news-background
news-background

باکس آفیس: ثبت رکوردهای جدید برای «جنگ بی‌نهایت» در دومین هفته اکران

فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» مارول با فروش 112.5 میلیون دلاری خود در دومین هفته اکران موفق نشد پیش‌بینی 120 میلیون دلاری دیزنی را برآورده سازد، با این حال، این فیلم نیازی به این چند میلیون دلار نداشته و تا همین جای کار هم رکوردهای زیادی را شکسته است. «جنگ بی‌نهایت» این آخر هفته، عنوان دومین فیلم پرفروش‌ تاریخ در دومین هفته اکران را نام خود ثبت کرد و به رکورد 149.2 میلیون دلاری «نیرو برمی‌خیزد» دست نیافت، اما بالاتر از فیلم «پلنگ سیاه» قرار گرفت که در دومین هفته اکرانش 111.6 میلیون دلار فروخته بود. بعلاوه این فیلم به کارگردانی برادران روسو روز گذشته مجموع فروش داخلی خود طی 9 روز را به 400 میلیون دلار رساند تا پس از «نیرو برمی‌خیزد» که در طول 8 روز به این رکورد رسیده بود، دومین فیلمی باشد که به سرعت به چنین رقمی نزدیک می‌شود.

فیلم «جنگ بی‌نهایت» در روز شنبه 46.6 میلیون دلار فروخت تا بلیت فروشی آن نسبت به روز جمعه 48 درصد افزایش داشته باشد. این فیلم تا اولین ساعات روز یکشنبه فروش داخلی 450.8 میلیون دلاری را هم پشت سر گذاشته است. تفاوت میان برآوردهای روز شنبه و یکشنبه به این نکته برمی‌گردد که پیش‌بینی فروش این آخر هفته برای کارشناسان که معتقدند دیزنی فروشی فراتر از 112.5 میلیون دلار را تجربه کرده، دشوار بوده است.

«جنگ بی‌نهایت» در طول هفته گذشته به فروش جهانی 1 میلیارد دلاری نیز رسید و نام خود را بعنوان فیلمی ثبت کرد که سریعتر از هر عنوان دیگری در تاریخ به این فروش دست یافته است. قسمت سوم انتقام‌جویان در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم‌ در سالن‌های مجهز به تکنولوژی 4DX نیز شناخته می‌شود. این فیلم از 324 سالن در 58 کشور فروشی معادل 13.5 میلیون دلار کسب کرده است. «جنگ بی‌نهایت» از 11 می در 191 سالن 4XD دیگر در کشور چین روی پرده خواهد رفت. «جنگ بی‌نهایت» که تماماً با دوربین‌های آیمکس فیلبرداری شده، این هفته 4.9 میلیون دلار دیگر از این سالن‌ها به دست آورد تا مجموع فروش آیمکس خود در آمریکای شمالی و کانادا را به 40.2 میلیون دلار رسانده باشد.

«پلنگ سیاه» مارول نیز که از فروش داخلی 693 میلیون دلاری گذر کرده، تا رسیدن به 700 میلیون دلار تنها 7 میلیون دلار فاصله دارد و جالب اینکه دیزنی درست مثل سونی که «جومانجی» را تا رسیدنش به مرز 400 میلیون دلار از پرده پایین نکشید، همچنان می‌تواند تا آن زمان فیلم را بر روی پرده نگه دارد. گذشته از این، با توجه به ارتباط دو فیلم «پلنگ سیاه» و «جنگ بی‌نهایت»، این هفته فروش «پلنگ سیاه» در هفته دوازدهم تنها 34 درصد کاهش داشته و 3.14 میلیون دلار دیگر به اندوخته‌های آن افزوده است. پر واضح است که سینماروها به علت وجود «جنگ بی‌نهایت» روی پرده به دیدن «پلنگ سیاه» ترغیب شده‌اند.

بیشترین مخاطب «جنگ بی‌نهایت» را مردان بالاتر از 25 سال با 35 درصد تشکیل می‌دهند و پس از آنان زنان بالاتر از 25 سال با 25 درصد، مردان زیر 25 سال با 21 درصد، و زنان زیر 25 سال با 18 درصد قرار گرفته‌اند. این گروه‌های سنی به ترتیب تا 84، 89، 91 و 82 درصد از فیلم رضایت داشته‌اند. به این ترتیب «جنگ بی‌نهایت» در هفته‌ای که دیگر فیلم‌های بالای جدول به فروش تک رقمی رسیده‌اند، همه مخاطبین را به سمت خود کشانده است، به گونه‌ای که برخی پخش کنندگان افت فروش 40 درصدی آثارشان را رضایت‌بخش می‌دانند. اما واقعیت این است که رقابت فیلم‌ها در گیشه موجب کاهش بلیت فروشی نشده است. کام‌اسکور گزارش می‌دهد که رکورد 313.9 میلیون دلاری فروش بلیت در هفته گذشته در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده است و رکورد آخر هفته افتتاحیه «نیرو برمی‌خیزد» که در آن فیلم‌های اکران شده در مجموع 313.1 میلیون دلار فروختند را پشت سر گذاشته است. «جنگ بی‌نهایت» در اولین هفته اکرانش 86 درصد از فروش کل بلیت‌ها را به خود اختصاص داد. تنها علت فروش دیگر فیلم‌ها در هفته‌ای که اثری به بزرگی «جنگ بی‌نهایت» روی پرده رفته، این است که فیلم بزرگ دیگری به صورت گسترده در این دو هفته اخیر اکران نشده و میدان رقابت خالی است.

رلیش‌میکس گزارش می‌دهد که هفته گذشته رکورد مشاهدات/دنبال‌کنندگان «جنگ بی‌نهایت» از 2.1 میلیارد به 2.3 میلیارد افزایش یافته است. مردم در شبکه‌های اجتماعی از مراجعه دوباره و چندباره خود به سالن برای مشاهده مجدد فیلم و درک کامل داستان، سخن می‌گویند. واکنش‌ها صرف نظر از مثبت یا منفی بودنشان موجب شکل گیری بحث در فضای مجازی شده است. در این گزارش آمده است که هشتگ #InfinityWar از 440 تا 540 هزار مرتبه در روز استفاده می‌شود و در طول 30 روز گذشته بیش از 5.8 میلیون توییت منحصر به فرد در این باره ارسال شده است. ارسال نامه قدردانی «کوین فایگی» مدیر مارول از هواداران به خاطر حمایت 10 ساله آنان، و تبریک «کیتلین کندی» مدیر لوکاس فیلم به مارول برای رسیدن به فروش 1 میلیاردی و شکستن رکورد «نیرو برمی‌خیزد» رویدادهای آنلاین جذابی بودند که فیلم را سر زبان‌ها انداخت.

فیلم کمدی رومانتیک «Overboard» استودیوی لاینزگیت با بازی «ایوا لونگوریا» و «آنا فاریس» این هفته در بیش از 1600 سالن افتتاح شد و 14.7 میلیون دلار فروخت. 41 درصد از مخاطبین این فیلم که دارای نمره A- سینمااسکور است، از تبار آمریکای لاتین هستند. اگر آثار کمدی استودیوی محتاط لاینزگیت با همکاری «یوجین دربز» مکزیکی به صرفه نبود، آن‌ها هرگز به تولید این گونه آثار ادامه نمی‌دادند. زنان با 59 درصد اکثریت مخاطبین فیلم را تشکیل می‌دهند.

فیلم «تالی» (Tully) استودیوی فوکوس فیوچرز دیگر فیلم تازه اکران این هفته هم که در بیش از 1350 سالن روی پرده رفته بود 3.1 میلیون دلار فروخت. این کمدی تلخ حاصل همکاری مجدد «شارلیز ترون»، «جیسون راتمن» کارگردان و «دیابلو کودی» فیلمنامه نویس است. این فیلم باوجود نقدهای مثبت و نمره میانگین 89 درصد از راتن تومیتوز، شروع خوبی را تجربه نکرد. منابع نزدیک به پروژه مدعی‌اند که افتتاحیه ایده‌آل برای این فیلم فروش 6.5 میلیون دلاری و فروش نهایی 15 میلیون دلاری می‌توانست باشد. اکران گسترده این فیلم توسط فوکوس گواه آن است که استودیو مایل است هر چه زودتر سرمایه خود را بازگرداند. این فیلم مخاطبین جوانتر را هدف گرفته بود، اما سینماروهای بالاتر از 25 سال با 87 درصد خریداران بلیت را تشکیل می‌دهند.

«سامری شرور» (Bad Samaritan) نیز این هفته با افتتاحیه 1.76 میلیون دلاری‌اش جایگاه دهم جدول را در اختیار گرفت، پیش‌بینی ‌می‌شود که فیلم «بلاکرهای» استودیوی یونیورسال تا روز دوشنبه این رتبه را از این فیلم برباید. بازخوردهای فیلم اغلب منفی است و تنها 20 درصد سینماروها دیدن این فیلم را توصیه می‌کنند. هشتاد درصد مخاطبین این فیلم افراد بالاتر از 25 سال بوده‌اند.

هفته آینده همزمان با تعطیلات روز مادر، یونیورسال فیلم «Breaking In» با بازی «گابریل یونیون» را در بیش از 2500 سالن اکران می‌کند و تازه‌ترین کمدی «ملیسا مک‌کارتی» تحت عنوان «Life of the Party» توسط استودیوی برادران وارنر به صورت گسترده در حدود 3500 سالن روی پرده می‌رود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۲۳:۳۲

و اینه قدرت مارول کجایی دی سی دقیقا کجایی؟؟؟

نمایش اسپویل
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹

شخصیت های دی سی بیش از حد قوین و دنیاش بیش از حد دارکه نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد ولی مولتی ورس مارول و حتی شخصیت هاش براحتی میتونه با آدم ارتباط برقرار کنه. بعدشم دی سی قصد کپی کردن از مولتی ورس سینمایی مارول رو داره همون بهتره که بمونه تو سبک دارک خودش و به سمت فان مارول نیاد اونوقت که موفق میشه هیچ کسی با کپی کردن نمیتونه موفق بشه. سوما مارول یه مغز متفکر بنام کوین فایگی داره که فکر همه چی رو کرده.

نمایش اسپویل
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۰:۲۷

من ک میگم بجای عبارت مارول VS دی سی بهتره از عبارت دیزنی،کارگردانان و بازیگران خوب و منتقدان رشوه بگیر و مارول تازه به دوران رسیده VS وارنر و زک اسنایدر بی لیاقت و دی سی مظلوم استفاده کنیم :\ :( مقایسه مارول و دی سی از نظر داستان و محتوا درست نیس،چرا که ناعادلانه س(باور کنین مارول فقط همین مرد عنکبوتی و مردان ایکسش خوبه ... چیز دیگه ای نداره)

نمایش اسپویل