news-background
news-background

باکس آفیس: بررسی سینمای آمریکا در تابستان ۲۰۱۹، Angel Has Fallen همچنان در صدر

در تعطیلات آخر هفته «روز کارگر» پخش‌کنندگان آمریکایی فرصتی طلایی را از دست دادند. آن‌ها که همیشه از دشواری یافتن تاریخ اکران فیلم‌های‌شان گلایه می‌کردند، این فرصت را در اختیار داشتند تا این هفته فیلم خود را به نمایش درآورند، اما هیچ استودیویی فیلمش را به صورت گسترده اکران نکرد و این تعطیلات از دست رفت. این هفته برای دومین بار از سال ۲۰۱۷ هیچ فیلمی در تعطیلات «روز کارگرد» به صورت گسترده عرضه نشد.

یکی از دلایل این اتفاق اکران «آن: بخش ۲» (It: Chapter Two) استودیوی نیو لاین در آخر هفته‌ی آینده است. انتظار می‌رود این فیلم در افتتاحیه بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون دلار فروش کند و تمامی مخاطبین را به سمت خود بکشاند. دو سال قبل نیز استودیوهای بزرگ در طول تعطیلات آخر هفته به علتی مشابه بر آن شدند که فیلمی به صورت گسترده اکران نکنند. در آن سال قسمت اول فیلم ترسناک «آن» روی پرده رفت و با ۱۲۳.۴ میلیون دلار پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی تاریخ ماه سپتامبر را ثبت کرد. با این حال، از آنجا که مخاطبین بزرگسال ثابت کرده‌اند در طول تعطیلات چهار روزه به سینما می‌آیند، این هفته فرصت مناسبی برای فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مثل «نابینا با نور» (Blinded by the Light) و یا حتی «هنر رانندگی زیر باران» استودیوی فاکس بود که در چند هفته‌ی پرازدحام گذشته موفق به جذب حداکثر مخاطبین نشدند.

انتظار می‌رود تابستان امسال فیلم‌ها در بازه‌ی زمانی ۲۶ آپریل تا ۲ سپتامبر ۴.۸۳ میلیارد دلار فروخته باشند، آماری که تا ۱ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. علی‌رغم اکران چندگانه‌های منسوخی چون «گودزیلا: سلطان هیولاها» و «مردان سیاهپوش: بین‌المللی» و «ققنوس تاریکی» که همگی با شکست مواجه شدند، دیزنی تابستان موفقی را پشت سر گذاشت. طبق گزارش «کام‌اسکور» این رکورد تنها چند صد دلار با فروش ۴.۸۷۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۳ اختلاف دارد.

نیمی از فروش بلیت در تابستان امسال (۲.۲ میلیارد دلار) به برندهای استودیوی دیزنی اختصاص داشت، و ۱۸ درصد آن به «انتقام‌جویان: آخر بازی» مارول که ۲۶ آپریل روی پرده رفت و به بسیاری از عناوینی که با بودجه‌ی متوسط رو به پایین تولید شده بودند مجال تنفس نداد.

نت‌فلیکس آماده می‌شود تا فیلم‌های مدعی اسکار خود از جمله فیلم نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلاری «ایرلندی» (The Irishman) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی»، «اسم من دلمایت است» با بازی «ادی مورفی» و «لاندرومات» ساخته‌ی «استیون سودربرگ» را روی پرده ببرد، این سؤال برای استودیوها مطرح می‌شود که این روزها چه عناوینی در سینما فروش می‌کنند؟ البته روشن است که پروژه‌های ابرقهرمانی بزرگ و فیلم‌های دیزنی همچنان موفق‌اند و چندگانه‌هایی که چیز تازه‌ای برای ارائه ندارند با شکست مواجه می‌شوند. موفقیت «کارآگاه پیکاچو» استودیوی برادران وارنر با صداپیشگی «رایان رینولدز» و فروش ۴۳۱ میلیون دلاری آن در سراسر دنیا را مقایسه کنید با فروش ۳۸۶ میلیون دلاری «گودزیلا: سلطان هیولاها» همین استودیو.

پیش از اکران «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) در اواخر ماه جولای، فیلم‌های متعددی مانند «لانگ شات»، «راکتمن»، «آخر شب»، «برایت‌برن»، و «شفت» سعی کردند با بلاک‌باسترها رقابت کنند اما به فروش قابل توجهی دست پیدا نکردند. عوامل مختلفی در شکست این فیلم‌ها مؤثر است، از مسائل تاکتیکی مثل انتخاب تاریخ اکران نامناسب و بازاریابی گرفته تا مشکلات ساختاری آن‌ها و این حقیقت که هرگز قرار نبوده به رقم بالایی در فروش بلیت نائل شوند. تابستان امسال در صورتی که استودیویی فیلمی ناشناخته در اختیار داشت و همزمان با «انتقام‌جویان: آخر بازی» به نمایش‌اش درمی‌آمد، هیچ نشانی از آن باقی نمی‌ماند. برخی از مدیران استودیوها معتقدند که ممکن نیست فیلم ناشناخته‌ای با عنوانی که در افتتاحیه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروش می‌کند به رقابت بپردازد.

استودیوها در صورتی که می‌خواستند با فیلم‌های دیزنی، پیکسار و مارول رقابت کنند باید فیلمی بسیار خوش‌ساخت و ایده‌ای بکر و در راستای مسائل و مشکلات امروز بسازند که ارزش بیرون زدن از خانه را برای مخاطب داشته باشد. اکنون مسؤلین استودیوها بیش از هر زمان دیگری به دنبال تولید محصولی منحصر به فردند که مخاطب تا به حال ندیده یا دیدنش در سالن سینما برای او اهمیت داشته باشد. استودیوها در ضمن باید بتوانند از طریق بازاریابی ارتباط خود را با مخاطبین حفظ کنند. فیلم‌هایی مانند «ما» (Us)، «دیروز» (Yesterday) و یا چندگانه‌ای مانند «هابز و شا» نمونه‌های اخیر آثاری‌اند که ارزش اکران در سالن سینما را دارد.

یکی از فیلم‌های موفق و دقیق تابستان امسال «روزی روزگاری در هالیوود» استودیوی سونی به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» و بازی «لئوناردو دی‌کاپریو»، «برد پیت» و «مارگو رابی» بود که تحت مدیریت «تام راثمن» در زمانی درست اکران شد. این فیلم که بدون مخارج بازاریابی با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شده، بین نمایش فیلم‌های «شیر شاه» و «هابز و شا» اکران شد. یک کارگردان محبوب در نزد مردم و منتقدین، ستارگان درخشان، ایده‌ای بدیع، و نمایش فیلم در جشنواره‌ی کن، موجب شد تا این فیلم با فروش داخلی ۱۳۰.۹ میلیون دلاری و افتتاحیه‌ی ۴۱ میلیون دلاری به یکی از پرفروش‌ترین عناوین تابستان امسال بدل شود. برای رقابت با دیزنی فرمول موفقیت این است و سونی با آگاهی از آن حاضر شد بودجه‌ی سنگینی به پای فیلم بریزد. فیلم «بیبی درایور» تابستان دو سال قبل در هفته‌ی اول ۳۹ میلیون دلار و در پایان اکران داخلی ۱۰۶ میلیون دلار فروخته بود. سونی آنقدر زیرک بود که برند «مرد عنکبوتی» خود را به دیزنی واگذار نکرد و به نحوی سهم خود از دنیای مارول در گیشه را حفط کرد. فروش سونی تابستان امسال به لطف «مرد عنکبوتی: دور از خانه» تا ۷۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، در حالی که پارامونت، برادران وارنر، یونیورسال و فاکس افت دو رقمی را ثبت کردند. سونی پس از دیزنی دومین استودیوی پرفروش در تابستان امسال است.

«آدرین اسمیت» مدیر پخش داخلی سونی می‌گوید: «ما در مورد فیلمی که برند نباشد چند نکته را در نظر می‌گیریم: اریجینال بودن، ارائه دادن ایده‌ای تازه، اهمیت فرهنگی، حضور فیلمساز یا بازیگری شناخته شده، و اینکه آیا دیدن جلوه‌های بصری و زیبایی‌شناسانه‌ی آن در سالن سینما لزومی دارد؟ در نهایت نتیجه شگفت‌آور خواهد بود اگر فیلمسازی خلاق را در کنار بازیگران با استعداد و داستانی سرگرم کننده قرار دهید که با طیف وسیعی از مخاطبین ارتباط برقرار کند.»

فیلم بیوگرافیکال «راکتمن» (Rocketman) پارامونت هم در جشنواره‌ی کن با استقبالی در سطح «روزی روزگاری در هالیوود» مواجه شد و حتی «التون جان» که فیلم براساس زندگی او ساخته شده، یکی از ترانه‌های محبوب خود و آهنگ دیگری به همراه «تارون اجرتون» ستاره‌ی فیلم اجرا کرد. پیش از اکران «راکتمن» تردیدی وجود نداشت که فیلم تا چندین هفته پرفروش خواهد شد. فیلمی بود موزیکال در مورد ستاره‌ی موسیقی پاپ و بسیار شبیه به «رپسودی بوهمی» که «دکستر فلچر» کارگردان «راکتمن» آن را ساخته و به فروش ۹۰۴ میلیون دلاری در سراسر دنیا رسیده بود. پارامونت برای این عنوان هر کاری کرد و فیلم در افتتاحیه رکورد  قدرتمندانه‌ی ۲۵.۷ میلیون دلاری را ثبت کرد، اما در هفته‌های بعد فروش فیلم کاهش پیدا کرد و در نهایت در بازارهای جهانی تنها ۲۱ درصد از فروش «رپسودی بوهمی» یعنی ۱۹۰.۳ میلیون دلار فروخت. «راکتمن» که به درخشندگی موزیکال‌های چند سال گذشته نبود بنابر گفته‌ی کارشناسان با این فروش متحمل زیان نخواهد شد، اما برخی معتقدند که فیلم می‌توانست در تاریخ بهتری اکران شود، اگرچه برخی دیگر می‌گویند مضامین هم‌جنس‌گرایانه‌ کار آن را در بعضی ایالت‌های آمریکا و دیگر کشورهای خارجی سخت کرد. فروش استودیوی پارامونت که امسال چندگانه‌ی «مأموریت غیرممکن» را روی پرده نداشته و تنها به موفقیت «راکتمن» در فصل اهدای جوایز دل خوش کرده، تا ۴۳ درصد نسبت تابستان سال گذشته کاهش پیدا کرده است. اما به نظر می‌رسد که آن‌ها سال آینده با اکران دنباله‌ی «تاپ گان: ماوریک» با بازی «تام کروز»، فیلم «باب اسفنجی» و فیلم جدید «مارک والبرگ» وضعیت به مراتب بهتری داشته باشند.

بخش بازاریابی استودیوها باید مخاطب درست را در اولیت قرار دهند، و درصورتی که چنین اتفاقی روی دهد، مردم تا زمانی که فیلم روی پرده باشد به سینما می‌آیند. فیلم «میدسامر» (Midsommar) استودیوی A24 دومین فیلم بلند «آری استر» کارگردان «موروثی» (Hereditary) به نظر فیلم جذابی می‌آمد که برای مقابله با بلاک‌باسترها طراحی شده. این فیلم با فروش داخلی ۲۶ میلیون دلاری، مانند «موروثی» که تابستان گذشته ۴۴ میلیون دلار فروخت اثری موفق نبود و طیف وسیعی از مخاطبین را جذب نکرد، با این حال با بودجه‌ی ۱۰ میلیون دلاری آنقدر کم‌خرج بود که متحمل زیان نشود. فیلم داستانی منحصر به فرد روایت می‌کرد در مورد دختر دانشجوی جوانی که پس از یک تراژدی خانوادگی به منطقه‌ای دور افتاده در سوئد می‌رود و در آنجا با اعمال عجیب برگزارکنندگان حاضر در یک فستیوال مواجه می‌شود. «میدسامر» به شدت سرگرم کننده، چشم‌نواز و غیرمعمول است و یادآور «قصه‌ی عامه‌پسند» تارانتینو و حتی فیلم‌های «نیکلاس ویندینگ رفن». استر که مخاطب را با این فیلم ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه میخکوب می‌کند، این هفته نسخه‌ی ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای فیلم را هم روی پرده برد.

این فیلم میان مخاطبینی که به آن نمره‌ی C+ «سینمااسکور» دادند دو دستگی ایجاد کرد و درست به همین دلیل است که «میدسامر» شایستگی دیده شدن روی پرده را دارد و نه گوشی‌های موبایل. «میدسامر» فیلمی بحث‌برانگیز است که باید به صورت گروهی دیده شود و پتانسیل تبدیل کردن فیلمساز را به یک تارانتینو، «کریستفر نولان» و یا «ادگار رایت» دیگر دارد. «میدسامر» در نهایت با لحنی ملایم‌تر و مدتی کوتاه‌تر موفق به جذب مخاطبین ژانر وحشت می‌شد. بنابراین شاید پاسخ این پرسش که چه اثری باید در سالن سینما دیده شود این نیست که یک اثر زیبایی‌شناسانه. بلکه سؤال این است که فیلم را چه کسی ساخته و با چه هزینه‌ای به سوددهی می‌رسد؟

فیلم «رما» به کارگردانی «آلفونسو کوارون» قطعاً اثری بود سینماتیک. تردیدی وجود ندارد که «ایرلندی» اسکورسیزی هم چنین فیلمی است. اما یک سرویس استریمینگ از هر دوی آن فیلم‌ها پشتیبانی مالی کرده و فلسفه‌ی متفاوتی در پخش جهانی آن‌ها دارد. این فیلم‌ها احتمالاً تا زمانی که روی پرده بمانند می‌فروشند، اما اوایل تابستان امسال، یونیورسال به فیلم اکشن تریلر و ۱۳۰ میلیون دلاری «هشدار سرخ» (Red Notice) با بازی «رایان رینولدز»، «گل گدوت» و «دووین جانسون» چراغ سبز نشان نداد. این فیلم با چنین بودجه‌ای بدون شک برای نمایش در سالن‌های سینما ساخته شده، با این حال مسئله این است که تنها هدف نت‌فلیکس این است که فیلم را در سرویس خود منتشر کند و از طریق دیگری کسب درآمد کند. این روزها گفته می‌شود که ایجنت‌ها تصمیم می‌گیرند که چه فیلمی در سالن اکران شود و چه فیلمی نه و این مسئله هیچ ارتباطی با کیفیت اثر ندارد. دو سال‌ قبل شنیده می‌شد که تهیه‌کنندگان «من، تانیا» وقتی فیلم را در جشنواره‌ی تورنتو فروختند، تمایل داشتند استودیویی بزرگ فیلم را خریداری کند نه یک شبکه‌ی اینترنتی. این فیلم سرانجام توسط استودیوی نئون به قیمت ۵ میلیون دلار خریداری شد و پس از ثبت رکورد فروش داخلی ۳۰ میلیون دلاری سه نامزدی اسکار را هم دریافت کرد.

آمار گویای همه‌چیز است: فیلم‌های پرخرج بزرگسالانه همچنان زنده‌اند و نمونه‌های اخیر آن «پسران خوب»، «انجل سقوط کرده است» و داستان‌های ترسناک برای تاریکی»‌ و نمونه‌های آینده‌ی آن «کلاهبرداران» استودیوی STX با بازی «جنیفر لوپز» و «کنستانس وو» خواهند بود.

خبر خوب برای رقابی دیزنی در تابستان آینده این است که استودیو مانند امسال فیلم‌های متعددی اکران نخواهد کرد، اتفاقی که به اعتقاد بسیاری بازاریابی برای شبکه‌ی «دیزنی+» بود. اگر نگاهی به تقویم دیزنی در سال ۲۰۲۰ بیندازیم خواهیم دید که استودیو تمرکز خود را از دنباله‌های کمتر به آثار اریجینال بیشتر معطوف کرده است.

  پرفروش‌ترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹ در آمریکا  
فیلم استودیو زمان عرضه درآمد (میلیون دلار)
۱ انتقام‌جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame) دیزنی ۲۶ آپریل ۸۵۸.۲
۲ شیر شاه (the Lion King) دیزنی ۱۹ جولای ۵۲۲.۴
۳ داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4) دیزنی ۲۱ جون ۴۲۹.۷
۴ مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) سونی ۲ جولای ۳۸۷
۵ علاءالدین (Aladdin) دیزنی ۲۴ می ۳۵۴.۲
۶ جان ویک: بخش ۳ (John Wick Chapter 3) لاینزگیت ۱۷ می ۱۷۰.۸
۷ هابز و شا (hobbs & Shaw) یونیورسال ۲ آگوست ۱۵۸.۵
۸ زندگی پنهان حیوانات خانگی (Secret Life of Pets 2) یونیورسال/ایلومینیشن ۷ جون ۱۵۷.۹
۹ کاراگاه پیکاچو (Pokemon Detective Pikachu) برادران وارنر/لجندری ۱۰ می ۱۴۴.۱
۱۰ روزی روزگاری در هالیوود (once Upon a Time in Hollywood) سونی ۲۶ جولای ۱۳۰.۹
   

فیلم «پینات باتر فالکن» (The Peanut Butter Falcon) یکی از عناوینی بود که از فرصت تعطیلات روز کارگر استفاده کرد و در چهارمین هفته‌ی اکران ۲.۹ میلیون دلار در سه روز و ۳.۸ میلیون دلار در چهار روز گذشته فروخت. بنابر گزارش «پست‌ترک» حدود ۴۶ درصد مخاطبین زنان بالاتر از ۲۵ سال، ۳۴ درصد مردان بالاتر از ۲۵ سال، ۱۲ درصد زنان زیر ۲۵ سال، ۸ درصد مردان زیر ۲۵ سال بوده و ۶۲ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. فیلم «بریتنی در ماراتون شرکت می‌کند» استودیوی آمازون نیز این هفته تعداد سالن‌های خود را از ۵ به ۴۹ افزایش داد و در دومین هفته‌ی اکران ۵۳۹ هزار دلار فروش کرد.

چنانکه پیش‌تر ذکر شد، این هفته کات کارگردان «میدسامر» ساخته‌ی «آری استر» روی پرده رفت و در نهمین هفته‌ی اکران به فروش ۲۶.۸۷ میلیون دلاری رسید. این فیلم در حال حاضر رکوردی بالاتر از «مادر!» به کارگردانی «دارن آرونوفسکی» و بازی ستاره‌ای مثل «جنیفر لارنس» به ثبت رسانده است. آن فیلم در سال ۲۰۱۷ با بودجه‌ی ۱۷.۸ میلیون دلاری تولید شده بود.

اما مطابق انتظار فیلم «انجل سقوط کرده است» همچنان در دومین هفته‌ی نمایش با فروش سه روزه‌ی ۱۱.۶ میلیون دلاری و فروش چهار روزه‌ی ۱۴.۵ میلیون دلاری صدر جدول را حفظ کرد. این فیلم اکشن در حال حاضر ۴۳.۶ میلیون دلار فروخته و تا ۹ درصد افزایش فروش را نسبت به قسمت‌های قبلی در یازدهمین روز اکران نشان می‌دهد.

فیلم «پسران خوب» یونیورسال این هفته در ۳۴۵۸ سالن اکران شد و در سومین هفته به فروش چهار روزه‌ی ۱۱.۶ میلیون دلاری رسید. فیلم «شیر شاه» دیزنی نیز در هفتمین هفته‌ی اکران فروش داخلی خود را به ۵۲۴ میلیون دلار رسانده است. «فاتح» سونی در دومین هفته‌ی اکران در ۱۸۲۷ سالن فروش چهار روزه‌ی ۷.۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و در جایگاه پنجم قرار گرفت. «آماده‌ای یا نه» استودیوی فاکس سرچ‌لایت هم با اکران در ۲۹۹۸ سالن به فروش چهار روزه‌ی ۶.۶ میلیون دلاری رسید.

فیلم کم‌خرج «تسلیم نشو» (Don't Let Go) استودیوی بلوم‌هاوس و OTL نیز این هفته در ۹۲۲ سالن افتتاح شد و به فروش ۳ میلیون دلار در چهار روز اول اکران دست یافت. این فیلم با احتساب مخارج بازاریابی با بودجه‌ی ۱۰ میلیون دلاری تولید شده است. «تسلیم نشو» پایین‌ترین انتظارات استودیو را برآورده کرد اما در میان ده فیلمی که بلوم‌هاوس با همکاری OTL عرضه کرده در رده‌های میانی قرار دارد. این فیلم به کارگردانی «جیکوب یستیس» در مورد مردی است که پس از کشته شدن خانواده‌اش، تماسی تلفنی از طرف یکی از آنان دریافت می‌کند. منتقدین به فیلم امتیاز ۴۵ درصد «راتن تومیتوز» داده و ۴۵ درصد مخاطبین هم دیدن آن را توصیه می‌کنند. حدود ۳۸ درصد مخاطبین سیاهپوست، ۳۰ درصد سفیدپوست، ۲۰ درصد اسپانیایی تبار، و ۹ درصد آسیایی تبار بوده‌اند. سی و نه درصد از سینماروها را زنان بالاتر از ۲۵ سال و ۳۵ درصد از آنان را مردان بالاتر از ۲۵ ساله تشکیل دادند.

این فیلم در فضای مجازی دارای ۳۸.۱ میلیون دنبال کننده و بازدید ویدیویی در توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب بود و ویدیوهای پربیننده‌ی آن با نرخ ۸:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند در حالی که میانگین ژانر ۲۵:۱ است. مخاطبین حتی در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌های مختلفی به فیلم نشان دادند. هواداران ژانر تریلر و فیلم‌های مستقل ساندنس از آنچه دیده‌اند رضایت دارند، اما مخالفین مدعی‌اند گره داستانی فیلم بسیار دم‌دستی بوده و از «ربوده‌شده» الهام گرفته شده است. برخی دیگر نیز معتقدند که ترکیب ژانر پلیسی و هیجانی با علمی-تخیلی و سفر در زمان جذابیت زیادی ندارد.

فیلم مذهبی «جنگ بنت» (Bennett's War) استودیوی فارست فیلمز این هفته در ۹۷۰ سالن اکران شد و به فروش چهار روزه‌ی ۵۷۹ هزار دلاری رسید. این فیلم از «پست‌ترک» امتیاز ۳ ستاره دریافت کرده و ۳۳ درصد مخاطبین دیدن آن را توصیه می‌کنند.

هفته‌ی آینده فیلم «آن: بخش ۲» توسط استودیوی برادران وارنر در ۴۴۰۰ سالن اکران می‌شود تا موفقیت قسمت اول را تکرار کند.

    ۱۰ فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی (۳۰ آگوست - ۲ سپتامبر ۲۰۱۹):
فیلم استودیو بودجه فروش آخر هفته فروش داخلی فروش جهانی هفته‌های اکران
۱ انجل سقوط کرده است (Angel has Fallen) لاینزگیت ۴۰ ۱۴.۵ ۴۳.۶ - ۲
۲ پسران خوب (Good Boys) یونیورسال ۲۰ ۱۱.۵ ۵۸.۵ ۷۰.۸ ۳
۳ شیر شاه (The Lion King) دیزنی ۲۶۰ ۹.۲ ۵۲۴ ۱۵۶۴ ۷
۴ هابز و شا (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) یونیورسال ۲۰۰ ۸ ۱۵۸.۸ ۶۸۴.۳ ۵
۵ فاتح (Overcomer) افرم ۵ ۷.۸ ۱۹.۴ - ۲
۶ آماده‌ای یا نه (Ready or Not) فاکس سرچ‌لایت ۶ ۶.۶ ۲۰.۴ - ۲
۷ داستان‌های ترسناک برای تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark) لاینزگیت ۲۵ ۶.۲ ۵۸.۸ ۸۵.۶ ۴
۸ دورا و شهر گمشده‌ی طلایی (Dora and the Lost City of Gold) پارامونت ۴۹ ۵.۷ ۵۱.۱ ۷۵.۲ ۴
۹ مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) سونی ۱۶۰ ۵.۴۳۵ ۳۵۸.۷ ۱۱۲۲ ۹
۱۰ پرندگان خشمگین ۲ (The Angry Birds Movie 2) سونی ۶۵ ۵.۴۳۰ ۳۵.۲ ۹۳.۸ ۳
 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید