انتظار می‌رود ژانویه‌ی امسال رکورد ۹۶۱.۶ میلیون دلاری ژانویه ۲۰۱۹ شکسته شود، اما گذر از رکورد ۱.۰۶۷ میلیاردی ژانویه سال ۲۰۱۰ بعید به نظر می‌رسد. در آن سال «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» روی پرده رفته بود. دومین ژانویه‌ی تاریخ هالیوود به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد وقتی که «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» اکران شد و به ثبت رکورد ۱.۰۴ میلیاردی کمک کرد. آخر هفته‌ی گذشته در مجموع فیلم‌ها ۱۲۳.۶ میلیون دلار فروختند و تا ۱۹ درصد رشد را نسبت به آخر هفته‌ی مشابه در سال گذشته نشان دادند.

«پسران بد برای همیشه» در دومین هفته‌ی اکران هم فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و به جای ۲۸ میلیون دلار ۳۴ میلیون دلار فروخت و تنها ۴۶ درصد نسبت به افتتاحیه کاهش بلیت فروشی را ثبت کرد. انتظار می‌رود این فیلم در پایان روز یکشنبه به فروش داخلی ۱۲۰.۶ میلیون دلاری دست پیدا کرده باشد. «پسران بد برای همیشه» به زودی از رکورد فروش داخلی ۱۳۸.۶ میلیون دلاری سال ۲۰۰۳ «پسران بد ۲» را پشت سر خواهد گذاشت.

<a data-cal=دانلود فیلم The Gentlemen با لینک مستقیم" width="300" height="200" />فیلم جنگی «۱۹۱۷» این هفته به رتبه‌ی دوم بازگشت در حالی که هفته‌ی گذشته پس از «دولیتل» در رتبه‌ی سوم قرار گرفته بود. این فیلم به کارگردانی «سم مندز» اکنون به فروش داخلی ۱۰۳.۹ میلیون دلاری و فروش جهانی بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری دست یافته و در پنجمین هفته‌ی اکران ۱۵.۸ میلیون دلار فروخته است. استودیوی امبلین این هفته فیلم کم‌خرج «چرخش» (دانلود فیلم The Turning با لینک مستقیم) را هم روی پرده برد و ۷.۳ میلیون دلار فروخت. این فیلم ترسناک از «سینمااسکور» نمره‌ی ضعیف F دریافت کرده است.

 این هفته وقتی «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» و فیلم مدعی اسکار مندز در کاهش فروش مقاومت می‌کردند، «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» سرانجام از فروش داخلی نیم میلیارد دلاری گذر کرد. این درحالی بود زمستان امسال برخلاف سال گذشته طوفان مهیبی در کار نبود و سالن‌های نمایش را تعطیل نکرد. فیلم «جنتلمن‌ها» (دانلود فیلم The Gentlemen با لینک مستقیم) استودیوی اس‌تی‌اکس که شروع متوسط ۱۱ میلیون دلاری را ثبت کرد، دیگر عنوانی بود که این هفته به صورت گسترده اکران شد. حالا ایام تعطیلات کریسمس تا «مارتین لوتر کینگ» رسماً به پایان رسیده و اغلب کودکان به مدرسه بازگشته‌اند. تا «روز ولنتاین» و «روز رؤسای جمهور» در ماه فوریه که ۹۰ درصد کودکان زیر ۱۲ سال و ۳۲ درصد کالج‌ها تعطیل می‌شوند شرایط گیشه به همین شکل باقی می‌ماند.

فیلم «جنتلمن‌ها» با قیمت ۷ میلیون دلار توسط استودیوی اس‌تی‌اکس خریداری شد و برای بازاریابی آن نزدیک به ۲۵ میلیون دلار هزینه شد. استودیوهای رقیب معتقدند که اس‌تی‌اکس برای کسب سود با مانعی مواجه نخواهد شد چرا که فیلم یک اکشن کم هزینه است و در بازارهای جانبی از جمله شبکه‌ی نمایش خانگی پرفروش می‌شود. رکورد این فیلم پایین‌تر از «کمین‌گاه دزدان» (دانلود فیلم Den of Thieves با لینک مستقیم) بود که ژانویه‌ی دو سال قبل ۱۵.۲ میلیون دلار فروخت. آن فیلم تنها یک ستاره به نام «جرارد باتلر» داشت، اما در «جنتلمن‌ها» بازیگران شناخته‌ی زیادی از جمله «متیو مک‌کانهی»، «چارلی هانم»، «هیو گرنت»، «کالین فرل»، «هنری گولدینگ» و «میشل داکری» نقش‌آفرینی کردند. از سوی دیگر فیلم باتلر از «راتن‌ تومیتوز» امتیاز ۴۱ درصد و فیلم مک‌کانهی امتیاز ۷۱ درصد دریافت کرده است.<a data-cal=دانلود فیلم The Gentlemen با لینک مستقیم" width="300" height="200" />

«جنتلمن‌ها» به کارگردانی «گای ریچی» در ایالت‌های غربی و جنوب غربی با فروش بهتری همراه شد. برای این فیلم فروش نهایی ۳۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شود که رکوردی مشابه دیگر آثار ریچی از جمله اکشن «قاپ‌زنی» (دانلود فیلم Snatch با لینک مستقیم) با بازی «برد پیت» است. براساس آخرین گزارش‌های «پست‌ترک»، مخاطبین به فیلم امتیاز ۳.۵ ستاره می‌دهند و ۴۸ درصد آنان دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۴۸ درصد از سینماروها نیز مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۳۳ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله، ۱۲ درصد مردان زیر ۲۵ ساله و ۷ درصد زنان زیر ۲۵ ساله بوده‌اند. نمره‌ی B+ «سینمااسکور» فیلم «جنتلمن‌ها» هم از نمره‌ی B فیلم «قاپ‌زنی» بالاتر بود.

بسیاری رکوردهای فیلم «جنتلمن‌ها» را با «الماس‌های تراش‌نخورده» (دانلود فیلم Uncut Gems با لینک مستقیم) و فروش ۹.۵ میلیون دلاری آن مقایسه می‌کنند زیرا مخاطبین هر دو فیلم مردان بودند. با این حال، این دو عنوان تفاوت‌های اساسی با هم دارند و به همین علت دستاوردشان در گیشه یکسان نیست. اگرچه «الماس‌های تراش‌نخورده» موفق نشد وارد رقابت اسکار شود، اما به لطف نقدهای مثبتی که به خاطر بازی متفاوت «آدام سندلر» دریافت کرد، فروش خود را بالا برد و اکران محدود فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. آن فیلم با فروش میانگین ۱۰۷.۴هزار دلاری در هر سالن، دومین افتتاحیه‌ی پرفروش سال ۲۰۱۹ را رقم زد. «الماس‌های تراش‌نخورده» با ۴۷ میلیون دلار اکنون پس از «لیدی برد» با ۴۹ میلیون دلار، دومین فیلم پرفروش استودیوی A24 است.

دنبال‌کنندگان و بازدیدهای ویدیویی «جنتلمن‌ها» در شبکه‌های اجتماعی به ۱۰۴ میلیون می‌رسیدند که شامل ۵.۶ هوادار فیسبوک، ۳۹.۵ بازدید فیسبوک، ۳.۴ دنبال‌کننده‌ در توئیتر، ۵۱ میلیون بازدید یوتیوب و ۴.۵ دنبال‌کننده اینستاگرا می‌شود. این در حالی است که میانگین ارقام مرتبط با ژانر اکشن و کمدی به ۸۲.۸ میلیون می‌رسد. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که استودیوها در ماه ژانویه کمپین‌های بازاریابی ساده و سریعی ارائه می‌دهند و «جنتلمن‌ها» از این قائده مستثنی نیست. اولین تریلر فیلم اوایل ماه اکتبر عرضه و تا اواسط ماه دسامبر اطلاعات دیگری از آن عرضه نشد و بخش عظیمی از کمپین فیلم تنها یک ماه به طول انجامید. بازدیدهای روزانه‌ی یوتیوب فیلم به ۲۳.۴ هزار می‌رسد که از میانگین ۲۲.۱ هزار بازدید ژانر پیشی گرفته است. «رلیش‌میکس» در مورد حواشی منفی فیلم می‌نویسد بهرحال گروهی از افراد وجود دارند که از این نوع فیلم‌ها لذت نمی‌برند. این افراد از خشونت بیزارند، اما دیالوگ‌های شخصیت‌ها را درک می‌کنند و این نکته برای هوادارانی از این المان موجود در آثار ریچی ستایش می‌کنند مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند. بعضی دیگر از هواداران معتقدند که به علت حضور بازیگری مثل «هیو گرنت» از فیلم فاصله می‌گیرند زیرا او را برای ژانر اکشن مناسب نمی‌بینند.

<a data-cal=دانلود فیلم The Turning با لینک مستقیم" width="300" height="217" />فیلم‌هایی معمایی مانند «شمشیرهای از رو بسته» (دانلود فیلم Knives Out با لینک مستقیم) ساخته‌ی «رایان جانسون» که ساختاری کلاسیک دارند در گیشه موفق خواهند شد. این فیلم با فروش بیش از ۱۵۱ میلیون دلاری دومین فیلم پرفروش اریجینال سال ۲۰۱۹ پس از «ما» (دانلود فیلم Us با لینک مستقیم) شناخته شد. اما فیلم‌های ترسناکی مانند «قله‌ی به رنگ خون» (دانلود فیلم Crimson Peak با لینک مستقیم) به کارگردانی «گی‌یرمو دل تورو» که ساختار کلاسیکی برمی‌گزینند، کاری از پیش نمی‌برند و سینماروها را دفع می‌کنند. «چرخش» استودیوی دریم‌ورکس یکی دیگر از این دست آثار بود که از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۱.۲ ستاره دریافت کرد. منابع نزدیک به پروژه فاش کرده‌اند که تولید فیلم مدت‌ها به تعویق می‌افتاده است. این فیلم تفاوت‌هایی بنیادین با دیگر فیلم‌های استودیوی امبلین از جمله «۱۹۱۷» و «دختری در قطار» و فیلم‌های خانوادگی مثل «خانه‌ای با یک ساعت درون دیوارهایش» (دانلود فیلم The House with a Clock in its Walls با لینک مستقیم) دارد و به نظر می‌رسد که در دوران مدیریت پیشین امبلین چراغ سبز گرفته باشد. دو سال قبل فیلم «چرخش» برای اکران در فوریه‌ی امسال در نظر گرفته شده بود.

این دومین فیلمی است که پس از «کریسمس سیاه» با مدیریت یونیورسال که در افتتاحیه ۴.۲ میلیون دلار ور در پایان ۱۰.۴ میلیون دلار فروخت، به شکست می‌انجامد. «چرخش» از منتقدین امتیاز ۱۸ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرد. جمعه شب «پست‌ترک» گزارش داد که تنها ۲۶ درصد سینماروها دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۲۹ درصد مخاطبین زنان زیر ۲۵ ساله، ۲۵ درصد مردان زیر ۲۵ ساله، ۲۴ درصد مردان بالاتر از ۲۵ ساله و ۲۲ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله بودند. «چرخش» در ایالت‌های شرقی و غربی و جنوب غربی با فروش بهتری مواجه شد. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که کمپین بازاریابی این فیلم نسبتاً کوتاه و ساده بوده است، شاید به این علت که استودیو می‌دانست با فیلم ضعیفی سر و کار دارد. اولین و تنها تریلر فیلم اوایل ماه اکتبر اکران شد. «فین وولفهارد» بازیگر سریال «چیزهای عجیب» (دانلود سریال Stranger Things با لینک مستقیم) که تنها در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی فعال بود و «مکنزی دیویس» که حسابی در این شبکه‌ها ندارد از جمله بازیگران فیلم بودند.

اقتباس سینمایی استودیوی پارامونت از بازی ویدیویی «سونیک خارپشت» (دانلود فیلم Sonic the Hedgehog با لینک مستقیم) بنابر تازه‌ترین برآوردها در چهار روز اول اکران ۴۱ تا ۴۷ میلیون دلار خواهد فروخت. استودیو این فیلم ۹۵ میلیون دلاری را از ۸ نوامبر سال گذشته به «روز ولنتاین» امسال موکول کرد تا جلوه‌های ویژه‌ی سونیک را که با انتشار اولین تریلر با انتقاد هواداران مواجه شد اصلاح کند. پس از آنکه پارامونت دومین تریلر فیلم را ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان ماه) منتشر کرد بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. آمار و داده‌های گوگل نشان می‌دهد که با عرضه‌ی تریلر جدید دنیای فیلم در فضای مجازی از نو بنا و واکنش‌های منفی به مثبت تبدیل شده‌اند.

دومین تریلر «سونیک» با نرخ ۵۶:۱ به اشتراک گذاشته می‌شد و بازدیدهای یوتیوب آن به ۲۸ میلیون می‌رسد، درحالی که ۱۸.۶ بازدید آن در دو روز اول ثبت شدند. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که آمار ۱۸ میلیونی بازدید تریلر با فیلم «پوکمون کارآگاه پیکاچو» برابری می‌کند. تریلر آن فیلم نوامبر سال ۲۰۱۸ عرضه شد و ۱۳ تا ۱۵ میلیون مرتبه مشاهده شد. بازدید تریلر «پیکاچو» به ۷۲ میلیون هم رسید و فیلم در افتتاحیه ۵۴.۳ میلیون دلار فروش کرد.

پیش‌بینی می‌شود فیلم «جزیره‌ی خیال» (دانلود فیلم Fantasy Island با لینک مستقیم) سونی و بلوم‌هاوس که مخاطبین مرد و زن بزرگ‌سال‌تر را هدف گرفته در چهار روز اول اکران بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون دلار فروش کند. این فیلم که از سریالی به همین نام محصول شبکه‌ی ABC اقتباس می‌شود به نظر نمی‌رسد که با مردان زیر ۲۵ سال ارتباط برقرار کند. این فیلم با بازی «مایکل پنیا» با بودجه‌ی تقریبی ۷ میلیون دلاری ساخته شده است.

در هفته‌های گذشته گزارش شد که «پرندگان شکاری» (دانلود فیلم Bird of Prey با لینک مستقیم) برادران وارنر و دی‌سی هم در افتتاحیه بین ۴۹ تا ۵۵ میلیون دلار فروش خواهد کرد. پخش‌کنندگان «پرندگان شکاری» را تنها فیلم چندگانه‌ی ماه فوریه در نظر می‌آورند. این فیلم ابرقهرمانی مخاطبین زیر ۲۵ ساله را هدف گرفته و در نظرسنجی‌ها از محبوبیت بالایی در میان زنان جوان برخوردار است.

«پرندگان شکاری» توسط «کتی یان» کارگردانی شده و «مارگو رابی» در آن نقش «هارلی کوئین» از «جوخه‌ی انتحار» (دانلود فیلم Suicide Squad با لینک مستقیم) را بازی می‌کند که به دیگر ابرقهرمانان فیلم از جمله «قناری سیاه» با بازی «جورنی اسمالت بل»، «هانترس» با بازی «ماری الیزابت وینستد»، و «رنی مونتایا» با بازی «رزی پرز» می‌پیوندد تا دختر جوانی را از چنگ «سیاه نقاب» با بازی «یوان مک‌گرگور» نجات دهد. این فیلم بدون احتساب مخارج بازاریابی با بودجه‌ی ۹۷.۱ میلیون دلاری ساخته شده است.

پنج فیلم پرفروش تاریخ ماه‌های فوریه شامل «پلنگ سیاه» (دانلود فیلم Black Panther با لینک مستقیم) با رکورد ۲۰۲ میلیون دلای، «ددپول» (دانلود فیلم Deadpool با لینک مستقیم) با ۱۳۲ میلیون دلار، «پنجاه طیف گری» (دانلود فیلم Fifty Shades of Grey با لینک مستقیم) با ۸۵.۱ میلیون دلار، «مصائب مسیح» (دانلود فیلم The Passion of the Christ با لینک مستقیم) با ۸۳.۸ میلیون دلار و «فیلم لگو» (دانلود فیلم The Lego Movie با لینک مستقیم) با ۶۹ میلیون دلار می‌شوند.

هفته‌ی آینده پارامونت فیلم اکشن تریلر «بخش ریتم» (دانلود فیلم The Rhythm Section با لینک مستقیم) با بازی «بلیک لایولی» را در بیش از ۳۰۰۰ سالن اکران می‌کند و یو‌ای‌آر «گرتل و هانسل» (دانلود فیلم Gretel & Hansel با لینک مستقیم) را به عنوان چهارمین فیلم تریلر خود در سال ۲۰۲۰ در ۲۵۰۰ سالن سینما عرضه می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید