news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۱۷ میلیون دلاری Hitman’s Wife’s Bodyguard؛ جای خالی Luca روی پرده‌های سینما

فیلم «بادیگارد همسر آدمکش» (Hitman’s Wife’s Bodyguard) استودیوهای لاینزگیت و میلنیوم از پنجشنبه هفته گذشته در ۳۳۳۱ سالن سینمای آمریکای شمالی اکران شد و در روز اول ۱.۴ میلیون دلار فروخت. این فیلم با بازی «رایان رینولدز»، «سلما هایک» و «ساموئل ال. جکسون» در پایان روز سوم ۱۱.۷ میلیون دلار و در پایان روز پنجم اکران ۱۷ میلیون دلار فروخته است. عملکرد این اکشن فراتر از انتظار استودیو بود، اما دستاوردی نیست که در فصل سینمایی تابستان، به‌ویژه در آخر هفته «روز پدر» مطلوب باشد.

استودیوی لاینزگیت با این افتتاحیه حدود یک سوم هزینه تولید ۷۰ میلیون دلاری و بازیاریابی ۳۰ میلیون دلاری خود را پوشش داده است. این دنباله بیشترین فروش را در ایالت‌های جنوبی و غربی ثبت کرده و در نیویورک، فیلادلفیا، شیکاگو و دیترویت عملکرد متوسطی داشته است.

«بادیگارد همسر آدمکش» در شبکه‌های اجتماعی دارای ۲۳۸ میلیون هوادار و بازدید بود. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که این رقم ۶۸ درصد بالاتر از میانگین ژانر است. ویدیوهای پربیننده فیلم با نرخ ۱۹:۱ به اشتراک گذاشته می‌شد. کمپین بازاریابی «بادیگارد همسر آدمکش» اولین بار از یک سال قبل آغاز شد اما از ۹ هفته قبل دوباره راه‌اندازی شد و ۴۵ ویدیوی جدیدش ۱۹.۸ میلیون بازدید را در فیسبوک و ۴۹.۱ میلیون بازدید دیگر را در یوتیوب به ثبت رساندند. رینولدز با ۷۴.۳ میلیون دنبال‌کننده ستاره فیلم در شبکه‌های اجتماعی بود و ویدیوهایی که منتشر می‌کرد ۳ تا ۶ میلیون بیننده داشتند. جکسون نیز دارای ۲۴.۷ میلیون و هایک و «آنتونیو باندراس» دارای ۲۱.۳ و ۸.۶ میلیون هوادار بودند.

فیلم اکشن «بادیگارد همسر آدمکش» از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۷۵ درصد دریافت کرده و ۵۳ درصد مخاطبین دیدن آن را توصیه می‌کنند. منتقدین نیز به این فیلم امتیاز ۲۶ درصد «راتن تومیتوز» دادند، در حالی که قسمت اول هم با امتیاز ۴۳ درصد با استقبال منتقدین همراه نشده بود. حدود ۵۶ درصد از خریداران بلیت مرد، ۶۰ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۵۷ درصد میان ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. علاوه بر این گزارش شده است که ۴۳ درصد مخاطبین اروپایی تبار، ۳۰ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آفریقایی تبار، و ۱۳ درصد آسیایی تبار یا از سایر نژادها بودند.

دیزنی در طول تعطیلات آخر هفته گذشته فیلم انیمیشن «لوکا» (Luca 2021) پیکسار را بدون اکران در سالن‌های سینما به صورت رایگان در دسترس مشترکین دیزنی+ قرار داد. این در حالی است که سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک سیتی ظرفیت سینماهای خود را تا ۱۰۰ درصد افزایش دادند. صرف نظر از ناشناختگی برند «لوکا»، این فیلم می‌توانست کسب‌وکار نمایش فیلم را در این آخر هفته رونق بخشد. دیزنی نمی‌تواند ادعا کند که از افزایش ظرفیت‌ها آگاهی نداشته، چرا که با ادامه واکسیناسیون در لس‌آنجلس و نیویورک، انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به «روز استقلال» ظرفیت سالن‌ها افزایش پیدا کند. دیزنی اخیراً لایو-اکشن «کروئلا» (Cruella) با بازی «اما استون» را همزمان با انتشار در دیزنی+ در سالن‌های سینما اکران کرده و به فروش بیش از ۶۴ میلیون دلاری رسیده، عملکردی که عالی نیست اما بهرحال چرخ صنعت سینما را می‌چرخاند.

با این حال نباید فراموش کرد این محصول است که اهمیت دارد. فیلم «مکانی آرام ۲» (A Quiet Place Part II) پارامونت با فروش ۱۲۵ میلیون دلاری به بلاک‌باستر تابستان تبدیل شده. نظرسنجی‌های «ان‌آرجی» نشان می‌دهد که با مهار پاندمی، مردم هر روز تمایل بیشتری برای بازگشت به سالن‌های سینما نشان می‌دهند و این روزها در رستوران‌ها، سواحل، مسابقات بیسبال و سایر مکان‌ها در ایالات متحده دیده می‌شوند. بنابراین اگر فیلمی با فروش مطلوبی مواجه نشده به معنای این است که مخاطبین مانند دوران پیش از پاندمی تمایلی به خرج کردن پولشان برای آن فیلم نداشته‌اند.

آخر هفته گذشته، مخاطبین تشنه دیدن دنباله‌ای برای یک عنوان کمدی اکشن که در سال ۲۰۱۷ اکران شد و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار نفروخت نبودند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که فیلم «گای آزاد» (Free Guy) رینولدز، با توجه به داستان متفاوتی که بازگو می‌کند و هزینه‌ای که دیزنی برای بازاریابی آن متحمل شده، فروش بهتری داشته باشد.

«آی‌اسپات» که هزینه‌های مصرف شده استودیوها بر روی تیزرهای تلویزیونی را نظارت می‌کند، هفته گذشته گزارش داد که برادران وارنر ۲۲.۵ میلیون دلار برای موزیکال «در ارتفاعات» (In The Heights) هزینه کرده. این فیلم با فروش افتتاحیه قابل قبولی در سالن‌های سینما همراه نبود و آمار بینندگانش در اچ‌بی‌او مکس نیز به صورت رسمی اعلام نشده. در این مورد هم مسئله این نیست که آیا سینما مرده است یا نه، بلکه کیفیت فیلم اهمیت دارد.

آخر هفته گذشته فیلم‌ها مجموعاً ۴۷ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا فروختند. این آمار نسبت به سال گذشته با رشد مواجه شده اما نسبت به یک هفته قبل ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از پنجشنبه شب گذشته پیش‌نمایش «سریع و خشن ۹» (F9) آغاز شده و جمعیت زیادی را به سمت خود کشانده، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که برای استودیوهایی چون دیزنی مسائل دیگری چون شمار مشترکین دیزنی+ اهمیت دارد نه فروش گیشه. اخیراً گزارش شده بود که مشترکین این سرویس استریمینگ از ۱۰۳ میلیون گذر کرده است. به همین علت است که فیلم‌هایی چون «بیوه سیاه» (Black Widow) و «گردش در جنگل» (Jungle Cruise) همزمان با اکران در سالن‌های سینما، با قیمت ۳۰ دلار به این مشترکین به فروش می‌رسند.

درام ورزشی «۱۲ یتیم نیرومند» (12 Mighty Orphans) با بازی «لوک ویلسون» و «مارتین شین» آخر هفته گذشته در ۱۰۴۷ سالن سینما اکران شد و ۸۷۰ هزار دلار فروش کرد. این فیلم از منتقدین امتیاز ۵۹ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده اما مخاطبین «کام‌اسکور» امتیاز ۸۰ درصد دریافت کرده و ۷۵ درصد خریداران بلیت دیدن فیلم را توصیه کرده‌اند. این فیلم دارای ۵۳ درصد مخاطب مرد، ۸۰ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۴۹ درصد بالاتر از ۵۵ ساله بوده است. حدود ۷۸ درصد از خریداران بلیت اروپایی تبار، ۶ درصد لاتین تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار، و ۷ درصد از سایر نژادها بودند. این درام بهترین عملکرد را در ایالت‌های میانه و جنوب غربی به جا گذاشته است.

استودیو فکوس فیوچرز این هفته مستند «برادران اسپارکس» (The Sparks Brothers) به کارگردانی «ادگار رایت» را اکران کرد و به فروش سه روزه ۲۶۵ هزار دلاری یا ۴۹۷ دلار در هر سالن سینما رسید.

در حال حاضر چهل و سه ایالت بدون محدودیت ظرفیت فیلم‌ها را اکران می‌کنند و سینماهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی به زودی در این مناطق با گنجایش کامل بازگشایی خواهد شد. حدود ۷۷ درصد ۵.۸ هزار سالن سینمای ایالات متحده و کانادا تا امروز بازگشایی شده‌اند.

فیلم «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs Kong) برادران وارنر آخر هفته گذشته سرانجام از فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. گذر از این فروش ۱۲ هفته به طول انجامید، اما «گودزیلا علیه کونگ» حالا دومین فیلمی است که پس از «مکانی آرام ۲» در حین پاندمی به چنین فروشی می‌رسد.

«گودزیلا علیه کونگ» هفته گذشته با اکران در ۵۱۲ سینما ۲۵۰ هزار دلار فروخت. این فیلم همچون دیگر عناوین سینمایی برادران وارنر در سال ۲۰۲۱ همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس به مدت ۳۱ روز پخش شده بود و در پنج روز اول نمایش ۴۸.۱ میلیون دلار فروخته بود. آن افتتاحیه در زمان خود در حالی که سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک با ظرفیت کامل بازگشایی نشده بودند بی‌مانند بود.

فیلم بعدی برادران وارنر که همزمان با نمایش در سینما باید از اچ‌بی‌او مکس پخش شود ریبوت «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) «جیمز گان» در تاریخ ۶ آگست خواهد بود. قسمت اول «جوخه انتحار» در افتتاحیه ۱۳۳.۶ میلیون دلار فروخته بود.

در بازارهای جهانی «سریع و خشن ۹» به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری نزدیک می‌شود، در حالی که هنوز در بازارهای داخلی آمریکا، بریتانیا، مکزیک و برزیل روی پرده نرفته است. این فیلم به کارگردانی «جاستین لین» آخر هفته گذشته در ۱۳ بازار جدید اکران شد و به فروش آخر هفته ۱۹ میلیون دلاری و فروش جهانی ۲۹۲ میلیون دلاری رسید.

فیلم‌های «مکانی آرام ۲» پارامونت و «احضار: شیطان وادارم کرد» برادران وارنر و نیولاین نیز به ترتیب به فروش جهانی ۲۲۲ میلیون دلاری و ۱۴۲.۸ میلیون دلاری رسیده‌اند. «کروئلا» دیزنی هم از فروش جهانی ۱۶۰ میلیون دلاری عبور کرد و «لوکا» پیکسار و دیزنی ۵ میلیون دلار فروخت.

«بادیگارد همسر آدمکش» حدود ۷.۸ میلیون دلار در بازارهای خارجی به دست آورده است. این فیلم ۲.۱ میلیون دلار از خاور میانه، ۱.۹ میلیون دلار از استرالیا و ۱.۱۳ میلیون دلار از بازار روسیه کسب کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید