news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۵۰ میلیون دلاری Halloween Kills؛ گذر No Time To Die از ۴۵۰ میلیون دلار؛ Battle At Lake Changjin دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱

 

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم‌های ژانر وحشت عموماً در اولین شنبه با کاهش فروش مواجه شده‌اند، به‌ویژه آن‌هایی که نمرات بالایی از مخاطبین دریافت نکرده‌اند. اما فیلم «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) یونیورسال، بلوم‌هوس و میرامکس به چنین سرنوشتی دچار نشد، حتی در حالی که همزمان با اکران از شبکه پیکاک پخش شده بود.

این دنباله به کارگردانی «دیوید گوردن گرین» که دوازدهمین قسمت چندگانه «هالووین» است، در سه روز اول اکران در بازارهای داخلی به فروش ۵۰.۳۵ میلیون دلاری رسید، در حالی که روز شنبه ۱۷.۲ میلیون دلار و ۲۵ درصد کمتر از جمعه فروخته بود. فیلم‌های ترسناک دیگر بلوم‌هوس در ماه اکتبر از جمله «فعالیت فراطبیعی» دوم و سوم هر دو با افت فروش ۳۵ درصدی در روز شنبه مواجه شده بودند. «هالووین می‌کشد» رکوردی بالاتر از ۱۳ میلیون دلار «فعالیت فراطبیعی ۲» در روز شنبه به جا گذاشته است.

«هالووین می‌کشد» به این ترتیب بهترین فروش سه روزه ژانر وحشت در حین پاندمی را ثبت کرده و بالاتر از «مکانی آرام ۲» (A Quiet Place 2) با ۴۷.۵ و «جوخه انتحار» (Th Suicide Squad) «جیمز گان» با ۲۶.۲ میلیون دلار قرار می‌گیرد. این فیلم در کنار «کله‌خر سه بعدی» (Jackass 3D) نهمین افتتاحیه پرفروش تاریخ ماه‌های اکتبر را رقم زد و پایین‌تر از فیلم‌هایی چون «هالووین» (Halloween) سال ۲۰۱۸ با ۷۶.۲ میلیون دلار و «فعالیت فراطبیعی ۳» با ۵۲.۵ میلیون دلار قرار گرفت. «هالووین می‌کشد» علاوه بر این هشتمین فیلم استودیوی بلوم‌هوس است که از فروش ۴۰ میلیون دلار در هفته اول فراتر می‌رود.

اغلب شبکه‌های استریم ویدیو به جز نت‌فلیکس آمار بینندگان عناوین انحصاری خود را منتشر نمی‌کنند. اما در صورتی که میزان بینندگان «هالووین می‌کشد» یا هر عنوان دیگری در شبکه نوپای پیکاک به سطح چشمگیری برسد، ان‌بی‌سی‌یونیورسال بر طبل موفقیت می‌کوبد و رقم دقیق بینندگان را منتشر می‌کند. بنابراین هر ادعای دیگری از قبیل «پربیننده‌ترین عنوان تاریخ پیکاک» بی‌ارزش و غیرقابل‌قبول خواهد بود.

تصمیم یونیورسال برای پخش «هالووین می‌کشد» از پیکاک به پاندمی یا مخاطبین محتاط ارتباطی نداشت و نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که مخاطبین ۱۸ تا ۳۴ ساله آمریکایی تمایل دارند فیلم را در سالن‌های سینما ببینند. پخش این فیلم در پیکاک بیشتر برای شبکه جنبه بازاریابی داشت. بر اساس گزارش‌های غیررسمی شبکه پیکاک دارای ۵۲ میلیون مشترک فعال و ۱۴ میلیون مشترک فعال در هر ماه است. این مشترکین برای دسترسی به «هالووین می‌کشد» باید ۵ دلار پرداخت می‌کردند.

پرفروش‌ترین بازارهای داخلی «هالووین می‌کشد» از جمعه تا شنبه لس‌آنجلس با ۳.۷ میلیون دلار، نیویورک سیتی با ۲.۳ میلیون دلار، شیکاگو با ۱.۶ میلیون دلار، دالاس با ۱.۳ میلیون دلار، و هیوستون با ۱.۱ میلیون دلار بودند.

کمپین بازاریابی «هالووین می‌کشد» از ژوئن گذشته با انتشار اولین تریلر کامل فیلم آغاز شد. این تریلر بیش از ۶۰ میلیون بیننده داشت و بیش از ۱۰۰۰ مقاله پیرامونش نوشته شد. «جیمی لی کورتیس» در جشنواره ونیز، جایی که فیلم برای اولین بار به نمایش درآمد، جایزه شیر طلایی افتخاری دریافت کرد و میزبان راه‌اندازی حساب تیک‌تاک یونیورسال پیکچرز بود.

«هالووین می‌کشد» از مخاطبین «سینمااسکور» نمره B- و از «پست‌ترک» امتیاز ۶۹ درصد دریافت کرده است. حدود ۳۱ درصد از خریداران بلیت این فیلم مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۵ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۴ درصد مردان زیر ۲۵ ساله، و ۲۳ درصد زنان زیر ۲۵ ساله بوده‌اند. حدود ۳۸ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۳۳ درصد لاتین تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار، و ۷ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

برای سومین هفته متوالی در حین پاندمی فروش کلی فیلم‌ها در بازار ایالات متحده و کانادا از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد. این هفته فیلم‌ها ۱۱۲ میلیون دلار فروختند و ۳ درصد رشد را نسبت به هفته گذشته که «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) اکران شده بود نشان داد.

«وقتی برای مردن نیست» از چندگانه «جیمز باند» در حال حاضر به فروش جهانی ۴۴۷.۵ میلیون دلاری پس از سه هفته اکران رسیده است. این فروش بالاتر از «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی با ۳۷۹.۳ میلیون دلار و «شانگ-چی» (Shang-Chi) همین استودیوها با ۴۱۴.۳ میلیون دلار است و در حال عبور از رکورد ۴۶۷.۸ میلیون دلاری «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) برادران وارنر و لجندری.

بیست و پنجمین قسمت چندگانه باند در سینماهای آیمکس آمریکای شمالی ۳ میلیون دلار فروخته است و در اروپا و مشخصاً آلمان، اتریش، سوئد، فنلاند و هلند با افت فروش اندکی نسبت به هفته قبل مواجه شده است. فروش آیمکس فیلم در بازارهای جهانی تا امروز به ۳۱.۶ میلیون دلار می‌رسد.

«آخرین دوئل» (The Last Duel) «ریدلی اسکات» این هفته با اکران در ۳۰۶۵ سالن سینما به فروش ۴.۸ میلیون دلاری در افتتاحیه رسید. این فیلم روز جمعه ۱.۸۶ میلیون دلار فروخت و ۲۸ درصد از مخاطبینش را افراد بالاتر از ۲۵ ساله تشکیل می‌دادند. «آخرین دوئل» با بازی «جودی کومر»، «بن افلک»، «مت دیمون» و «آدام درایور» از «سینمااسکور» نمره B+ و از «پست‌ترک» امتیاز ۷۲ درصد دریافت کرده است. حدود ۵۵ درصد از خریداران بلیت این فیلم مرد و ۴۸ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند.

«بره» (Lamb) استودیوی A24 با بازی «نومی راپاس» در پایان تعطیلات آخر هفته از فروش ۲ میلیون دلاری گذر کرد و در رتبه هشتم قرار گرفت. فیلم «نجات» (The Rescue) نیز پس از اکران در ۵۵۲ سالن سینما به فروش ۱ میلیون دلاری رسیده است.

فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) سونی و مارول در طول آخر هفته گذشته ۶۲.۳ میلیون دلار دیگر به اندوخته‌هایش افزود و فروش جهانی خود را به ۲۸۳.۷ میلیون دلار رساند. این فیلم در ۴۴ کشور اکران شد و در ۳۹ بازار در رتبه اول قرار گرفت. فروش دنباله «ونوم» تا امروز تا ۱۰۲ درصد از «شانگ-چی»، ۷۶ درصد از «بیوه سیاه»، و ۳۴ درصد از «وقتی برای مردن نیست» پیش است. افتتاحیه «ونوم ۲» در اسپانیا با ۳.۹ میلیون دلار و ایتالیا با ۳.۷ میلیون دلار رکورد پاندمی را شکسته است.

«وقتی برای مردن نیست»‌ به کارگردانی «کری فوکوناگا» با رسیدن به رکورد ۴۴۷.۵ میلیون دلاری به زودی پس از «سریع و خشن ۹» (F9) به دومین فیلم پرفروش هالیوودی سال ۲۰۲۱ تبدیل خواهد شد. این فیلم آخر هفته گذشته در ۷۲ کشور اکران شد و ۵۴ میلیون دلار فروخت.

فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) «دنی ویلنوو» که از آخر هفته آینده به بازار آمریکا می‌رسد، از ۳۶ کشور ۸.۵ میلیون دلار به دست آورد و فروش بین‌المللی ۱۲۹.۳ میلیون دلاری را ثبت کرد. نسخه‌های قاچاق این فیلم به فاصله چند روز مانده به پخش فیلم از اچ‌بی‌او مکس و اکران در سالن‌های سینمای ایالات متحده درز کرده است.

فیلم چینی «نبرد در ساحل چانگجین» (The Battle At Lake Changjin) طی سه روز گذشته ۷۲ میلیون دلار فروخته و با ۷۶۳ میلیون دلار به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است. این فیلم در سالن‌های سینمای آیمکس ۳۴.۶ میلیون دلار فروخته و در حال حاضر پایین‌تر از «سلام مادر» (Hi Mom) به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال قرار دارد.

 

«هالووین می‌کشد» به دنبال افتتاحیه داخلی ۴۷ میلیون دلاری

 

به‌روز‌رسانی جمعه شب: «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) یونیورسال در حال نزدیک شدن به فروش افتتاحیه سه روزه ۴۷.۵ میلیون دلاری است. این فروش در صورت ثبت شدن ۳۸ درصد کاهش را نسبت به قسمت قبلی فیلم در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. آن فیلم با فروش ۷۶.۲ میلیون دلاری چهارمین فیلم پرفروش تاریخ ماه‌های اکتبر بود.

«رلیش‌میکس» گزارش داده است که میزان آگاهی مخاطبین زیر ۲۵ ساله از این فیلم ۳۴ بالاتر از میانگین فیلم‌های ژانر وحشت است. این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دارای ۱۴۵.۱ میلیون دنبال‌کننده و بازدید ویدیویی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب است و پربیننده‌ترین ویدیوهای آن با نرخ ۳۳:۱ به اشتراک گذاشته می‌شود. حدود ۳۰.۳ میلیون هوادار فیلم به صفحات یونیورسال در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دارد.

«جیمی لی کورتیس» با ۶.۶ میلیون دنبال‌کننده ستاره فیلم در شبکه‌های اجتماعی است و به دنبال او «کایل ریچاردز» با ۵.۸ میلیون، «جودی گریر» با ۱.۱ میلیون، «توماس مان» با ۱۰۶ هزار و «اندی ماتیچاک» با ۶۷ هزار دنبال‌کننده در رده‌های بعدی جای دارند.

فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس در دومین هفته اکران در بازارهای آمریکای شمالی به دنبال فروش ۷ میلیون دلاری در روز جمعه و فروش آخر هفته ۲۷ میلیون دلاری است تا در رده دوم قرار بگیرد. این فروش ۵۱ درصد کاهش را نسبت به افتتاحیه نشان خواهد داد در حالی که «اسپکتر» (Spectre) ۵۲ و «اسکا‌فال» (Skyfall) ۵۴ درصد کاهش را در هفته دوم تجربه کرده بودند. «وقتی برای مردن نیست» تا پایان روز چهارشنبه گذشته به فروش ۷۹ میلیون دلاری در بریتانیا رسیده است.

فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel) در حال حاضر به دنبال فروش ۲ تا ۳ میلیون دلاری در روز جمعه و افتتاحیه ۵ تا ۷ میلیون دلاری در آمریکای شمالی است.

«تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر و لجندری، «آخرین شب در سوهو» (Last Night In Soho) یونیورسال و فکوس، «اسپنسر» (Spencer) اس‌تی‌اکس، «مرد شاه» (The King’s Man) دیزنی و قرن بیستم، «جاودانگان» (Eternals) مارول و دیزنی، «رستاخیزهای ماتریکس» (The Matrix Resurrections) برادران وارنر و ویلج رودشو، و «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول از جمله فیلم‌های پرستاره‌ای‌اند که تا پایان ۲۰۲۱ روی پرده خواهند رفت.

 

فروش ۴.۸ میلیون دلاری «هالووین می‌کشد» در شب افتتاحیه داخلی

 

فیلم «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) استودیوهای میرامکس و یونیورسال که همزمان با اکران در ۲۹۵۰ سالن سینما از شبکه پیکاک پخش شده در شب اول اکران به فروش ۴.۸ میلیون دلاری رسید. یونیورسال مدت‌ها پیش از فروش موفقیت‌آمیز ۲۰ میلیون دلاری فیلم مشابه «کندی‌من» (Candyman) در اواخر ماه آگست تصمیم گرفته بود که «هالووین می‌کشد» را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه پیکاک پخش کند.

اگرچه این فروش کمتر از رکورد ۷.۷ میلیون دلاری قسمت قبلی این چندگانه در سال ۲۰۱۸ است، اما با فروش ۴.۸ میلیون دلاری شب اول اکران «مکانی آرام ۲» (A Quiet Place 2) پارامونت برابری می‌کند و بالاتر فروش ۱.۹ میلیون دلاری «کندی‌من» (Candyman) یونیورسال است. قسمت قبلی «هالووین» سه سال قبل با ۷۶.۲ میلیون دلار پرفروش‌ترین افتتاحیه چندگانه شد فروش داخلی ۱۵۹.۳ میلیون دلاری و فروش جهانی ۲۵۵.۶ میلیون دلاری را ثبت کرد.

برای این قسمت از چندگانه ریبوت‌شده به کارگردانی «دیوید گوردن گرین» و بازی «جیمی لی کورتیس» که در شش فیلم بازی کرده، فروش افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری پیش‌بینی شده است. انتظار می‌رود که پس از «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) سونی که ۹۰ میلیون دلار در ماه اکتبر فروخت، و «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) «دنیل کریگ» در نقش «جیمز باند» که افتتاحیه ۵۵.۲ میلیون دلاری را به ثبت رساند، «هالووین می‌کشد» هم عملکرد قدرتمندانه‌ای در این ماه از سال نشان دهد. «وقتی برای مردن نیست» در اولین هفته اکران ۷۵ میلیون دلار فروخت و در هفته دوم به فروش نزدیک به ۲۵ میلیون دلاری خواهد رسید.

«هالووین می‌کشد» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۴۵ درصد دریافت کرده، در حالی که قسمت قبلی فیلم امتیاز ۷۹ درصد گرفته بود. این فیلم در کانادا هم روی پرده رفته اما از ۴ نوامبر از طریق پلتفرم‌های دیجیتال منتشر خواهد شد.

فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel) استودیوهای قرن بیستم و دیزنی به کارگردانی «ریدلی اسکات» در شب اول اکران ۳۵۰ هزار دلار فروخته است. این فیلم تاریخی ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه‌ای با بازی «جودی کومر»، «بن افلک»، «مت دیمون» و «آدام درایور» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۶ درصد منتقدین را دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۴۰

هالووین به شدت داغون بود

نمایش اسپویل